Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mercedes-w220-l-01.jpg

Mercedes W220

Firmowe określenie serii samochodów Mercedes W220 jest niewątpliwie mało atrakcyjne i mówi coś najczęściej jedynie uznanym ekspertom w dziedzinie motoryzacji. Kto natomiast zamiast o serii W220 mówi o ósmej generacji klasy S Mercedesa-Benz , ten może być pewny, że skupi uwagę słuchaczy zafascynowanych motoryzacją. Określenie klasa S w odróżnieniu do jeszcze młodej klasy E i C, a co dopiero w porównaniu do klas A, B i R, jest już od początku lat 70. stałym pojęciem w firmie Mercedes-Benz. Obecnie powstaje już dziewiąta generacja modeli klasy S. Niepowtarzalny niegdyś status Mercedesa klasy S jako numeru jeden w samochodowej klasie wyższej jest obecnie podważany przez najmocniejszego konkurenta BMW. Serią poprzedzającą modele W220 była oferowana w latach 1991-1998 propozycja spod szyldu Mercedes W140. Ta siódma generacja samochodów klasy S była produkowana w trzech wersjach: W140 był modelem bazowym, V140 oznaczał limuzynę z wydłużonym rozstawem kół, a C140 był mocnym coupé klasy wyższej. Seria W220 w okresie produkcyjnym 1998-2005 musiała poradzić sobie bez własnego modelu coupé, którego rolę przejął wówczas model C215 z tak zwanej klasy CL. Limuzyny o rożnym rozstawie kół (W220 oraz V220) były jednak tradycyjnie dostępne. Mimo że poprzednie serie W140 oraz V140 cieszyły się ogromną popularnością na rynku europejskim i pozaeuropejskim, nie brakowało krytycznych słów na temat masywnej formy samochodów oraz zużycia paliwa, odstającego od ówczesnych norm. Przy projektowaniu serii W220 Mercedesowi przyświecało więc motto ""Mniej znaczy więcej"": zmniejszono znacznie ciężar pojazdu oraz jego opór powietrza. Pozytywnym efektem ubocznym tego działania były sportowe osiągi modeli W220, które nie dawały się także we znaki pod względem zużycia paliwa i zanieczyszczania środowiska. W przyspieszeniu do 100 kilometrów na godzinę już w S 320 osiągnięto poprawę o jedną sekundę. Zużycie paliwa tego modelu spadło przy tym o dwa litry i zbliżyło się do dwucyfrowej bariery. Ponieważ Mercedes W220 został przez ekspertów, kupujących i specjalistów ds. rozwoju oceniony jako udany projekt samochodu, przeprowadzony w roku 2002 lifting nie przyniósł znacznych zmian: system Pre-Safe wszedł do produkcji seryjnej, wnętrzu samochodu nadano jeszcze większego wyrazu, a na przodzie pojawiła się obszerna osłona chłodnicy oraz reflektory z przezroczystego szkła.