Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mazda-626-l-01.jpg

Mazda 626

Mazda 626 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mazda 626, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mazda 626 to auto klasy średniej, które pojawiło się na rynku pod koniec lat 70. ubiegłego wieku. Model zaprezentowano w 1979 roku jako następcę Mazdy 616. Samochód zebrał dobre recenzje wśród ekspertów oraz użytkowników. Na wielu rynkach zagranicznych auto znane jest także pod nazwą Mazda Capella. Japoński projekt szybko podbił rozmaite rynki i zaczął być nazywany bestsellerem z Hiroszimy. Samochód trafił do sprzedaży w ponad stu krajach świata, a jego sukces wśród odbiorców na całym globie potwierdza, że jest to godny rozważenia samochód używany. Mazda 626 jest autem, w którym zastosowano nagradzaną technologię TTL, znaną także jako podwójny układ trapezowy. To zaawansowane technologicznie rozwiązanie podniosło komfort jazdy oraz wygodę prowadzenia.

Pięć niezawodnych generacji Mazdy 626

Pierwsza generacja Mazdy 626 trafiła do sprzedaży z dwiema wersjami nadwoziowymi: coupé i sedan. Wersja coupé była mniejsza, dwudrzwiowa, natomiast sedan wyposażony był w cztery pary drzwi. W pojeździe zastosowano napęd na tył, jednak silnik zamontowany był w przedniej części auta. Mazda 626 drugiej generacji wkroczyła na rynek w 1982 roku. W aucie zamontowano wspomniany system TTL, który sprawiał, że samochód stabilnie prowadził się na zakrętach oraz podczas jazdy prosto. W niektórych modelach samochodu stosowano amortyzatory teleskopowe, których siłę tłumienia można było regulować przy pomocy trzystopniowej skali ustawień. Obok wersji komfort kierowca mógł wybrać wersję sport, w której wszystkie amortyzatory były utwardzone, albo takie auto, które zapewniało usztywnienie amortyzatorów z przodu podczas jazdy powyżej 80 km/h. Mazda 626 wyposażona została w przekładnię zębatkową, dzięki której samochód cechował się szybką reakcją na ruchy kierownicą. Oprócz wersji nadwoziowych znanych z pierwszej generacji nabywcy do wyboru mieli także pięciodrzwiowego hatchbacka. Mazda 626 trzeciej generacji była w rzeczywistości dwójką po faceliftingu. Karoseria zyskała nieco bardziej opływowy kształt, zmieniono także wygląd reflektorów i zwiększono rozstaw osi. Mazda 626 czwartej generacji trafiła na rynek w 1992 roku. Japoński producent zdecydował się zwiększyć rozmiary auta, a długość sięgająca 4,7 m pociągnęła za sobą także imponującą pojemność bagażnika - 455 l. Dzięki zastosowaniu dużej klapy zapakowanie bagażu czy dużych ładunków nie stanowiło problemu. Minusem znacznej długości auta była według niektórych użytkowników duża średnica zawracania, jednak zostało to zrekompensowane seryjnie montowanym wspomaganiem kierownicy, które zdecydowanie ułatwiało ten manewr. Piąta generacja modelu zadebiutowała w 1997 roku. Wnętrze pojazdu zyskało szlachetność dzięki wprowadzeniu drewnianych akcentów. Po trzech latach producent zdecydował się na lifting, który pociągnął za sobą nieznaczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym auta. Samochód zyskał nową osłonę chłodnicy i oprawę reflektorów. Produkcję zakończono w 2002 roku.

Imponujące napędy Mazdy 626

Pierwsza generacja modelu oferowana była z dwoma silnikami o pojemności 1,6 i 2,0 l do wyboru. Jednostki zapewniały moc w przedziale od 75 do 90 KM. W drugiej generacji auto wyposażono w pięć silników, które dysponowały mocą od 64 do 135 KM w wersji turbo. Mazda 626 II była innowacyjnym jak na swoje czasy autem pod względem napędu. Celem japońskich inżynierów było stworzenie wysoce sprawnych silników o niewielkiej masie własnej, które nie generowałyby dużego zużycia paliwa. Aby to osiągnąć, wykorzystano pierścienie tłokowe, które wywoływały mniejszy nacisk na ściany cylindrów, a także zmodyfikowano łożyska wału korbowego. Masę silników z serii F udało się zredukować o 26 kg, co dodatkowo wpłynęło na mniejszą emisję hałasu podczas jazdy. Trzecia generacja zwiastowała kolejne zwiększenie osiągów. Najmocniejsze jednostki pozwalały na rozpędzanie się do setki w niespełna 9,5 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 206 km/h. W czwartej generacji do sprzedaży trafił model z silnikiem Diesla o mocy 75 KM. Producent uzupełnił też ofertę benzynowców, proponując motor o pojemności 2,5 l osiągający moc 165 KM. Piąta generacja całkowicie zdeklasowała jednak poprzedników - najmocniejszy silnik 2.5 24v MPS KL dysponował bowiem 280 końmi mechanicznymi.