Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Jaguar XJS

Jaguar XJS Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Jaguar XJS, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Po zakończeniu produkcji kultowego Jaguara E-Type brytyjski producent Jaguar zaprezentował w latach 70. zupełnie nową generację sportowych coupé. Miały być większe i bardziej luksusowe oraz kontynuować tradycję klasy Grand Tourer. Brytyjczycy bowiem zamierzali uczynić produkowanego początkowo tylko w wersji coupé Jaguara XJ-S alternatywą dla klasycznych limuzyn. Od lat 80. trwały prace nad modelem w wersji otwartej. Produkowany od roku 1991 Jaguar XJS w wersji coupé i kabriolet do 1996 roku zjeżdżał z taśmy w Wielkiej Brytanii. Model XJS z siedzeniami 2+2 należał do nielicznych sportowych aut der z segmentu aut luksusowych, które w wersji topowej posiadały silnik V12. Dziś te wersje Jaguara XJS należą do poszukiwanych youngtimerów marki.

Coupé i kabriolety serii XJS

Wraz ze zmianą nazwy serii na XJS w roku 1991 coupé odświeżono stylistycznie. Zmiany dotyczyły tylnych lamp oraz nieco później zderzaków. Modele Jaguar XJS coupé o długości 4,85 m i szerokości 1,79 m miały dość miejsca, aby bazującym na serii limuzyn Jaguar XJ dwudrzwiowym autom dołożyć dwa tylne siedzenia. Jednak kabriolety do 1993 roku zjeżdżały z taśmy jako dwuosobowe auta z klasycznym tekstylnym dachem. Dopiero odświeżenie modelu w 1993 roku zbiegło się z wprowadzeniem do sprzedaży kabrioleta Jaguar XJS w konfiguracji 2+2.

Jednostki napędowe Jaguara XJS

Pierwsze modele coupé i kabriolety serii Jaguar XJS wyposażone były w rzędowe sześciocylindrowe silniki o pojemności 4,0 l i mocy maksymalnej 225 KM (165 kW). Ich produkcję zakończono w 1996 roku. Pod maską pierwszych topowych modeli pracował silnik V12 o pojemności 5,3 l, który w roku 1992 zastąpiono dwunastocylindrowym silnikiem o pojemności 6,0 l. „V-dwunastki” XJS osiągały moc maksymalną 309 KM (227).