Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lamborghini-gallardo-side

Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Lamborghini Gallardo, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Włoska kuźnia luksusowych samochodów Lamborghini od chwili zaprezentowania jej pierwszego modelu coupé, Lamborghini 350 GT w roku 1964, przez wiele dziesięcioleci podążała za postawionymi przed sobą wymaganiami, aby stworzyć najszybszy na świecie samochód sportowy. Rezultatem tej polityki produktowej był legendarny model Lamborghini Diablo GT z mocą 595 KM (438 kW), który osiągał prędkość maksymalną 340 km/h. Inny model z nowych czasów, zaprezentowany w 2001 Lamborghini Murciélago, miał moc 670 KM (493 kW) i rozwijał prędkość maksymalną 342 km/h. Ale także dla czasów sportowych samochodów, których kupcy zwracali uwagę zarówno na cenę, jak i na czas przyspieszania, nadciągnęły zmiany. W końcu lat 90., kiedy spółka-córka, czyli marka Audi, przeszła do koncernu VW, Włosi zdecydowali się, aby swoją ekskluzywną paletę produktów poszerzyć o wyjątkowy model. Rozwijany w ramach tego projektu Lamborghini Gallardo miał jednak zupełnie średnie osiągi związane z mocą silnika. Bez wątpienia jednak był to prawdziwy Lamborghini, który wyróżniał się typową dla modeli tej marki klinową formą nadwozia, i zgodnie z tradycją producenta otrzymał nazwę po hiszpańskim byku walczącym w korridzie. Pod względem komercyjnym Lamborghini Gallardo trafił na rynek jako coupé i Spyder, i to one właśnie odniosły największy sukces pośród pojazdów tworzonych przez włoskich speców od sportowych samochodów.

W 2003 roku Lamborghini Gallardo został zaprezentowany w wersji coupé

Pierwsza linia produkcyjna Lamborghini Gallardo weszła na rynek w 2003 roku. Za kształt nadwozia odpowiedzialny był designer marki Lamborghini, Luc Donnerwolke, który w 2001 roku zaprojektował także Lamborghini Murciélago. Aluminiowa karoseria modelu Gallardo została stworzona we współpracy z marką Audi w Niemczech, zaś montaż odbywał się we włoskim Sant’Agata-Bolognese, gdzie Lamborghini od lat 40. posiada swoje zakłady produkcyjne. Coupé w wersji podstawowej miał montowanym serynie napęd na obie osie i silnik w układzie V10, który rozwijał moc 500 KM (368kW), a do setki rozpędzał się w czasie 4,2 s. Model ten wyposażano w sześciostopniową manualną skrzynię biegów, ale opcjonalna przekładnia obsługiwana z kierownicy, także znajdowała się wśród proponowanych opcji.

Roadster i edycje specjalne modelu Lamborghini Gallardo

Mocniejsze edycje specjalne cechowały się mocą rzędu 520 KM (382 kW) i prędkością maksymalną 315 km/h; zostały one wprowadzone do programu produkcyjnego w 2005 roku jako Lamborghini Gallardo SE. Wspomniany silnik został zmontowany także w zaprezentowanym na początku 2006 roku modelu Roadster Lamborghini Gallardo Spyder, który był także wyposażany w miękki, elektrycznie składany dach. W małej serii z 2007 roku znalazł się lekki model Gallardo Superleggera z mocą 530 KM (390 kW) i dzięki temu, że stworzono go z lekkich materiałów kompozytowych, osiągniecie prędkości 100 km/h wynosiło zaledwie 3,8 s – było to o 0,2 s szybciej niż w przypadku modelu Gallardo SE i modelu edycji specjalnego – całkowicie czarnego Gallardo Nera.

W 2008 roku na rynek trafiła druga generacja Gallardo

W 2008 roku Włosi przedstawili przerobiony model drugiej generacji pod nazwą Gallardo LP. Coupé dzięki silnikowi o pojemności 5,2 litra osiągał moc 560 KM (412 kW) i rozpędzał się do setki w oszałamiającym czasie 3,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosiła 325 km/h. Z początkiem 2009 roku pojawił się Lamborghini Gallardo LP z identycznymi osiągami, ale w otwartej wersji Spyder.