Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mitsubishi-eclipse-front

Mitsubishi Eclipse

Mitsubishi Eclipse Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mitsubishi Eclipse, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mitsubishi Eclipse to pojazd, który polubi każdy, kto choć na chwilę pozna go bliżej. To sportowe coupé pojawiło się na rynku w czasie zmian społecznych i politycznych na świecie, czyli w 1989 roku. Pierwsza generacja cechowała się wąskimi reflektorami, które optycznie spłaszczały przednią część samochodu. Z kolei tylne światła stanowiły zwarty pas ukryty pod płynnie wychodzącym z sylwetki wozu spoilerem. Pojazd ten był pożegnaniem ze stylistyką lat 80., która odcisnęła trwałe piętno w światowej motoryzacji. W kolejnym wydaniu modelu Mitsubishi Eclipse, który pojawił się w sprzedaży w 1995 roku, widać było wyraźnie, że japońscy konstruktorzy trwale osadzili się w latach 90. Przód samochodu, włączając w to owalne, zaokrąglone i długie reflektory w pewien sposób wpisywał się w tak zwany styl kawaii - tym słowem w Japonii określa się wszystko to, co słodkie, ale także bohaterów kreskówek, mangi lub zabawki, które swoim wyglądem w odbiorcy wzbudzają współczucie i pozytywne emocje. I Mitsubishi Eclipse, mimo drzemiącej po maską mocy, było dosłowną realizacją znaczenia tego słowa. Eclipse w trzecim wydaniu trafiło na rynek w 2000 roku. Sylwetka w dalszym ciągu była lekka, ale przód jak zwykle przeszedł zmiany formalne. Pojazd ten, podobnie jak jego poprzednik, był dostępny także jako kabriolet. Ostatnia edycja, czyli ta, którą produkowano w latach 2006-2011, praktycznie nie ma kantów. Okrągły tył, okrągły przód - wszystko to sprawiało, że wóz ten był miłym dla oka modelem. Mitsubishi Eclipse, także jako samochód używany, to ciekawe motoryzacyjne zjawisko, które wygląda tak, jakby japońska manga nagle wyjechała na ulicę.

Mitsubishi Eclipse czwartej generacji - ostatni w rodzinie

Na linii modelowej z lat 2000-2005 kończy się historia modelu Eclipse - niewielkiego sportowego auta, które było dostępne zarówno w wersji z pełnym dachem, jak i z ruchomym materiałowym poszyciem targa. W warstwie stylistycznej ten kompaktowy wóz miał lekko nabrzmiałą pokrywę silnika, łagodnie spływający w dół dach oraz klapę bagażnika, która unosiła się do góry wraz z tylną szybą. Niektóre egzemplarze tej serii otrzymały podwójne malowanie - zasadnicza cześć nadwozia była, przykładowo, czerwona, zaś dach i pozostałe elementy czarne. Modele te były dopracowane wewnątrz. Cześć z nich dostępna była ze skórzaną tapicerką, a deska rozdzielcza i konsola centralna stanowiły przejrzysty układ instrumentów w eleganckim ustawieniu. Prędkościomierz i obrotomierz zostały rozdzielone i umieszczone indywidualnie w efektownych tubach, które usprawniały szybki odczyt bieżących parametrów auta. Fotele kubełkowe marki Recaro dodawały mu z kolei sportowego sznytu. Pojazd miał systemy ABS oraz ESP, a także poduszki powierzane przewidziane dla kierowcy i jego pasażera. Z technologicznych udogodnień: przednia szyba otrzymała czujnik deszczu, co znacznie ułatwiało dospawanie stylu jazdy do zmieniającej się przyczepności nawierzchni. Eclipse, także jako samochód używany, to moc frajdy z jazdy pojazdem, który trzymał się nawierzchni jak przyklejony. Producentowi udało się również stworzyć całkiem sporą - jak na auto w sportowym stylu - przestrzeń bagażową o objętości około 440 l. Plusem modelu Eclipse było także to, że przy wszystkich oferowanych "bajerach" był pojazdem relatywnie tanim, a jego niecodzienny wygląd skupiał na sobie uwagę.

Mitsubishi Eclipse czwartej edycji - parametry techniczne i spalanie

Czwarta odsłona samochodu Mitsubishi Eclipse występowała z dwoma rodzajami silnika. Pierwsza jednostka benzynowa miała pojemność skokową 2,4 l i moc rzędu 162 KM. Taki silnik w cyklu mieszanym zużywał na przejechanie 100 km średnio 9 l benzyny. Kolejny motor to jednostka mająca 3,8 l pojemności i moc 263 KM. Ta mocniejsza wersja potrzebowała na przebycie dystansu 100 km w cyklu mieszanym niewiele więcej, bo przeciętnie 9,5 l paliwa. Modele z czwartej generacji Mitsubishi Eclipse współpracowały z czterema skrzyniami biegów. Były to cztero- lub pięciobiegowe przekładnie automatyczne lub pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie manualne. Produkcja tego interesującego modelu zakończyła się w 2011 roku i marka Mitsubishi na wprowadziła ani kolejnej generacji Eclipse, ani nie zapowiedziała nowego następcy.