Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
honda-insight-l-01.jpg

Honda Insight

Honda Insight Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Honda Insight, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Honda Insight to jeden z niewielu dostępnych na naszym rynku samochodów hybrydowych. Auto wyposażone jest w dwa uzupełniające się napędy. Silnik elektryczny odpowiada za rozruch auta oraz wspomaganie jednostki spalinowej. Ta druga jest bardziej wydajna i generuje większość mocy. Auta hybrydowe słyną ze swojej ekologiczności - dzięki jednostce elektrycznej spalają o wiele mniej benzyny i tym samym wydzielają mniejsze ilości spalin. Nie do pominięcia są też walory ekonomiczne. Motor konwencjonalny podczas swojej pracy wytwarza bowiem prąd elektryczny. Tym samym ładuje akumulatory niezbędne do pracy drugiej jednostki. Nie należy ukrywać, że zdecydowany prym w konstrukcji i sprzedaży samochodów hybrydowych wiedzie Toyota. Stworzony przez nią Prius stał się synonimem aut z podwójnym napędem. Honda Insight została stworzona właśnie jako odpowiedź na model konkurencyjnego koncernu. Auto opracowano przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim, japońskim i kanadyjskim. Od pewnego czasu możemy jednak natknąć się na tego typu hybrydowy samochód używany na naszych drogach. Insigth niezmiennie przykuwa uwagę. Budzi zainteresowanie niezwykle charakterystycznym odgłosem pracy elektrycznego silnika - cichym, lekko buczącym szumem. Nie sposób nie dostrzec też mocno futurystycznych linii jego karoserii.

Honda Insight - nowoczesność w konstrukcji i designie

Honda Insight na swój sposób narodziła się w roku 1997. Wtedy bowiem japoński koncern przedstawił koncepcyjny samochód hybrydowy - J-VX. Standardowo miała to być tylko okazja to zaprezentowania możliwości konstruktorów i projektantów. Na bazie tego pojazdu studyjnego opracowano Insight. Honda przedstawiła go podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w roku 1999. Japoński producent od początku nie ukrywał, że samochód ma stanowić konkurencję dla Priusa. Pod względem marketingowym Honda wypadała w tej konkurencji całkiem nieźle. Bowiem to właśnie Insight był pierwszym samochodem hybrydowym wprowadzonym na rynek amerykański. Prius wkroczył do sprzedaży siedem miesięcy później i w szybkim czasie niemal całkowicie zajął niszę. Pierwsza generacja Hondy Insight była hatchbakiem o nowoczesnym kroju. Auto było wydajne, ale zdecydowanie należało je uznać za samochód nie dla każdego. Grono odbiorców znacznie ograniczał fakt, że produkowano ją jedynie w wersji z dwoma miejscami siedzącymi. Pierwszą generację wytwarzano do roku 2006. Po kilku latach przerwy Honda wznowiła model. W roku 2008 podczas Targów Motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowana została druga Honda Insight. Firma ponownie nie ukrywała, że konkuruje ze sławnym już Priusem. Samochód był bardziej zbliżony do modelu Toyoty. Najbardziej dostrzegalną zmianą jest fakt, że auto odtąd miało czworo drzwi oraz pięć miejsc siedzących. Jego nadwozie natomiast zakwalifikowało się jako liftback. Na facelifting nie trzeba było czekać długo. Już w 2010 roku projektanci przedstawili wersję ze znacznymi poprawkami stylistycznymi. Pojawił się nowy spojler oraz nowa atrapa chłodnicy. Metamorfozie poddano także światła dzienne i przeciwmgielne. Do ważnych zmian należy również zaliczyć fakt, że druga generacja była sprzedawana również na rynku europejskim. To właśnie tę odsłonę Insighta można najczęściej zobaczyć na polskich drogach, także jako samochód używany.

Elektroniczne kwiatki podczas jazdy

Hondę Insight można nazwać soft hybrydą. W samochodach z podwójnym napędem silniki zazwyczaj pracują osobno. Ten elektryczny wprawia auto w ruch do określonej prędkości, zaś po przyspieszeniu pałeczkę przejmuje motor spalinowy. Tutaj mamy do czynienia z uzupełniającą się pracą jednostek. Elektryczny motor wspomaga silnik spalinowy w trakcie napędzania samochodu. Z kolei podczas hamowania wytwarzany jest prąd, który doładowuje akumulatory. Samochód łącznie dysponuje mocą 98 koni mechanicznych. Honda Insight drugiej generacji może pochwalić się znaczną ekonomią. W terenie spala ona 4,2 litra na 100 kilometrów. Podczas jazdy miejskiej zużycie już wzrasta do 4,7 litra na 100 kilometrów. Niestety, aby oszczędzić, trzeba dobrze poznać auto. Jego prowadzenie odrobinę różni się od jazdy standardowymi samochodami. Przede wszystkim należy zapoznać się z asystentem kierowcy. Po lewej stronie od prędkościomierza znajduje się wskaźnik informujący nas o tym, w jakim stopniu aktualnie wykorzystywana jest jednostka elektryczna. Z niego dowiedzieć się możemy również, czy aktualnie baterie są ładowane. Ekonomia oczywiście zazwyczaj idzie w parze z ekologią. Asystent kierowcy pomaga nam dbać o środowisko. Za pomocą zmiany kolorów podświetlenia informuje prowadzącego o stopniu ekologiczności jazdy. Dodatkową motywację stanowi elektroniczna hodowla kwiatków. Podczas jazdy na naszym wyświetlaczu pojawiają się kolejne zielone roślinki. Generalnie, im bardziej oszczędnie prowadzimy, tym więcej ich wyrośnie do końca podróży. Honda Insight to nie tylko auto tanie, ale też wygodne. Osoby wysokie mogą być lekko przerażone jego gabarytami. Wydawać by się mogło, że przy długości 4,4 metra w środku nie znajdziemy szczególnie dużej przestrzeni. Jest to wrażenie mocno mylące. Projektanci zadbali o wygodne fotele i wystarczającą ilość miejsca na nogi.