Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
honda-logo-front

Honda Logo

Honda Logo Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Honda Logo, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Japońskie przedsiębiorstwo Honda na arenie międzynarodowej początkowo zyskało popularność jako producent motocykli i silników do łodzi. W drugiej połowie lat 60. Azjaci zaczęli jednak coraz bardziej zaznaczać swoją obecność w Europie i Ameryce Północnej jako dostawcy samochodów. Początkowo image firmy kształtował roadster z serii Honda S800. Minimalistyczny, mały pojazd z dwoma siedzeniami i materiałowym dachem pasował do innych sportowych pojazdów w ofercie marki takich jak motocykle Hondy z serii CB. Do postrzegania Japończyków jako sportowego producenta przyczyniało się także zaangażowanie w Formułę 1 w połowie lat 60. Ta sytuacja zmieniła się dopiero wraz z zaprezentowaniem w 1966 roku małego samochodu Honda N360. Niewielka limuzyna pozwoliła producentowi zakorzenić się na europejskim rynku jako konstruktor aut produkowanych seryjnie.

Za sprawą serii Honda N360 i N600 oraz opartej na nich Hondzie Z coupé konstruktor ugruntował swoją pozycję w segmencie małych samochodów, które od tej chwili w większości europejskich krajów na stałe należały do programu. Podczas gdy inni producenci w tym segmencie wraz z nową generacją pojazdów chętnie wykorzystywali możliwość zmiany nazwy na bardziej nowoczesną, o większym potencjale reklamowym, Honda wykazała się konsekwencją w nomenklaturze swoich serii. W związku z tym już na początku lat 80. na rynku pojawiły się małe samochody Honda City i Honda Jazz. Na europejskich rynkach Honda Jazz początkowo była obecna w programie przez krótki czas. Już w 1996 roku Japończycy powrócili jednak na Stary Kontynent z ofertą małych samochodów. Aby zaakcentować nowy początek, model nazwano Honda Logo, po czym w 2001 roku ponownie przywrócono nazwę Honda Jazz.

Honda Logo montowana od 1996 do 2001 roku

Honda Logo od 1996 do 2001 roku zjeżdżała z taśmy w japońskiej fabryce jako następczyni Hondy Jazz. Produkowano małe limuzyny hatchback w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Mniejszy wybór nabywcy mieli natomiast pod względem silników. Honda Logo sprzedawana była wyłącznie z silnikiem o pojemności skokowej 1,3 litra. Jednostka napędzała ważącą mniej niż tonę Honde Logo do mocy 65 KM (48 kW). Takie osiągi pozwalały na rozwinięcie prędkości maksymalnej ponad 150 km/h. Ciekawostkę stanowi fakt, iż mały samochód Honda Logo w programie znajdował się zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.