Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
lexus-is-l-01.jpg

Lexus IS

Lexus null Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Lexus null, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:1.950,- €*
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Od końca lat 80. japoński producent Toyota był obecny w segmencie premium zarówno w samej Japonii, jak i w Ameryce Północnej, a w końcu także w Europie i pozostałych rynkach, gdzie oferował swojego Lexusa. Początkowo Japończycy produkowali tylko limuzynę z wyższego segmentu, Lexusa LS, który stanowił alternatywę dla dominujących na rynku limuzyn fabrykowanych przez Niemców i Amerykanów. W kolejnych latach stworzono całą rodzinę Lexusa: obok limuzyn serii LS zaczęto też produkować limuzyny z segmentu aut klasy średniej Lexus GS oraz serię ES, która nie była dostępna na wszystkich rynkach. Rodzinę Lexusów lat 90. zamykają dwa modele: SUV Lexus RX oraz wprowadzona na rynek w roku 1998 seria IS.

Lexus IS od początku dostępny jest na rynku w wersji limuzyna oraz kombi

Od 1999 do 2005 w Europie Lexus IS dostępny jest najpierw w dwóch wersjach nadwozia: jako limuzyna i kombi. Jednostki napędowe tych modeli to silniki w dwóch wersjach mocy i pojemności dwu- lub trzylitrowej. Lexus IS 200 dysponował silnikiem o mocy 155 KM (114 kW), a Lexus IS o większej pojemności wyposażony został w jednostkę napędową o mocy maksymalnej 214 KM (157 kW). W roku 2006 z taśmy produkcyjnej zjeżdża druga generacja Lexusa IS, która nie jest już dostępna w wersji kombi.

W roku 2006 gama jednostek napędowych drugiej generacji Lexusa IS uzupełniona zostaje silnik Diesla

Nowy model limuzyny w odświeżonej stylistyce otrzymał bardziej dynamiczny przód i powiększył swoją długość i szerokość o niemal 10 centymetrów. Na rynkach europejskich Lexus IS drugiej generacji dostępny był z jednostką napędową V6 o pojemności 2,5 litra i mocy 208 KM (153 kW). Topowa wersja Lexusa IS-F miała pod maską silnik V8 o mocy 423 KM (311 kW). Nowością był zastosowany po raz pierwszy w serii IS Diesel o mocy 177 KM (130 kW).

Lexus IS z nadwoziem coupé-cabrio

W roku 2009 lifting serii IS przynosi zmiany stylistyczne głównie dotyczące osłony zderzaka przedniego oraz tylnych reflektorów. Od lata tego roku Toyota oferuje kolejną wersję nadwozia Lexusa IS coupé--cabrio z elektronicznie otwieranym twardym dachem.

Zobacz więcej