Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
hyundai-galloper-side

Hyundai Galloper

Hyundai Galloper Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Hyundai Galloper, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Jeśli szlachectwo naprawdę zobowiązuje, to po Hyundaiu Galloperze można się wiele spodziewać. A to dlatego, że ten samochód terenowy produkowany był na licencji osławionego japońskiego Mitsubishi Pajero, które wielokrotnie wygrywało mordercze rajdy Paryż-Dakar. Obie generacje Gallopera powstałe w fabrykach Hyundaia w latach 1991-2003 to kontynuacja mitsubishowskich modeli Pajero I i Pajero II. Podobieństwo jest zresztą uderzające - koreańskie wersje różnią się od swoich prototypów dosłownie kosmetycznymi szczegółami. Do 1998 roku Hyundai Galloper znany był wyłącznie na rynku azjatyckim. Do Europy dotarła dopiero druga generacja, produkowana przez Hyundaia do 2003 roku w trzydrzwiowej wersji Innovation, pięciodrzwiowej Exceed oraz Van/Wagon. Samochody te sprzedawane były w Europie pod różnymi nazwami zarówno przez dystrybutorów Mitsubishi, jak i Hyundaia. W 1998 roku w Polsce Galloper był jedną z najchętniej kupowanych nowości. Po zakończeniu produkcji jego następcą został bardziej luksusowy Hyundai Terracan.

Jaki jest Hyundai Galloper?

Choć Hyundai Galloper klasyfikowany jest jako SUV, sprawdza się przede wszystkim w jeździe terenowej. To tam może w pełni wykorzystać swoje największe atuty. W miejskich korkach i na parkingach jego duże rozmiary i ciężar stanowią raczej przeszkodę niż ułatwienie. Samochód ma duże, 15-calowe koła, napęd 4x4 i zbudowany jest w oparciu o ramę. Jego przednie koła są niezależnie zawieszone, a tylne osadzone na sztywnej osi. Z przodu i z tyłu posiada stabilizatory przechyłu, które można monitorować za pomocą zegara znajdującego się na desce rozdzielczej. Hyundai Galloper ma bardzo obszerne, ale raczej spartańsko urządzone wnętrze. Podobnie jak w Mitsubishi i tu wskaźniki na desce rozdzielczej uproszczone zostały do niezbędnego minimum. Niekwestionowanymi atutami są duża kierownica z możliwością regulowania położenia i wygodne fotele. Dodatkowo wewnętrzna obudowa wykonana jest z łatwego do wyczyszczenia materiału, a duże okna zapewniają wspaniałą widoczność. Olbrzymia pojemność bagażnika i rozmieszczone w tylnej części składane siedzenia, a w niektórych modelach ławki, umożliwiają transport sporych ładunków oraz przewóz nawet dziewięciu pasażerów. Dodatkowo auto to może holować 3 tony, co odpowiada średniej wielkości przyczepie z załadunkiem. Te walory oraz przystępna cena sprawiają, że Gallopera chwalą sobie kierowcy, którzy zawodowo lub turystycznie poruszają się po nieubitych drogach. Tego rodzaju samochód będzie wspaniałym towarzyszem zwłaszcza dla leśników i myśliwych. Niezaprzeczalną zaletą tego modelu jest też fakt, że prace serwisowe wykonują dla Gallopera zarówno warsztaty Hyundaia, jak i salony Mitsubishi.

Hyundai Galloper - kilka informacji technicznych pod kątem aut terenowych

Parametry samochodów terenowych kierują się zupełnie inną logiką niż miejskich. Galloper dostępny jest w wersji z 6-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 3,0 l i mocy 141 KM albo 4-cylindrowym silnikiem Diesla o pojemności 2,5 l i mocy 105 KM. W jego mechanizmie znajdują się też liczne elementy mające na celu wzmocnienie mocy motoru. Wymienić można tu chociażby intercooler, czyli chłodnicę pośrednią. Dzięki temu nawet jednostka wysokoprężna osiągnąć może naprawdę dużą moc 105 KM. Tymczasem przez duży ogólny ciężar samochodu wartości te nie przekładają się ani na jego zryw, ani na osiąganą prędkość. Maksymalna prędkość Hyundaia Gallopera to 170 km/h oraz 140 km/h w przypadku Diesla, a jego przyspieszenie do setki wynosi od 14 do aż 21,7 s. Nie jest to wóz najbardziej ekonomiczny. W zależności od silnika spala średnio 13,6 l benzyny lub 10-11 l oleju napędowego na 100 km. Bardziej niż do rozwijania dużych prędkości parametry Gallopera okazują się nieocenione w wymagającym terenie, który wymaga od silnika pracy na wysokich obrotach. Moment obrotowy tego auta to 253 Nm. Jeśli mowa o przeszkodach, kąt wejścia i zejścia Hyundaia wynosi odpowiednio 37° i 27°, co umożliwia jazdę po bardzo nierównym terenie. Dodatkowo wysoka zdolność pokonywania wzniesień (70%) i głębokość brodzenia (600 mm) potwierdzają, że dla Gallopera nie istnieją trudne warunki.