- Strona startowa
- Samochod
- Ford
- Ford Scorpio
Ford Scorpio Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Scorpio, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Ford Scorpio
-
Ford Scorpio 2.3 Ghia Turnier
€ 4 985,-- 104 900 km
- 05/1997
- 108 kW (147 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-68519 Viernheim -
Ford Scorpio 2.0 Ghia*1.HAND*ORG.29.000KM*TOP GEPFLEGT*
€ 4 999,-- 29 000 km
- 07/1995
- 100 kW (136 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
-
7,0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
7 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, DE-82216 Maisach-Gerlinden -
Ford Scorpio V6 4x4 Ghia *Leder-Klima-e.Sitze-GLSD-Euro2*
€ 9 950,-- 196 500 km
- 06/1993
- 107 kW (145 KM)
- Oldtimer
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-37520 Osterode am Harz -
Ford Scorpio 1-Hand (Motor läuft unrund) Scheckheftgepflegt
€ 7 000,-- 91 650 km
- 02/1991
- 88 kW (120 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-53721 Siegburg -
Ford Scorpio Scorpio 24VGhia
€ 4 000,-- 237 000 km
- 06/1994
- 143 kW (194 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-31234 Edemissen -
Ford Scorpio Scorpio Turnier 24V Ghia
€ 8 500,-- 75 600 km
- 10/1993
- 143 kW (194 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-52445 Titz -
Ford Scorpio GL
€ 1 500,-- 140 000 km
- 10/1987
- 77 kW (105 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, BE-8750 wingene -
Ford Scorpio Ghia (bitte Text lesen)
€ 3 990,-- 95 000 km
- 12/1996
- 100 kW (136 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-89284 Pfaffenhofen -
Ford Scorpio 5p 2.0i Ghia
€ 5 500,-- 7 000 km
- 02/1991
- 90 kW (122 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-00189 Roma
Ford Scorpio to samochód osobowy wyższej klasy średniej, zaliczany do segmentu E. Produkowany był w latach 1985-1998 przez koncern Ford Motor Company i uważany jest za flagowy model amerykańskiej fabryki, który był dostępny w latach 80. i 90. na rynku europejskim. Auto zastąpiło Forda Granadę. Warto pamiętać, że na rynku brytyjskim pierwsza generacja Forda Scorpio sprzedawana była pod nazwą swojego poprzednika. Dopisek "Scorpio" oznaczał natomiast najbogatszą wersję wyposażeniową. Poza Europą samochód sprzedawany był także pod nazwą Merkur Scorpio. Bez cienia wątpliwości był to bardzo ważny model w historii koncernu. Nad jego projektem pracowało blisko 500 osób. Aby udoskonalić produkcję zmodernizowano fabrykę w Kolonii. Szacuje się, że pierwsza generacja pojazdu sprzedała się w ilości blisko 900 tysięcy egzemplarzy. Początkowo Ford Scorpio oferowany był jako pięciodrzwiowy liftback. Kształt nadwozia samochodu został zaprojektowany w tunelu aerodynamicznym, dzięki czemu wyróżnia się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza. Tym, co wyróżnia model, jest bardzo wysoki komfort jazdy zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów - również podróżujących na tylnej kanapie. Nie dziwi więc fakt, że auto zwyciężyło w Plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1986. Bagażnik w wersji sedan pomieści 465 litrów, w kombi objętość wrasta do 500 litrów. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń można przewozić przedmioty o długości przekraczającej 2 metry. Za największych rywali Forda Scorpio uważa się Audi 100, Hondę Legend, Opla Omegę, Renault 25, Volvo 850 czy Citroena XM.
Doskonałe parametry techniczne i oryginalna stylistyka nadwozia
Ford Scorpio został zaprezentowany w 1985 roku. Dwa lata później w podstawowej wersji CL pojawił się centralny zamek, wspomaganie kierownicy oraz regulacja wysokości fotela kierowcy. W 1990 do oferty dołączyła wersja sedan, a dwa lata później w salonach samochodowych pojawiły się modele z nadwoziem kombi. W 1992 roku auto przeszło pierwszy lifting. Zmodyfikowano przednie reflektory, atrapę chłodnicy, lampy tylne oraz maskę silnika. We wnętrzu pojawiła się nowa, bardziej praktyczna i nowoczesna deska rozdzielcza. W 1994 roku z taśmy produkcyjnej zjechał Ford Sierra II oferowany w wersji sedan i kombi. Warto dodać, że samochód używany, jaki można dziś bez problemu spotkać na rynku wtórnym, to zazwyczaj pojazd drugiej generacji, który zaskakuje bogatym wyposażeniem i dobrym stanem technicznym. Opływowy kształt nadwozia sprawia, że model nawiązuje do amerykańskiej stylistyki i zdecydowanie wyróżnia się wśród pojazdów w swojej klasie. Charakterystycznym elementem jest bardzo duża atrapa chłodnicy i przednie reflektory, posiadające owalny kształt. W 1998 roku samochód przeszedł drobny lifting. Zmodyfikowane zostały przede wszystkim przednie oraz tylne reflektory, we wnętrzu pojawiły się jeszcze lepsze materiały wykończeniowe. Produkcja Forda Scorpio została zakończona jesienią tego samego roku, kiedy na rynku pojawił się Ford Mondeo Vignale.
Ford Scorpio - dla wymagających
Ford Scorpio oferuje znakomite właściwości jezdne. Miękko zestrojone zawieszenie z przodu wyposażone jest w kolumny MacPhersona, wahacze poprzednie oraz amortyzatory gazowe. Z tyłu znajdują się natomiast wahacze skośne i sprężyny śrubowe. Precyzyjny układ kierowniczy sprawdza się doskonale nawet na ostrych, ciasnych zakrętach sprawiając, że auto zachowuje się pewnie i gwarantuje tym samym maksymalny komfort prowadzenia. Należy podkreślić, że Ford Scorpio był pierwszym w Europie samochodem z seryjnie montowanym systemem ABS, znajdującym się w każdej wersji wyposażenia. Pojazd dostępny był z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów lub z czterobiegowym automatem. W drugiej generacji pojawiły się egzemplarze z napędem na cztery koła. Pod maską samochodów znalazła się bogata gama silników. Najmniejsza jednostka benzynowa posiadała pojemność 2 litrów oraz moc 115 lub 136 KM. Na rynku wtórnym można także spotkać samochód używany ze 147-konnym motorem 2.3. Największy silnik, wyróżniający się pojemnością 2,9 litra i mocą 207 KM, to z kolei znakomite rozwiązanie dla kierowców, którzy szukają auta gwarantującego sportowe osiągi. Wśród motorów Diesla na szczególną uwagę zasługuje natomiast jednostka o mocy 125 KM i pojemności 2,5 litra. Dynamiczna i oszczędna, świetnie sprawdza się zarówno w ruchu miejskim, jak i na długich dystansach. Należy mieć na uwadze, że wszystkie silniki montowane w Fordzie Scorpio uważane są za jednostki bezawaryjne, zapewniające bezproblemową eksploatację.