Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
infiniti-qx70-front

Infiniti QX70

Infiniti QX70 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Infiniti QX70, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Pięciosiedzeniowe auto nie mogło spełnić oczekiwań związanych z limuzynami klasy wyższej. Powód: konstruktorzy Infiniti zaprojektowali auto o kompaktowych wymiarach (rozstaw kół wynosił 2,88 m) i niezwykle krótkich nawisach. W efekcie w Ameryce Północnej samochód został sklasyfikowany jako średniej wielkości SUV. Faktycznie flagowy crossover Infiniti w Europie klasyfikowany jako SUV mierzył przeszło 4,86 m, co plasowało go w grupie aut poniżej pięciu metrów. Tego z kolei Amerykanie oczekiwali od modelu w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów. Pod tym względem szerokość QX70 wynosząca 1,92 m była dość duża. Przy wysokości 1,68 m proporcje te podkreślały raczej znany ze sportowych samochodów image niskiego Infiniti. Dokładnie to połączenie z modelami klasy sportowej chcieli osiągnąć konstruktorzy, decydując się na taki kształt QX70.

Infiniti QX z benzynowymi silnikami V6 i V8

Sportowy charakter serii Japończycy podkreślili także silnikami, z którymi QX70 było dostępne. Już w podstawowym modelu do sprzedaży trafił benzynowy silnik V6 o pojemności skokowej 3,7 l. Napęd ten zapewniał crossoverowi moc do 320 KM (235 kW). Dzięki takim osiągom ponad dwutonowy QX70 rozpędzał się w 6,8 s od zera do setki. Jeszcze lepsze osiągi zapewniały montowane w QX70 silniki V8 w serii SUV: ośmiocylindrowa jednostka o pojemności skokowej 5 l zapewniała Infiniti moc do 390 KM (287 kW) i poprawiła czas osiągnięcia setki do 5,8 s. Obie jednostki współpracowały z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Producent podał średnie szacunkowe wartości zużycia paliwa na poziomie 12,1 na 100 km w modelu V6 i 13,1 l we flagowej serii V8. W zależności od wyboru silnika QX70 emitował 282 g/km lub 307 g/km dwutlenku węgla.

W Europie Infiniti wprowadza na rynek QX70 z napędem na cztery koła także z silnikiem Diesla

Podczas gdy zapotrzebowanie na SUV-y z silnikami Diesla w Ameryce Północnej utrzymywało się na stałym poziomie, w Europie popyt na auta nowe i używane z motorami wysokoprężnymi tradycyjnie wzrastał. W szczególności z myślą o tych rynkach Infiniti wprowadziło więc do programu serię QX70 z jednostką napędową Diesla. Silnik o pojemności skokowej 3,0 l zapewniał SUV-owi moc do 238 KM (175 kW). Wskazówka prędkościomierza potrzebowała 8,3 s, by przesunąć się od 0 do 100 km/h. Przy przeciętnej eksploatacji Infiniti QX70 z silnikiem Diesla konsumował średnio 8,6 l paliwa, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla na poziomie 225 g/km. Podobnie jak w przypadku benzynowców Japończycy dołączyli do silnika QX 3.0D siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów oraz elektrycznie sterowany napęd 4x4, który w razie potrzeby przekazywał moc na wszystkie cztery koła.

Komfort i bezpieczeństwo w Infiniti QX70

Oprócz inteligentnego napędu na cztery koła konstruktorzy Infiniti zamontowali w crossoverze tej serii liczne elektroniczne systemy wspomagające prowadzenie, a także podnoszące poziom bezpieczeństwa. QX70 był więc seryjnie wyposażony w system Lane Assist, a także automatyczne systemy ostrzegające i hamujące w razie ryzyka kolizji. We współpracy z inteligentnym napędem na cztery koła program odpowiadający za stabilną jazdę troszczył się o to, by optymalnie rozdzielić moc napędu i hamowania na koła. Dzięki temu QX70 stabilniej trzymał się pasa ruchu. Za sprawą wbudowanego z przodu systemu radarowego można było monitorować odstęp i prędkość, które można było automatycznie dostosować do indywidualnie ustalonej wartości. Do funkcjonalności odpowiadających za komfort na pokładzie crossovera zalicza się zawieszenie o elektronicznie regulowanej sile tłumienia, które ujednolica zachowanie amortyzatorów w zależności od jakości podłoża. Dzięki temu nierówności drogi nie oddziałują na komfort jazdy pasażerów Infiniti QX70.