Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
kia-rio-l-01.jpg

Kia Rio

Kia Rio Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Kia Rio, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Jako posiadacz licencji Mazdy i Fiata południowokoreański producent samochodów Kia wykorzystał w latach 70. szybki wzrost rodzimego rynku motoryzacyjnego, aby tam usankcjonować swoją pozycję dostawcy limuzyn i kombi klasy średniej. W połowie lat 80. Kia opracowała wraz z partnerami zagranicznymi mały samochód Kia Pride, który był produkowany czternaście lat i który od roku 1993 przyczyniał się do sukcesu marki samochodowej z Południowej Korei, popularnej także w Europie. Jedyny problem, jaki wyniknął z szybkiego wzrostu gospodarczego to ekspansja, która wyczerpała możliwości finansowe przedsiębiorstwa do tego stopnia, że konkurent Hyundai mógł wykorzystać okazję do stworzenia w roku 1999 wielkiego południowokoreańskiego koncernu samochodowego, w którym marki Hyundai i Kia zostały ze sobą zespolone. Pierwszym modelem połączonego producenta była Kia Rio, która została wprowadzona na rynek w roku 2000. Aż do pojawienia się cztery lata później modelu Kia Picanto stanowiła model wiodący marki Kia w Europie.

Kia Rio oferowana w dwóch wersjach nadwozia

W Europie Kia Rio ze swoją długością 4,21 m i szerokością 1,67 m usytuowała się w klasie samochodów kompaktowych, w której południowokoreańscy producenci dzięki niskim kosztom produkcji dopatrywali się dużych szans na sukces. W ich ofercie znalazły się samochody w dwóch wersjach nadwozia – sedan oraz podobny do kombi hatchback, któremu na Starym Kontynencie nadano sportowy ton. Z początkiem Rio były wyposażone w silnik 1,3 l o mocy 55 kW (75 KM). Po odświeżeniu modelu w roku 2003, którego efektem było wydłużenie Kia Rio do 4,24 m, zastosowano większy silnik o pojemności 1,5 l i mocy ponad 72 kW (98 KM). Wadą produkowanej do roku 2005 pierwszej generacji było ograniczone wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa – Kia Rio musiała się zadowolić jedną jedyną poduszką powietrzną, a ABS było w przypadku wiodącego modelu jedynie opcjonalne.

Rok 2005 przynosi lepsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla Kia Rio

Pewne braki w zakresie bezpieczeństwa zostały uzupełnione w 2005 wraz z przedstawieniem następcy modelu. Skrócone po długości o prawie dwadzieścia centymetrów auta drugiej generacji były produkowane seryjnie z elektronicznym systemem stabilizacji, systemem ABS z podziałem siły hamowania oraz z kurtynami dla pasażerów z tylnego siedzenia. Ponieważ wersja sedan okazała się w Europie mniejszym sukcesem niż przypuszczano, producent ograniczył się do sprzedaży pięciodrzwiowego Kia Rio, który w nawiązaniu do sportowej osłony zderzaka przedniego otrzymał dynamiczny napęd.

Dwa silniki benzynowe w Kia Rio do wyboru

Wśród jednostek benzynowych montowanych do modeli Kia Rio drugiej generacji znalazł się silnik o pojemności skokowej 1,4 l i mocy 71 kW (97 KM) oraz większy silnik o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 82 kW (112 KM). W standardzie była też pięciobiegowa skrzynia biegów. Opcjonalnie właściciele mogli zamówić dla swojego samochodu Kia Rio czterostopniową regulację automatyczną w kombinacji z silnikiem o pojemności 1,6 l. Ta wersja cechowała się zużyciem paliwa, według danych producenta, na średnim poziomie 7,2 l, co odpowiadało emisji CO2 w ilości 171 g/km.

W roku 2005 pojawia się Kia Rio w wersji z silnikiem Diesla

Najważniejszą techniczną nowinką drugiej generacji Kia Rio było zastosowanie silnika Diesla. Turbo silnik z Common Rail i o pojemności skokowej 1,5 l mógł wykrzesać z siebie 82 kW (112 KM). Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta wynosiło 4,7 l, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla w granicy 121 g na kilometr. Z takimi wartościami Kia Rio z silnikiem Diesla stanowiła najbardziej ekonomiczny model południowokoreańskiego producenta samochodów. Jedyną jego wadą było to, że filtr cząstek stałych był w nim tylko opcjonalny.