- Strona startowa
- Samochod
- Mercedes
- Mercedes Serie
- Mercedes W201
Aktualne oferty dla Mercedes W201
-
Mercedes-Benz 190 W201 2,6E M104 300-24V Rennwagen Tracktool
€ 24 990,-- 139 500 km
- 10/1990
- 162 kW (220 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-30177 Hannover -
Mercedes-Benz 190 Mercedes Benz 190 E 1.8 W201
€ 2 400,-- 280 000 km
- 05/1992
- 80 kW (109 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-71404 Korb -
Mercedes-Benz 190 19e w201 1.8 Benzin
€ 4 500,-- 195 000 km
- 03/1991
- 109 kW (148 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-96450 Coburg -
Mercedes-Benz 190 190*W201*Sportline*Automatic*DataClassic Note 2*
€ 8 500,-- 201 870 km
- 08/1988
- 87 kW (118 KM)
- Używany
- 4 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-12357 berlin -
Mercedes-Benz C 180 CLASSIC W201 ESHD mit TÜV !!!
€ 1 997,-- 200 769 km
- 03/1996
- 90 kW (122 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-69190 Walldorf -
Mercedes-Benz 190 W201 190E Sitzheizung TÜV 4/26
€ 2 300,-- 275 036 km
- 12/1986
- 87 kW (118 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-52428 Jülich -
Mercedes-Benz 190 E 2.6 W201 SPORTLINE OLDTIMER SCHIEBEDACH SERVO
€ 6 500,-- 310 000 km
- 07/1990
- 118 kW (160 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-48361 Beelen -
Mercedes-Benz 190 D W201*Rostfrei*Orignal Zustand*H-Zulassung
€ 7 290,-- 119 000 km
- 04/1987
- 53 kW (72 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-67346 Speyer -
Mercedes-Benz 190 E 2.6 Sportline * W201 *Wertgutachten * SZH
€ 12 999,-- 216 000 km
- 02/1990
- 118 kW (160 KM)
- Oldtimer
- 3 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-12307 Berlin
Światowej sławy marka samochodowa, mająca swoją siedzibę w Stuttgarcie, stała się po drugiej wojnie światowej synonimem luksusowych i ekskluzywnie wyposażonych limuzyn. Dlatego Daimler oferował w segmencie samochodów osobowych ciężkie pojazdy z dużą ilością miejsca, charakteryzujące się jednocześnie bardzo wysokim spalaniem.
Mercedes W201 krokiem w kierunku klasy średniej
Ograniczona dostępność paliw kopalnych, kryzys naftowy w latach 70. oraz wynikające z tego rozważania na temat gospodarki i możliwości zdobycia nowych rynków skłoniły firmę Daimler do rozpoczęcia w 1982 roku produkcji Mercedesa W201. Oficjalna nazwa tego samochodu to Mercedes 190. Aż do wstrzymania produkcji i pojawienia się w 1993 roku pojazdów obecnie znanych jako klasa C, model ten sprzedawał się nad wyraz dobrze. Wraz z debiutem W201 Mercedes-Benz wkroczył z powodzeniem do klasy średniej. W okresie produkcyjnym sprzedano łącznie dwa miliony Mercedesa 190. Segment samochodów klasy średniej jest obecnie dla Daimlera czymś oczywistym, ponieważ tuż obok modeli klasy S oraz klasy E stanowi on dla przedsiębiorstwa ze Stuttgartu trzeci pod względem ważności oraz dochodów segment na rynku motoryzacyjnym. Dzięki klasie A oraz klasie B udało się Daimlerowi z biegiem czasu pozyskać także inne segmenty na rynku małych samochodów osobowych. Mercedes 190 był produkowany wyłącznie jako czterodrzwiowa limuzyna. Klientom oferowano różne silniki benzynowe i motory Diesla o zróżnicowanych zakresach mocy. Brano w ten sposób pod uwagę odmienne potrzeby kierowców, co poskutkowało tym, że model 190 przekonywał zarówno starszych, jak i młodszych klientów. Dla tych drugich powstały specjalne wersje sportowe. Silniki benzynowe z oferty Daimler miały pojemność skokową od 1,8 do 3,2 litra, natomiast motory Diesla miały pojemność od 2,0 do 2,5 litra. W 1988 roku Daimler przeprowadził istotny lifting modelu W201, który poskutkował jeszcze nowocześniejszą formą oraz bogatszym wyposażeniem. Znakomita jakość wykonania spowodowała, że niektóre modele W201 są obecnie dopuszczone w Niemczech do użytku codziennego. Ten fakt zasługuje na uwagę, zwłaszcza że pierwsze 190 były produkowane w 1982 roku, a ostatnie opuściły fabrykę w 1993 roku. Mimo swojego wieku zadbane modele W201 mogą dać wiele frajdy współczesnemu kierowcy. Warto pamiętać, że samochód ten może jednak mieć problemy z uzyskaniem plakietki ekologicznej i odznacza się wysokim spalaniem. Decyzja firmy Daimler o wkroczeniu z modelem W201 w 1982 roku do segmentu samochodów klasy średniej była z perspektywy czasu słuszna. Bez tej klasy samochodów, jak i bez odnoszącej sukcesy klasy C ugruntowanie swojej pozycji na mocno okupowanym rynku samochodów premium byłoby z pewnością jeszcze trudniejsze.