Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mercedes-w124-l-01.jpg

Mercedes W124

Technika i charakter jazdy mogą być w samochodzie bardzo przekonujące, jednak o sukcesie danego modelu ostatecznie decyduje wygląd zewnętrzny nadwozia oraz wnętrze samochodu. Żaden inny szef działu projektowego nie wpłynął tak bardzo na historię tworzenia modeli Mercedesa jak Włoch Bruno Sacco. Jego kreatywne pomysły cieszą oko dumnych posiadaczy mercedesa oraz zapaleńców motoryzacji, zwiedzających muzea, takie jak Mercedes-Benz Museum w Stuttgarcie. C111, Pagode i Mercedes 600 (Pullman), jak również Baby Benz i pierwszy model E-Klasy to tylko niektóre przykłady. Osoby wtajemniczone przyporządkowują mercedesy klasy E należące do segmentu premium gamie produkcyjnej W124. Oficjalny program tej linii produkcyjnej obejmował takie modele jak W124, A124 (kabrio), C124 (coupé) i W124T (kombi). Wariantem szczególnym były ponadto limuzyny o szerokim rozstawie kół (V124) oraz wersje kombi o wyjątkowym wykonaniu (F124/VF124). W roku 1984 równolegle produkowano serię W123 oraz modele nowej wyższej klasy średniej. Pojawiały się kolejne roczniki odnoszące sukcesy, których produkcja została zamknięta po pojawieniu się wersji coupé w roku 1996. W roku 1955 równolegle do linii W124 powstawała kolejna seria W210 klasy E z maską rozświetloną czterema światłami. Posiadanie samochodu klasy E pierwszej generacji oznacza, że chodzi tu o pojazd z lat produkcyjnych 1993-1995. Po raz pierwszy w prospektach oficjalna nazwa „Klasa E“ pojawiła się w ramach drugiej fazy odświeżania modelu. Od tego czasu „Executive“ to synonim jakości, komfortu jazdy i bezpieczeństwa wyższej klasy średniej z fabryki Mercedesa. Cena sprzedaży wynosząca 100.000 DM, którą Mercedes musiał wywindować w górę, aby zlikwidować prawa pewnego Francuza do nazwy „class e“, okazała się więcej jak opłacalna! Wieloletni cykl produkcyjny modeli W124 dowodzi, że wypróbowana w fabryce Mercedesa technika produkcji z innych serii może doprowadzić do powstania pomysłu z gwarancją sukcesu. I tak oto propozycje z wyższej klasy średniej otrzymały podwozie modelu z „niższej“ klasy W201 (1982-93) oraz tyle samo komponentów z klasy wyższej, W126. Projektantowi Bruno Sacco udało się skompletować wraz z serią 124 szczególną rodzinę samochodów. Odświeżenie modelu u Mercedesa rozpoczyna się krótko po premierze, ale nie po to, aby nadgonić zaległości. Lista ulepszeń w klasie E została zakończona dopiero po zaprezentowaniu w roku 1995 następcy W210. Sterowanie szyberdachem na podczerwień, system ABS, katalizator, poduszki powietrzne oraz napęd na cztery koła były wówczas technicznymi nowinkami. Szukając jeszcze bardziej nietypowych rozwiązań technicznych, amatorzy motoryzacji zwracają się wyłącznie po modele z oznakowaniem 300 CE-24. Czymś absolutnie wyjątkowym w czteroosobowym kabriolecie luksusowym (lata produkcji 1992-97) był silnik M104.98x. Ten kod jednostki napędowej oznacza sześć cylindrów, pojemność skokową 3 l i moc 170 KM. Ten silnik znalazł także zastosowanie w sportowym samochodzie ówczesnej klasy wyższej – 300SL-24.