- Strona startowa
- Samochod
- Lamborghini
- Lamborghini Diablo
Lamborghini Diablo Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Lamborghini Diablo, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Lamborghini Diablo
-
Lamborghini Diablo 5.7L / 5 287km / 1991
€ 280 000,-- 5 287 km
- 10/1992
- 366 kW (498 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-06300 Nice -
Lamborghini Diablo VT Roadster
€ 530 000,-- 3 943 km
- 07/1999
- 390 kW (530 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, BE-8490 Varsenare (Brugge) -
Lamborghini Diablo VT
€ 345 000,-- 68 000 km
- 09/1993
- 434 kW (590 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-81379 München -
Lamborghini Diablo VT
€ 249 999,-- 72 254 km
- 01/1999
- 362 kW (492 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
20,0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, ES-24005 LEON -
Lamborghini Diablo 1. Serie*New Service*New Clutch*
€ 299 000,-- 17 900 km
- 12/1991
- 362 kW (492 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-63500 Seligenstadt -
Lamborghini Diablo GT 6.0 ex SV
€ 575 000,-- 34 000 km
- 03/2000
- 423 kW (575 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-28279 Bremen -
Lamborghini Diablo 35 Anniversary GT, ex. SV
€ 645 000,-- 49 000 km
- 04/1999
- 423 kW (575 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-28279 Bremen -
Lamborghini Diablo Roadster / Deutsches Auto / Serviciert
€ 399 000,-- 30 521 km
- 08/1996
- 362 kW (492 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-63512 Seligenstadt -
Lamborghini Diablo Two Roadster1996 red gold by Stadelfun
€ 399 999,-- 38 570 km
- 05/1996
- 366 kW (498 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-50226 Frechen
Gdy włoska kuźnia sportowych samochodów Lamborghini w 1974 roku zaprezentowała Lamborghini Countach jako następcę wycofanego z powodu typowego dla lat 60., anachronicznego wtedy designu modelu Miura, Włosi mogli znów pokazać, kto sprostał wyzwaniu skonstruowania najszybszego seryjnego samochodu sportowego na świecie. Jednocześnie okazało się, że nowy design wyrazistego kształtu nadwozia przypominającego klin oraz zamykane reflektory miały potencjał, by ukształtować image marki Lamborghini na długi czas. Za niezmienioną stylistykę modelu Countach, który przez niemal 16 lat pozostawał w programie, był odpowiedzialny przede wszystkim designer Lamborghini, jakim był Marcello Gandini. Niespotykanie długi okres wiązał się także z finansowymi trudnościami przedsiębiorstwa. Dopiero gdy amerykański konstruktor samochodów Chrysler w 1987 roku wsparł włoskiego producenta, ilość pieniędzy znów była wystarczająca, by przyspieszyć rozwój znacznie opóźnionego w czasie następcy, który miał szybko trafić do seryjnej produkcji. W 1990 roku wreszcie się to udało. Nowy flagowy model V12 włoskiego producenta został zaprezentowany jako Lamborghini Diablo. Pojazd pozostał w programie do 2001 roku.
Nożycowe drzwi poprzednika także w Lamborghini Diablo
Nie sposób nie zauważyć, że nowy topowy model Lamborghini został opracowany na podstawie projektu Gandiniego. Przyczyną mogło być również to, że widać było oczywiste podobieństwo między Lamborghini Diablo i zaprojektowanym przez Gandiniego niewiele wcześniej konkurencyjnym modelem Ferrari 348. Efekt końcowy był taki, że oba sportowe auta znacznie wyprzedzały styl modelu Countach. Głęboko osadzony przedni zderzak Lamborghini kształtem przypominał przednią część kła. Ponadto nową dynamikę sportowego auta kształtowały wbudowane w bocznych partiach karoserii wloty powietrza, które stanowiły nowy charakterystyczny element designu. Samochód miał 4,46 m długości i ponad 2 metry szerokości, przy czym jego wysokość wynosiła jedynie 1,10 m. Z tyłu dominował spojler z modelu Countach. Producent pozostawił na charakterystyczne dla tego auta nożycowe drzwi, które stały się znakiem rozpoznawczym również Lamborghini Diablo.
Lamborghini Diablo jako coupé i roadster
W pierwszych trzech latach od wprowadzenia na rynek w 1990 roku Lamborghini Diablo budowano początkowo jako dwusiedzeniowe coupé. W 1993 roku zaprezentowano otwartą wersję, która stanowiła novum w serii Lamborghini V12. Zarówno model coupé, jak i roadster wyposażono w silnik o pojemności 5,7 l, który zapewniał ponad 1,5-tonowemu Lamborghini Diablo moc do 492 KM (362 kW). Od zera do setki Lamborghini Diablo rozpędzało się w 4,1 s. Producent ustalił prędkość maksymalną na poziomie 328 km/h. W połowie lat 90. XX wieku wyprodukowano w niewielkim nakładzie egzemplarzy model Lamborghini Diablo SV, który dysponował mocą zwiększoną do 530 KM (390 kW). Od rocznika 1993 alternatywnie do wersji z napędem na tylną oś można było wybrać model z napędem na cztery koła, który od tego czasu dostępny był opcjonalnie dla wersji nadwoziowych coupé i roadster.
Nowa stylistyka i lepsze osiągi Lamborghini Diablo od 1999 roku
W 1999 roku Lamborghini Diablo zmieniło stylistykę i osiągi. Zamykane reflektory ustąpiły miejsca mniej spektakularnym, kwadratowym. Nowe modele w standardzie zyskały silnik o pojemności 6,0 l i mocy 530 KM (390 kW), dzięki któremu maksymalna prędkość Lamborghini Diablo została podwyższona do 330 km/h. Model od zera do setki przyspieszał w jedynie 3,9 s. Lepsze wyniki osiągało tylko Lamborghini Diablo GT i GTR, które wyprodukowano w niewielkiej serii pod koniec lat 90. Topowy model z silnikiem o mocy 590 KM (434 kW) rozpędzał się do 345 km/h i dzierżył tradycyjnie pożądany przez Lamborghini tytuł najszybszego produkowanego seryjnie sportowego samochodu na świecie.