Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-streetka-l-01.jpg

Ford Streetka

Ford Streetka Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Streetka, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Ford StreetKa to niewielki samochód osobowy należący do segmentu A. Ta pokrewna wersja Forda Ka została wyposażona w dwudrzwiowe nadwozie typu roadster. Była produkowana w latach 2002-2005 przez amerykański koncern motoryzacyjny Ford Motor Company. Auto było zaprojektowane przez znane na całym świecie studio designu Pininfarina i wytwarzane w mieście Trofarello we Włoszech. Pojazd zapewniał miejsce jedynie dla dwóch osób i zaskakiwał dość dużym bagażnikiem, jak na auto w swojej klasie. Kufer Forda StreetKa mieścił ładunek o pojemności 214 litrów. Samochód wyróżniał się na tle konkurentów bardzo odważną, nowoczesną i nieco muskularną stylistyką. Łagodne linie karoserii sprawiały, że pojazd był wyjątkowo chętnie wybierany przez kobiety. Do dziś samochód używany przyciąga uwagę nie tylko koneserów motoryzacji. I chociaż Ford StreetKa jest stosunkowo trudno dostępny na rynku wtórnym, cierpliwość i skrupulatne poszukiwania zaowocują z pewnością ogromną satysfakcją z jazdy i bezproblemową eksploatacją. Za jego konkurentów uważane są: Smart Roadster, a także Mazda MX5 oraz Lotus Elise.

Włoski design, amerykańska solidność

Prace nad Fordem StreetKa rozpoczęły się siedem lat przed wprowadzeniem modelu do sprzedaży. W 1996 roku opracowanie designu auta zlecono studiu Pininfarina. Ostatecznie pojazd został zaprezentowany w 2002 roku i od razu trafił w gusta miłośników oryginalnych samochodów. Warto zaznaczyć, że pojazd nie miał poprzedników. I chociaż wyróżniał się w ofercie marki, na jego koncie znalazło się wiele pozytywnych opinii, co zaowocowało dobrymi wynikami sprzedaży. Auto przyciągało uwagę nie tylko ciekawym nadwoziem, ale także bogatym wyposażeniem. We wnętrzu znalazły się materiały wysokiej jakości odporne na działanie czasu. Plastikowe elementy były dobrze spasowane i nie ulegały przetarciom oraz zarysowaniom. Decydując się na samochód używany, w wielu egzemplarzach można znaleźć między innymi skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby, światła przeciwmgłowe, aluminiowe felgi. O wygodę w czasie jazdy dbały podgrzewane fotele, skórzana kierownica czy klimatyzacja manualna. Stopień bezpieczeństwa podwyższał montowany seryjnie system ABS. Na uwagę zasługuje ponadto prosta konstrukcja, która nawet w przypadku usterek nie generuje wysokich kosztów napraw. Chociaż model cieszył się ogromną popularnością, koncern zdecydował o wycofaniu go ze sprzedaży trzy lata po debiucie. W rezultacie ostatni egzemplarz Forda StreetKa opuścił włoską fabrykę w 2005 roku.

Idealny towarzysz każdej podróży

Ford StreetKa charakteryzował się dobrze i dość sztywno zestrojonym zawieszeniem, dzięki czemu auto doskonale trzymało się drogi, zapewniając komfort prowadzenia. Nie bez znaczenia pozostawała też świetna amortyzacja tłumiąca wstrząsy nawet na wyboistej nawierzchni. Szeroki rozstaw osi gwarantował natomiast znakomitą stabilność. Podczas kapryśnej pogody do dyspozycji kierowcy był ręcznie składany, płócienny dach. Pod maską samochodu znalazł się silnik benzynowy R4 Duratec 8V o pojemności 1,6 litra i mocy 95 KM osiąganej przy 5500 obrotach na minutę. Na każdy z ośmiu cylindrów przypadały dwa zawory. Chociaż motor nie gwarantował wygórowanych osiągów, cechował się wysoką kulturą pracy i pozwalał cieszyć się spokojną jazdą. Nie wykazywał także zbyt dużego apetytu na paliwo, co sprawiało, że Ford StreetKa idealnie sprawdzał się w warunkach miejskich. Średnie zużycie benzyny nie przekraczało 7,9 l na 100 km. Aby rozpędzić się do 100 km/h pojazd potrzebował niecałych 12 sekund. Maksymalna prędkość wskazywana przez licznik to z kolei 174 km/h. Napęd był przenoszony na koła przedniej osi za pomocą manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach. Warto podkreślić, że motor montowany w Fordzie StreetKa wyróżniał się dużą trwałością i bezawaryjnością. Dzięki nieskomplikowanej budowie z ewentualnymi usterkami bez kłopotu mógł poradzić sobie każdy warsztat samochodowy. Jeśli dołączyć do tego dobrą dostępność części zamiennych, łatwo domyślić się, że Ford StreetKa był bezproblemowy w użytkowaniu i jednocześnie stanowił doskonałą alternatywę dla produkowanych wówczas miejskich kompaktów.