Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
hyundai-i30-l-01.jpg

Hyundai i30

Hyundai i30 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Hyundai i30, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Gdy południowokoreański producent aut Hyundai na początku lat 90. XX wieku rozpoczynał budowanie swojej obecności na europejskim rynku, trzeba było sporo zainwestować w reklamę, by spopularyzować tę niecodziennie brzmiącą nazwę firmy dla uszu Europejczyków. Nazewnictwo serii modeli Hyundaia nie nastręcza natomiast trudności językowych. Szukając nazwy dla nowego auta Koreańczycy zwracali uwagę na to, by ich produkty trafiały w globalny punkt widzenia i tak też zostały sprzedawane. Hyundai Pony lub Hyundai Getz – takie nazwy idealnie pasowały do małych zwrotnych samochodów miejskich. Hyundai Sonata czy Hyundai Grandeur podkreślają natomiast komfortowy image modeli klasy średniej. Z kolei Hyundai Galloper czy Santa Fe odzwierciedlały nazwami cechy kojarzone z samochodami terenowymi i Sport Utility Vehicles (SUV-ami). Choć takie nazewnictwo było konsekwentne, u progu epoki aut, w których elektroniczne systemy ułatwiające jazdę odgrywały coraz większą rolę, należało wprowadzić całkiem nową nomenklaturę. Pierwszymi krokami producenta na gruncie klasy kompaktowej było wprowadzenie w 2007 Hyundaia i30, który zastąpił Hyundaia Lantrę.

Hyundai i30 to pierwsze zaprojektowane w Europie auto południowokoreańskiego producenta

Niemniej jednak Hyundai i30 zapoczątkował dla południowokoreańskiego konstruktora nową erę nie tylko pod względem nazewnictwa. Kompaktowa pięciodrzwiowa limuzyna wypuszczona na rynek w 2007 była odzwierciedleniem nowej strategii, zgodnie z którą Koreańczycy mocniej skupili się na Europie. Design Hyundaia i30 został stworzony przez niemiecki oddział koncernu, a odkąd w Czechach powstał nowy zakład produkcyjny tego koreańskiego producenta, Hyundai i30 od 2009 zjechał z taśmy jako pierwszy europejski model.

W 2008 na rynek wchodzi Hyundai i30 w wersji kombi

Pod względem technicznym oraz konstrukcji platformy Hyundai i30 jest taki sam jak wprowadzona w tym samym czasie na rynek Kia Cee'd, od spółki-córki Hyundaia. Również zewnętrznie oba modele tych kompaktowych aut są do siebie podobne – wyjątek stanowi jedynie logo i reflektory. Co się zaś tyczy sylwetki wozu – jego karoseria mierzy 4,25 m długości i 1,80 m szerokości. Nie ulega wątpliwości, że designerzy Hyundaia pomimo nowoczesnej i innowacyjnej nazwy skierowali się raczej ku mainstreamowi klasy kompaktowej. Już same wielkie tylne światła sięgające niemal dachu świadczyły o innowacyjnym podejściu projektantów. W 2008 roku gama modeli i30 została uzupełniona o kombi na płycie podłogowej Hyundaia i30; jego długość sięgała niewiele poniżej 4,50 m, a pojemność bagażnika przy postawionych tylnych oparciach miała 415 l. Przy opuszczonych tylnych siedzeniach można było powiększyć ją o niemal 1400 l.

Silniki Hyundaia i30

Hyundai i30 był oferowany z sześcioma różnymi jednostkami napędowymi. Do wyboru były silniki benzynowe o pojemności 1,4 l i mocy 80 kW (109 KM), silniki o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 93 kW (126 KM), jak również duży silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,0 l i mocy 105 kW (143 KM). Jeśli chodzi o Diesle, w początkowej wersji Hyundaia i30 wyposażono w silnik o pojemności 1,6 l i mocy 66 kW (90 KM). W klasie o tej samej pojemności skokowej, o umiarkowanych osiągach znalazł się silnik o mocy 85 kW (115 KM). Ten 2-litrowy Diesel ma moc 103 kW (140 KM) i zapewnia Hyundaiowi i30 prędkość maksymalną do 205 km/h. Najmniejszy silnik Diesla rozpędzić może się do 172 km/h.

Od 2009 Hyundai i30 dostępny jest z automatycznym systemem start-stop

W 2009 roku zaprezentowano Hyundaia i30 blue z automatycznym systemem start-stop, który początkowo pojawił się w zestawie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 l i 1,6 l. Najmniejszy benzynowy silnik zużywał przy tym średnio 5,7 l paliwa, a wartości tej odpowiadała emisja dwutlenku węgla wynosząca 135 g/km. Dla porównania: ten sam model bez automatycznego systemu start-stop spalał średnio 6,1 l (przy emisji dwutlenku węgla 145 g/km). Z kolei najbardziej oszczędny Hyundai i30 o pojemności 1,6 l w systemie common rail zużywał 4,5 l Diesla (emisja dwutlenku węgla 119 g/km).

Zobacz więcej