Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-focus-rs-front

Ford Focus RS

Ford Focus Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Focus, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Od lat siedemdziesiątych producent samochodów i silników Ford zaznaczał swoją obecność w sporcie rajdowym. Jednak produkowane przez niego auta sportowe nie odgrywały w nim zasadniczej roli. Sukcesy zespołu Ford World Rally Team to raczej jedynie modele biorące udział w wyścigach w Monte Carlo albo rajdach na kenijskiej sawannie. Modele, które w wersji drogowej trafiły na rynek, to Ford Escort Rally Sport (RS) i Ford Sierra. Sukcesy tych aut w sporcie motorowym były znakomitą reklamą wersji drogowych, na bazie których je konstruowano. W roku 1998 zakończono produkcję Forda Escorta, a rok później Amerykanie wprowadzili na rynek nową generację aut sportowych Forda Focusa. W roku 2002 powstała usportowiona wersja drogowa, którą produkowano seryjnie w niewielkiej ilości do roku 2003. Na rynku zaprezentowano ją pod nazwą Ford Focus RS.

Ford Focus RS wyprodukowany został jedynie w kilku tysiącach egzemplarzy

Ford Focus RS został skonstruowany przez inżynierów z brytyjskiej stajni Forda, tych samych, którzy stworzyli wersję rajdową, funkcjonującą pod nazwą Ford Focus WRC. Oprócz wspomnianej już wersji RS, w roku 2002 zaprezentowano także model sportowy Ford Focus ST, który był najmocniejszym spośród serii kompaktów. Sprzedaż ograniczona została w pierwszej linii do rynku europejskiego, w wyniku czego zlecenie produkowania Forda Focusa RS otrzymały zakłady Forda w Niemczech. Ten drogowy model z walorami auta rajdowego wyprodukowano jako edycję limitowaną w kilku tysiącach egzemplarzy.

Rajdowy charakter Forda Focusa RS

Ford Focus RS bazował na pierwszej generacji modelu kompaktowego, przejął jednak wiele elementów zaprojektowanych specjalnie dla wersji rajdowej. Produkowany był wyłącznie w zarezerwowanym dla tego modelu kolorze: nitrous blue. Inżynierowie zmodyfikowali około 2/3 elementów wersji seryjnej z przeznaczeniem dla Forda Focusa RS. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to nadwozie było zbliżone do produkowanego seryjnie Focusa. Wersja RS wyróżnia się sportowymi felgami, szerszymi nadkolami i dużymi bocznymi wlotami powietrza – wszystko to podkreśla jego dynamiczny, sportowy styl.

Nowa generacja Forda Focusa RS 500 pojawia się w roku 2009

Ford Focus RS osiągał moc maksymalną 215 KM (158 kW) dzięki turbodoładowanej jednostce Ford Zetec o pojemności 2 litrów. Ten silnik pozwalał na uzyskanie prędkości maksymalnej 238 km/h i przyśpieszenie do 100km/h w 6 sekund. Jeszcze lepsze parametry uzyskiwał jego następca, produkowany w latach 2009-2010 w serii limitowanej Ford Focus RS 500. Druga generacja sportowego modelu wyposażona była w jednostkę Volvo o pojemności 2,5 l i mocy 305 KM (224 kW). Stylistyka drugiej generacji także mocno nawiązywała do wersji rajdowej: wloty powietrza w masce i wyrazisty tylny spojler nadawały mu iście sportowy charakter.