Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mercedes-benz-a-klasse-l-01.jpg

Mercedes-Benz Klasa A

Mercedes-Benz null Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mercedes-Benz null, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:31.855,- €*
Używane od:430,- €*
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

{{< juxtapose left="images/cm/nowandthan/mercedes-viejo.jpg" right="images/cm/nowandthan/mercedes-nuevo.jpg" llbl="1997" rlbl="2016" >}} Klasa A 2012 nosi wewnętrzną nazwę Mercedes-Benz W176 i pojawiła się na rynku we wrześniu 2012 roku po tym, jak w marcu została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. W międzyczasie stworzono trzecią generację Mercedesa-Benz klasy A , która obrała zupełnie inny kurs niż poprzednicy z serii W169 (od 2004) i W168 (od 1997). Za sprawą wyraźnie niższej i szerszej sylwetki W176 wpisuje się całkowicie w klasę kompaktową, czym ostatecznie pożegnał się z segmentem minivanów. W przeciwieństwie do obu starszych braci klasa A 2012 dostępna była wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej oraz w wariancie hatchback i kombi. W związku z podobieństwem nowego, dostępnego od 2011 roku Mercedesa-Benza klasy B (W246), nowa klasa A bazuje na modułowej konstrukcji napędu przedniego zamiast tzw. kanapkowej płyty podłogowej. Wszystkie czterocylindrowe rzędowe silniki są spokrewnione z aktualnym Mercedesem-Benzem klasy B. Zatem znane dotychczas silniki benzynowe M270 i silniki Diesla OM651 ponownie pojawiają się w Mercedesie-Benzu W176. Z szeregu wyłamuje się tylko OM607 z silnikiem Diesla, który stworzono wraz Renault dla A180 BlueEFFICIENCY z sześciobiegową skrzynią biegów. Sam silnik miał pojemność skokową niemal 1,5 l i osiągał moc 80 kW (109 KM) – a to wszystko przy średnim zużyciu jedynie 3,9 l na 100 km. Rzeczywiście własny odpowiednik silnika OM 651 w A180 CDI miał początkowo pojemność skokową 1,8 l i moc taką samą, jak w przypadku Renault, jednak zużycie paliwa było o pół litra większe. Dlatego też na pokładzie pojawiła się dwusprzęgłowa siedmiobiegowa skrzynia biegów (7G-DCT). Silnik wzbogacony o dodatkowe 20 kW (27 KM) można by rzec z tego samego mechanizmu napędowego pojawił się w A200. Ponadto do klasy A 2012 po raz pierwszy dołączyła spółka-córka Mercedesa AMG, zajmująca się tuningiem aut i stworzyła jedyny model bez przydomka BlueEFFICIENCY - silnik benzynowy M133 w wersji A45 AMG. Między innymi dzięki podwójnemu turbodoładowaniu zapewnia przy pojemności skokowej bagatela 2 l imponującą moc 257 kW (350 KM), a napęd na cztery koła generuje jednocześnie przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,6 s przy momencie obrotowym 450 Nm. W dwulitrowy silnik benzynowy wyposażony jest także model A250 BlueEFFICIENCY, który pozwala osiągnąć prędkość max. 240 km/h i moc 155 kW (211 KM). Tym, co łączy oba warianty jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów (7G-DCT). Większa pojemność skokowa występuje tylko w A220 CDI BlueEFFICIENCY o zapłonie samoczynnym i mocy 125kW (180 KM) oraz 7G-DCT. Z pojemnością skokową 2,2 l jest on obok A180 jedynym modelem, którego nazwa podobnie jak w zamierzchłych czasach nawiązywała do rozmiaru tłoka. Pozostałe modele zaopatrzone są w słabsze silniki benzynowe. A180 osiąga moc 90 kW (122 KM), natomiast A200 115 kW (156 KM). Oba wyposażono seryjnie w sześciobiegową skrzynię biegów. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów 7G-DCT może być opcjonalnie zamówiona do każdego wariantu.

Mercedes W176 wnosi powiew techniki

W przypadku dwusprzęgłowej skrzyni biegów 7G-DCT kierowca może wybierać spośród trzech różnych trybów skrzyni biegów: oszczędny program „Economy“, wzmocniony program „Sport“ oraz dodatkowy tryb, który umożliwia kierowcy samodzielne przełączanie biegów na kierownicy. Choć dwie pierwsze opcje również umożliwiają własnoręczną zmianę biegów, jednak program sprawia, że przekładnia „przeskakuje” co 10 sekund ponownie do trybu automatycznego. W kwestii bezpieczeństwa klasa A wprowadziła następujące udogodnienia: model W176 jako pierwszy fabrycznie dysponuje systemem ostrzegania przed kolizją – system „Collision Prevention Assist“ wyposażony w radar rozpoznaje zbliżającą się przeszkodę i ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo przygowując się jednocześnie do awaryjnego hamowania. Do tego dochodzi siedem poduszek powietrznych i kilka systemów bezpieczeństwa, które wcześniej znane były tylko z pokrewnych pojazdów Daimlera klasy wyższej. Należy do nich system kontrolujący koncentrację kierowcy „Attention Assist“ oraz wspomaganie jazdy pod górę. Za dopłatą kupujący mogą zamówić niemal każdego asystenta: parkowania, świateł drogowych, martwego pola, utrzymania pasa ruchu, prędkości i utrzymania odstępu, a także rozpoznającego znaki drogowe.

Komfort i wyposażenie w Mercedesie W176

ABS, ESP, ASR, BAS, system start-stop, całkowicie regulowana wielofunkcyjna kierownica, klimatyzacja oraz cztery elektrycznie podnoszone szyby dostępne są już w wersji podstawowej. Ponadto zainteresowani mogą wybierać z trzech linii wyposażenia: „Style“, „Urban“ i „AMG Sport“, które za dopłatą mogą posiadać pakiet dodatkowego wyposażenia takiego jak podgrzewane siedzenia, przyciemniane szyby, panoramiczny szyberdach, system multimedialny lub reflektory biksenonowe. Również pod szyldem AMG stworzono dwa modele specjalne A250 Sport i A220 CDI Sport.

Tym Mercedes W176 różni się od poprzednika

Mercedes-Benz klasy A 2012 wizualnie właściwie nie przypomina swoich poprzedników. Ten nieco niższy i prawie pół metra dłuższy samochód skłania się raczej w stronę sportową i elegancką, a nie jak było to wcześniej praktyczną i użytkową, a tym samym bardziej wpisuje się w styl marki Mercedes. Szlachetny powiew zawdzięcza osłonie chłodnicy z podwójną listwą i dużej gwieździe Mercedesa inspirowanej droższymi roadsterami i coupé. Okaże się, czy zamiana użytkowego aspektu na styl się opłaci. Do pełnego zachwytu przyjęcia przez klientów Mercedesa łyżkę dziegciu dodają jednak krytycy, którzy zarzucają autu rzekomą niemal całkowitą utratę cech użytkowych, ponieważ próżno tu szukać zalet praktycznych zalet, którymi cechowała się konstrukcja wcześniejszego minivana.

Zobacz więcej