Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-scorpio-l-01.jpg

Ford Scorpio

Ford Scorpio Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Scorpio, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Ford Scorpio to samochód osobowy wyższej klasy średniej, zaliczany do segmentu E. Produkowany był w latach 1985-1998 przez koncern Ford Motor Company i uważany jest za flagowy model amerykańskiej fabryki, który był dostępny w latach 80. i 90. na rynku europejskim. Auto zastąpiło Forda Granadę. Warto pamiętać, że na rynku brytyjskim pierwsza generacja Forda Scorpio sprzedawana była pod nazwą swojego poprzednika. Dopisek "Scorpio" oznaczał natomiast najbogatszą wersję wyposażeniową. Poza Europą samochód sprzedawany był także pod nazwą Merkur Scorpio. Bez cienia wątpliwości był to bardzo ważny model w historii koncernu. Nad jego projektem pracowało blisko 500 osób. Aby udoskonalić produkcję zmodernizowano fabrykę w Kolonii. Szacuje się, że pierwsza generacja pojazdu sprzedała się w ilości blisko 900 tysięcy egzemplarzy. Początkowo Ford Scorpio oferowany był jako pięciodrzwiowy liftback. Kształt nadwozia samochodu został zaprojektowany w tunelu aerodynamicznym, dzięki czemu wyróżnia się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza. Tym, co wyróżnia model, jest bardzo wysoki komfort jazdy zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów - również podróżujących na tylnej kanapie. Nie dziwi więc fakt, że auto zwyciężyło w Plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1986. Bagażnik w wersji sedan pomieści 465 litrów, w kombi objętość wrasta do 500 litrów. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń można przewozić przedmioty o długości przekraczającej 2 metry. Za największych rywali Forda Scorpio uważa się Audi 100, Hondę Legend, Opla Omegę, Renault 25, Volvo 850 czy Citroena XM.

Doskonałe parametry techniczne i oryginalna stylistyka nadwozia

Ford Scorpio został zaprezentowany w 1985 roku. Dwa lata później w podstawowej wersji CL pojawił się centralny zamek, wspomaganie kierownicy oraz regulacja wysokości fotela kierowcy. W 1990 do oferty dołączyła wersja sedan, a dwa lata później w salonach samochodowych pojawiły się modele z nadwoziem kombi. W 1992 roku auto przeszło pierwszy lifting. Zmodyfikowano przednie reflektory, atrapę chłodnicy, lampy tylne oraz maskę silnika. We wnętrzu pojawiła się nowa, bardziej praktyczna i nowoczesna deska rozdzielcza. W 1994 roku z taśmy produkcyjnej zjechał Ford Sierra II oferowany w wersji sedan i kombi. Warto dodać, że samochód używany, jaki można dziś bez problemu spotkać na rynku wtórnym, to zazwyczaj pojazd drugiej generacji, który zaskakuje bogatym wyposażeniem i dobrym stanem technicznym. Opływowy kształt nadwozia sprawia, że model nawiązuje do amerykańskiej stylistyki i zdecydowanie wyróżnia się wśród pojazdów w swojej klasie. Charakterystycznym elementem jest bardzo duża atrapa chłodnicy i przednie reflektory, posiadające owalny kształt. W 1998 roku samochód przeszedł drobny lifting. Zmodyfikowane zostały przede wszystkim przednie oraz tylne reflektory, we wnętrzu pojawiły się jeszcze lepsze materiały wykończeniowe. Produkcja Forda Scorpio została zakończona jesienią tego samego roku, kiedy na rynku pojawił się Ford Mondeo Vignale.

Ford Scorpio - dla wymagających

Ford Scorpio oferuje znakomite właściwości jezdne. Miękko zestrojone zawieszenie z przodu wyposażone jest w kolumny MacPhersona, wahacze poprzednie oraz amortyzatory gazowe. Z tyłu znajdują się natomiast wahacze skośne i sprężyny śrubowe. Precyzyjny układ kierowniczy sprawdza się doskonale nawet na ostrych, ciasnych zakrętach sprawiając, że auto zachowuje się pewnie i gwarantuje tym samym maksymalny komfort prowadzenia. Należy podkreślić, że Ford Scorpio był pierwszym w Europie samochodem z seryjnie montowanym systemem ABS, znajdującym się w każdej wersji wyposażenia. Pojazd dostępny był z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów lub z czterobiegowym automatem. W drugiej generacji pojawiły się egzemplarze z napędem na cztery koła. Pod maską samochodów znalazła się bogata gama silników. Najmniejsza jednostka benzynowa posiadała pojemność 2 litrów oraz moc 115 lub 136 KM. Na rynku wtórnym można także spotkać samochód używany ze 147-konnym motorem 2.3. Największy silnik, wyróżniający się pojemnością 2,9 litra i mocą 207 KM, to z kolei znakomite rozwiązanie dla kierowców, którzy szukają auta gwarantującego sportowe osiągi. Wśród motorów Diesla na szczególną uwagę zasługuje natomiast jednostka o mocy 125 KM i pojemności 2,5 litra. Dynamiczna i oszczędna, świetnie sprawdza się zarówno w ruchu miejskim, jak i na długich dystansach. Należy mieć na uwadze, że wszystkie silniki montowane w Fordzie Scorpio uważane są za jednostki bezawaryjne, zapewniające bezproblemową eksploatację.