Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
jeep-commander-l-01.jpg

Jeep Commander

Jeep Commander Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Jeep Commander, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Zanim producenci aut zainspirowani coraz większym sukcesem Sport Utility Vehicles (SUV-ów) w latach 90. zaczęli wprowadzać do segmentu początkowo zdominowanego przez duże i ciężkie modele, kompaktowe wersje w postaci crossoverów, samochody terenowe i wczesne SUV-y uchodziły za pojazdy o najdłuższym okresie produkcji. Tego typu aut często nie poddawano modyfikacjom. Obok Land Rovera Defendera najlepszy przykład stanowiły terenówki amerykańskiej marki Jeep, które stały się symbolem swojej klasy. Poza produkcją wywodzących się od wojskowych pojazdów cywilnych Jeepów serii CJ Amerykanie wcześnie rozpoczęli także opracowywanie większych i bardziej komfortowych modeli. Od lat 60. należały do nich Jeep Wagoneer i Cherokee, które stanowiły pierwowzór dla SUV-ów. Auta przez niemal 30 lat były flagowymi seriami Jeepa. Gdy w 2006 roku jako topowy model marki zaprezentowano Jeepa Commandera, sztandarowe auto wycofano z produkcji.

Jeep Commander oferowany z siedmioma siedzeniami

Inni producenci woleli postrzegać swoje potężne SUV-y raczej jako miejskie, lifestyle’owe auta, w których właściwości terenowe odgrywały drugoplanową rolę. Tymczasem należąca do amerykańskiego koncernu Chrysler marka Jeep zaoferowała Commandera - SUV-a o masie przekraczającej dwie tony, z napędem na cztery koła, kontrolą trakcji, dużym prześwitem i możliwościach offroadowych. Jeep Commander o długości niemal 4,79 m i szerokości 1,90 m dzielił platformę konstrukcyjną z Jeepem Grand Cherokee. Od tego lekko zaokrąglonego SUV-a Jeep Commander różnił się przede wszystkim wymiarami i karoserią o kanciastych kształtach. Ponadto auto znacznie górowało nad Jeepem Grand Cherokee dzięki wysokości niespełna 1,83 m. Dodatkowo w Commanderze było więcej miejsca w środku, co pozwoliło na umieszczenie trzech rzędów siedzeń zapewniających miejsce siedmiu pasażerom.

Silniki Jeepa Commandera

Jeep Commander oferowany był z silnikiem benzynowym w trzech przedziałach mocy, a także z jednym motorem Diesla wywodzącym się z Daimlera. Wysokoprężny napęd V6 o pojemności skokowej 3 l zapewniał Jeepowi Commanderowi osiągi do 218 KM (160 kW). Początkowy model z napędem benzynowym nie został wprowadzony do sprzedaży na wszystkich rynkach. Silnik ten dysponował pojemnością 3,7 l i mocą do 214 KM (157 kW). Ponadto w ofercie dostępny był silnik o pojemności 4,7 l, który zapewniał Commanderowi moc 231 KM (170 kW). W topowym modelu pracowała jednostka V8 o pojemności skokowej 5,7 l, która generowała moc do 334 KM (246 kW).