Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lancia-kappa-front

Lancia Kappa

Lancia Kappa Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Lancia Kappa, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Od lat 60. włoski producent samochodów Lancia był uznawany za dostawcę doskonale wyposażonych limuzyn i coupé ze sportowymi silnikami. Taka strategia miała być kontynuowana również po przejęciu przedsiębiorstwa przez koncern Fiat w 1969 roku. Fiat chciał wykorzystać swoją nową markę orz jej image, by wprowadzić na rynek małe samochody klasy premium oraz kompaktowe limuzyny dalekie od mainstreamowych trendów. Do produkcji aut wykorzystano platformy konstrukcyjne macierzystego koncernu. Poza granicami Włoch Lancia wzmocniła swoją pozycję w klasie małych samochodów. Pod rządami Fiata producent dalej rozwijał tradycję dużych limuzyn klasy średniej o komfortowym wyposażeniu, którą rozpoczęła Lancia Flavia. Po nieudanej współpracy w latach 80. z francuskim Citroënem przy okazji tworzenia Lancii Thema Włosi zaprezentowali następcę pojazdu w klasie wyższej. W 1994 roku na rynek wkroczyła Lancia Kappa , której nazwę zaczerpnięto od historycznego modelu z lat 20. Lancia Kappa pozostawała flagowym modelem marki aż do 2000 roku, gdy została wyparta z programu przez Lancię Thema.

Lancia Kappa w sprzedaży jako limuzyna, kombi i coupé

Z taśmy włoskich fabryk od 1994 do 2000 roku Kappa zjeżdżała przede wszystkim jako limuzyna, którą ze względu na wyposażenie, długość przekraczającą 4,56 m i rozstaw osi niespełna 2,60 m włączono do wyższego segmentu klasy średniej. Tak jak wydarzyło się to w przypadku poprzednika, Włosi w późniejszym okresie produkcji montowali także Kappę w wersji kombi. Model w tej wersji nadwoziowej zaprezentowano w 1996 roku. Auto było o ponad 15 cm dłuższe od limuzyny i zostało wprowadzone do sprzedaży pod nazwą Lancia Kappa SW (Station Wagon). Ciekawostkę stanowił fakt, iż Lancia Kappa w wersji kombi została wyprodukowana w niewielkiej liczbie egzemplarzy w odsłonie opracowanej przez biuro projektowe Pininfarina. Zewnętrznym projektem było także zaprezentowane w 1997 roku coupé z serii Lancia Kappa, które pozostało w programie przez trzy lata aż do wycofania serii z oferty. Model zjechał z taśmy w nakładzie jedynie kilku tysięcy egzemplarzy.

Lancia Kappa ze sportowymi silnikami turbo i V6

W związku ze sportowym wizerunkiem marki producent zamontował w Lancii Kappa silniki o dużej mocy. Topowa jednostka V6 o pojemności 3,0 l dysponowała mocą sięgającą 204 KM (150 kW). Takie osiągi generował także mniejszy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 l. W programie obecne były ponadto dwa mniejsze benzynowe napędy oraz silnik Diesla o pojemności 2,4 l, który pozwolił Kappie osiągnąć moc do 124 KM (91 kW).