Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mazda-cx-7-l-01.jpg

Mazda CX-7

Mazda CX-7 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mazda CX-7, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mazda CX-7 to pojazd typu SUV, który był produkowany w latach 2006-2012. Trzeba przyznać, że Japończycy szybko przekonali się, że rynek tych pojazdów jest niezwykle chłonny, a klienci czekają na nowości w zakresie samochodów dużych, przestronnych, wysoko zawieszonych, które można łatwo ujarzmić i które sprawdzają się jako auta do miasta, terenu i na wakacje. Mazda CX-7 była dostępna tylko w jednym wydaniu. Po 2012 roku japoński producent nie zaproponował kolejnej generacji tego modelu i według oficjalnych danych nie przewiduje się kontynuacji tej właśnie linii modelowej. Ale nic straconego, ponieważ CX-7, także jako samochód używany, jest autem na piątkę z plusem. CX-7 to wóz, który cechował się dość kompaktową budową, w związku z czym wewnętrzne instrumenty, konsola centralna oraz schowki sprawiały wrażenie skompresowanych i położonych w bliskiej od siebie odległości. Jednak mimo to model ten został uznany za pojazd wygodny, który spełni oczekiwania rodziny z dwójką dzieci. Jeśli chodzi o ogólną stylistkę, to CX-7 odznaczała się wyjątkową subtelnością, mimo ponad 4-metrowej długości. To - jak na warunki i oczekiwania względem SUV-ów - rzecz raczej niespotykana. Forma wozu cechowała się również dynamiką oraz opływowym kształtem.

Mazda CX-7 - japońska precyzja

Warto zajrzeć do wnętrza tego samochodu. Japończycy niezwykłą wagę przykładają do tego, aby produkowane przez nich pojazdy zawsze zachwycały precyzją wykonania i materiałami doskonałej jakości. Nie inaczej jest z Mazdą CX-7. Przestrzeń kierowcy wraz z kierownicą, zegarami, konsolą centralną i dźwignią skrzyni biegów utrzymano w delikatnie minimalistycznym, sportowym stylu. Czerń została zestawiona ze srebrnymi obramowaniami umiejscowionymi dookoła konsoli, na skrzyni biegów i wokół zegarów, które to z kolei wkomponowano w efektowne tunele. Są one popularnym, ale bardzo praktycznym i coraz częściej stosowanym patentem, który nie tylko ciekawie wygląda i dodaje wnętrzu pojazdu charakteru, ale także pozwala na precyzyjne i szybkie odczytanie wartości, na przykład na prędkościomierzu. Siedzenia w tym modelu powleczono skórą. Poza tym gwarantują one wysoki poziom komfortu, płynną regulację oraz optymalne podparcie pleców. Całość wnętrza, zwłaszcza po uruchomieniu silnika, kiedy kierowca usłyszy dźwięki i zobaczy podświetlanie deski rozdzielczej, zyskuje delikatnie futurystyczny charakter. Warto też wspomnieć o kabinie pasażerskiej. Samochód ten został bardzo dobrze wyciszony, dzięki czemu można nim podróżować z najmniejszymi dziećmi bez obaw, że hałasy z zewnątrz wybudzą je ze snu lub przestraszą. Mazda CX-7 była dostępna w dwóch wersjach wyposażenia: Exclusive oraz Sport. Bogate akcesorium podstawowe można było uzupełnić między innymi o tempomat lub kamerę cofania. Jeśli natomiast chodzi o wygląd zewnętrzny tego pojazdu, to ogólna sylwetka Mazdy była kompaktowa, aerodynamiczna z wyraźnie zarysowaną sportową nutą. Wrażenie muskularności sprawiały nadkola - w ich masywną konstrukcję zostały wciągnięte przednie reflektory, których szczytowa część zazębiała się z nadkolem właśnie. Sylwetkę podkreślało eleganckie wgłębienie linii bocznej oraz dodatkowe dwie szyby umieszczone za tylnymi drzwiami pojazdu. Bez cienia wątpliwości Mazda CX-7 jako samochód używany to dobry wybór w dobrej cenie.

Mazda CX-7 - dane techniczne i spalanie

Pod maską tego praktycznego SUV-a krył się jeden z trzech silników benzynowych lub jednostka wysokoprężna. W gamie tych pierwszych motorów odbiorca miał do czynienia z silnikiem o pojemności skokowej wynoszącej 2,3 litra i o zróżnicowanych mocach: 163 KM, 238 KM oraz 260 KM. Zużycie w cyklu mieszanym kształtowało się następująco 8-10 l dla najsłabszej jednostki, 10,5 l oraz 11,2 litra na 100 km w przypadku silnika 260-konnego. Nieco bardziej oszczędny był motor Diesla. W Maździe CX-7 montowano takie właśnie silniki z pojemnością 2,2 l i mocą 173 KM. Zużycie oleju napędowego oscylowało wokół 7-8 litrów na setkę w cyklu mieszanym. Model ten miał implementowane sześciobiegowe manualne przekładnie lub pięcio- albo sześciostopniowe automatyczne skrzynie biegów. CX-7 miał napęd na przednią oś oraz opcjonalny napęd na wszystkie koła.