Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-ka-l-01.jpg

Ford Ka

Ford Ka/Ka+ Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Ka/Ka+, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Ford Ka to samochód klasy A, który jest produkowany od 1996 roku przez koncern Ford Motor Company. Pierwsza generacja szybko zyskała uznanie kierowców. W Wielkiej Brytanii Ka I stał się najpopularniejszym autem miejskim. Na rynku motoryzacyjnym pojawił się także kabriolet StreetKa oraz wersja sportowa Forda Ka, czyli SportKa. Produkcja pierwszej wersji Forda Ka trwała aż 12 lat. Druga generacja tego samochodu powstała w 2008 roku, a auto w tej wersji produkowane było do maja 2016 roku. Zachęcony sukcesem koncern Forda postanowił także podbić rynek brazylijski. Od 2007 roku w tamtejszych zakładach produkcyjnych powstaje Ford Ka pierwszej, a następnie drugiej generacji. Zgodnie z zapowiedzią Forda w połowie 2016 roku pojawi się kolejna, tym razem pięciodrzwiowa wersja - Ford Ka+. Zarówno auto pierwszej, jak i drugiej generacji wciąż jest bardzo popularne. Warto wspomnieć, że Ford Ka stanowi jeden z najtańszych samochodów z segmentu A, również jako samochód używany.

Ford Ka - wielki sukces koncernu Forda

Gdy w 1994 roku koncern Forda zaprezentował na targach motoryzacyjnych w Genewie zaprojektowany przez Claude'a Lobo samochód, nikt nie przypuszczał, że w krótkim czasie podbije on rynek motoryzacyjny. Ka I okazał się dużym sukcesem. Małe gabaryty pozwalały na bezproblemowe parkowanie auta w zatłoczonym mieście, jednocześnie samochód był wystarczająco duży, by zmieścić cztery osoby. Już w drugim roku produkcji auto otrzymało wicemistrzostwo w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1997. Ford Ka pierwszej generacji posiadał aż osiem wersji wyposażeniowych, były to SportKa, Ka XR, Bpillarleft, CALLYA, Snow, Kool, Edition Lufthansa oraz Sound. Dodatkowo w 2003 roku producenci zastosowali nowe jednostki napędowe: 1.3 70 KM i 1.6 95 KM. Ten trzydrzwiowy hatchback w 2005 roku doczekał się także modernizacji wnętrza. Druga odsłona tego samochodu pojawiła się w 2008 roku. Prezentacja auta zaprojektowanego zgodnie z filozofią Kinetic Design odbyła się podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, a jego produkcja odbywała się w zakładach Fiata w Tychach. Samochód zbudowany jest na płycie podłogowej Fiata Pandy. Druga generacja Forda Ka powstawała do wiosny 2016 roku w sześciu wersjach wyposażeniowych, były to Trend, Trend+, Titanium, Titanium+, Grand prix II oraz MetalKa. Wnętrze auta zaprojektowane zostało z dużą starannością - dwukolorowe fotele, przyciągająca wzrok deska rozdzielcza i wyrazista konsola środkowa zdobią i całkowicie spełniają swe zadania. Ponadto samochód dostępny jest w dziesięciu wersjach kolorystycznych. W 2007 roku rozpoczęła się produkcja brazylijskiego Forda Ka II. Jest to zmodernizowany model Forda Ka pierwszej generacji, z silnikiem przystosowanym do spalania paliwa z domieszką spirytusu z trzciny cukrowej. Kolejna generacja tego auta okazała się dużą rewolucją. Producenci kończąc produkcję auta w Tychach, nie zakończyli prac nad stworzeniem kolejnej odsłony Forda Ka. Nowa wersja wyposażona jest w pięciodrzwiowe nadwozie, a bazą Forda Ka+ został samochód produkowany od 2014 roku w Brazylii. Samochód jest przestronniejszy, większy i bardziej komfortowy. Auto koncepcyjne zaprezentowano w 2013 roku.

Ford Ka - ekonomiczne auto dla każdego

Pierwsza generacja tego samochodu wyposażona była tylko w silniki benzynowe. Początkowo producenci oferowali auta o pojemności silnika 1.0 (o mocy 65 KM) oraz 1.3 (wersje OHV 50 KM i OHV 60 KM). Po siedmiu latach produkcji Forda Ka wzbogacono także o silniki 70- i 95-konne. Następca otrzymał dwa silniki do wyboru - benzynowy 1.2 (z mocą 69 KM) oraz jednostkę Diesla (model 1.3 MultiJet 75 KM). Skrzynia biegów we wszystkich wersjach Forda Ka jest manualna i pięciobiegowa, auto charakteryzuje się także przednim napędem. Druga wersja otrzymała nieco mniejszy bak, mieszczący 35 litrów oleju napędowego, o 5 litrów mniej niż w poprzedzającym go Fordzie Ka I. Zużycie paliwa w modelu pierwszej generacji to, w zależności od silnika, od 5,9 do 7,6 litrów na 100 kilometrów, zaś przyspieszenie auta wynosi od 10,5 do 17,7 sekund. Kolejna wersja jest bardziej ekonomiczna. Dane techniczne wskazują, że samochód zużywa od 4,2 do 5,3 litrów na 100 kilometrów. Nieco inaczej wygląda też przyspieszenie - pojazd rozpędza się do setki w czasie od 12,8 do 13,1 sekund. Ford Ka II posiada innowacyjne rozwiązania. Auto cechuje funkcja opóźnionego wygaszania świateł oraz czujniki parkowania. Lepsze panowanie nad samochodem zapewnia elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC). System kontroluje ruch auta podczas jazdy, automatycznie korygując jego pozycję na drodze. Pojazd posiada także układ HSA, czyli system wspomagania ruszania na wzniesieniu. Układ ten sprawia, że jazda pod górę staje się bezpieczniejsza. Druga generacja auta wyposażona jest w elektryczny system wspomagania kierownicy (EPAS). Dzięki niemu wykonywanie manewrów staje się prostsze, natomiast na autostradzie, przy większej prędkości, kierownica usztywnia się, dając poczucie pewności i większej kontroli nad pojazdem. EPAS uruchamia się tylko wówczas, gdy jest taka potrzeba, dzięki czemu zużycie paliwa jest o wiele niższe. Projektanci pomyśleli także o bezpieczeństwie. Auto wyposażone jest w poduszki powietrzne, cofające się pedały i napinacze pasów bezpieczeństwa (system IPS) oraz układ wspomagania awaryjnego hamowania. Układ automatycznie reaguje na nagłe hamowanie, wzmacniając jego siłę. O tym manewrze inni uczestnicy ruchu drogowego informowani są błyśnięciem świateł. Zarówno niepowtarzalna stylistyka, jak i parametry obu generacji Forda Ka sprawiają, że samochód jeszcze długo będzie spotykany na polskich drogach.