Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-transit-l-01.jpg

Ford Transit

Ford null Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford null, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:17.400,- €*
Używane od:1.170,- €*
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Ford Transit, dostępny w wielu wersjach wyposażenia – od minibusa po kombi z wysokim dachem – jest najlepiej sprzedającym się w Europie małym samochodem dostawczym. Jego produkcję rozpoczęto w 1953 roku. W statystykach najczęściej rejestrowanych pojazdów plasuje się na drugim miejscu, tuż za swoim konkurentem Volkswagenem Transporterem. W przeciwieństwie jednak do Volkswagena Bulli, w Polsce zwanego Ogórkiem, Ford Transit nigdy nie wzbudzał wielkich emocji. Chociaż pierwszy model, Ford FK 1000, aż do zakończenia produkcji pierwszej generacji w 1965 roku miał okrągłe reflektory i front podobny w stylistyce do słynnego „Ogórka” VW, nie osiągnął takiej popularności jak konkurent. Zresztą podobieństwa w wyglądzie nie były kwestią przypadku. Projektantem pierwszego Forda Transita był Alfred Haesner, który wcześniej w Wolfsburgu uczestniczył w pracach nad Transporterem VW.

Ford Transit nie musi wzbudzać emocji, za to oferuje dużą przestrzeń ładunkową

Ford Taunus jest najlepszym przykładem, że samochód tej klasy nie musi wzbudzać emocji, by być chętnie kupowanym. Ford Transit przez dziesięciolecia świetnie radził sobie z konkurencją z Wolfsburga. Początkowa ładowność wynosiła 1000 kg. Od 1965 roku dopuszczalna masa całkowita to już 3,25 tony. Do tego bezkonkurencyjnie największa przestrzeń ładunkowa – wszystko to spowodowało, że uchodził za pojazd niezwykle praktyczny.

Ford Transit oferuje trzy rodzaje napędu do wyboru

Walory, które stanowiły o bezkonkurencyjności produkowanego przez Forda samochodu doceniano we wszystkich sześciu generacjach. Od 1965 roku, kiedy zaczęto produkować auto z komorą silnika wysuniętą do przodu, pojawiło się wiele seryjnych wersji: furgon, minibus i model z zabudową skrzyniową. Tak szeroka paleta pojazdów dla różnych zastosowań stanowiła o sukcesie Forda Transita. Jako jedyny z małych samochodów dostawczych Ford Transit może mieć napęd na przód lub na tył, a od 2007 roku jest także oferowany z napędem na cztery koła. Od 2005 roku produkcja odbywa się w tureckich zakładach Kocaeli, a wersja przystosowana do ruchu lewostronnego w angielskim Southampton.

Ogromny wybór wersji Forda Transita daje możliwość szerokich zastosowań

Oferowane liczne wersje i typy nadwozi czynią Forda Transita pojazdem dla wszelkich zastosowań, zarówno w działalności gospodarczej, jak i w szeroko pojętej turystyce. Oferta producenta obejmuje następujące modele:

  • Ford Transit furgon: klasyczny samochód dostawczy oferowany w trzech różnych rozstawach osi i wysokościach dachu. W zależności od wersji przestrzeń ładunkowa wynosi od 5,8 do 7,7 m3 z miejscem dla maksymalnie trzech europalet przy ładowności od 890 do 1555 kilogramów. Wersja Ford Transit Sport to furgon z silnikiem Diesla 103 kW (140 KM) posiadający 18-calowe felgi z lekkiego stopu, czyli tzw. alufelgi.
  • Ford Transit minibus: wersja Forda Transita oferowana z trzema rzędami siedzeń i miejscem dla maksymalnie dziewięciu osób, minibus o długości 5,6 m z miejscem dla maksymalnie 14 osób, bus z miejscem dla maksymalnie 17 podróżujących, oraz wersja Tourneo z komfortowym wyposażeniem wnętrza i miejscem dla ośmiorga lub dziewięciorga pasażerów.
  • Ford Transit Kombi: Ford Transit Connect jest pojazdem dopuszczonym do ruchu jako pojazd ciężarowy wyposażony w silnik Diesla o mocy od 55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM). Uzupełnia on bogatą ofertę małych aut dostawczych. Ford Transit Connect produkowany jest z krótkim rozstawem osi i niskim dachem oraz z długim rozstawem osi i wysokim dachem, a także w wersji kombi z wysokim dachem.
  • Nadwozia Forda Transita: producent oferuje różne wersje nadwozi dopasowanych do różnych potrzeb. Auto może posiadać kabinę standardową lub podwójną z miejscem dla maksymalnie 5 osób. Oferowane są długości ramy od 2,88 do 4,08 m, a ładowność maksymalna wynosi 1589 kg przy dopuszczalnej masie całkowitej do 3300 kg.
  • Ford Transit - modele specjalnego przeznaczenia: Ford Transit Express Line to model przeznaczony głównie dla branży logistycznej, idealny do transportu ładunków nietypowych. Jego dach ma niemal dwa metry wysokości. Ford Transit Service Line jest seryjnie wyposażony w zestaw regałów, w których może się znajdować mobilny warsztat albo magazyn.
  • Ford Transit - wersje turystyczne: wersja kombi Tourneo Connect z wysokim dachem to idealna propozycja dla rodzin lub miłośników turystycznych wojaży. Ford Transit Euroline jest turystyczną wersją furgonu z maksymalnie trzema rzędami siedzeń dla siedmiorga pasażerów. Po złożeniu siedzeń otrzymujemy wygodne miejsce do spania. Ford Transit Nugget to kompletnie wyposażony camper z dwumetrową powierzchnią sypialną , do wyboru z wysokim lub składanym dachem. Inne konfiguracje mogą być z powodzeniem realizowane na podwoziu z kabiną, które idealnie nadaje się do różnorodnej zabudowy.

Zobacz więcej