Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mitsubishi-galant-l-01.jpg

Mitsubishi Galant

Mitsubishi Galant Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mitsubishi Galant, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Samochód Mitsubishi Galant to jedno z najdłużej produkowanych aut tej japońskiej firmy. Trafił na rynek w 1969 roku, a przez wszystkie lata obecności inżynierowie z Kraju Kwitnącej Wiśni stworzyli aż dziewięć generacji tego właśnie modelu. Łącznie Galant sprzedał się w rekordowej ilości 5 milionów egzemplarzy. Produkcja, jak na razie bez widoków na wznowienie, zakończyła się w 2012 roku. Galant w każdej swojej odsłonie był wozem eleganckim, zaś jego nazwa pochodziła z języka francuskiego, w którym ""galant"" oznacza ""rycerski"". Styl tego modelu ewoluował na przestrzeni lat, odpowiadając dominującym trendom stylistycznym. Galant z lat 70. to dziś już sportowy klasyczny pojazd z pokrywą silnika zachodzącą na reflektory, co tworzyło charakterystyczny dla tamtych czasów look. Mitsubishi Galant z lat 80. był typowo kanciasty, z prostokątnymi światłami i mocno zarysowanymi krawędziami. Kolejna dekada przyniosła odświeżenie i moc zaokrągleń, a także zmiany w zakresie ogólnej budowy, która stała się bardziej kompaktowa, zwarta i optycznie lżejsza. Cechą szczególną, która zdominowała początek lat 90. były reflektory - wąskie i długie nadawały ""spojrzeniu"" Galanta rock'n'rollowy wdzięk. Kolejne lata - już w nowym tysiącleciu - przyniosły miejską limuzynę wpisującą się w ogólne rynkowe trendy. Pewną nowością była ósma generacja pojazdu, dzięki której Mitsubishi Galant wrócił do starych dobrych czasów przełomu lat 60. i 70. Ponownie model ten był autem sportowym, któremu producenci dorzucili stylistyczny pazur. Ostatnia dziewiąta generacja Mitsubishi Galant stanowiła samochód sportowo-miejski, dostępny z wersji z otwartymi wlotami powietrza w pokrywie silnika. Obecnie Mitsubishi Galant jako samochód używany, zwłaszcza z pierwszych lat produkcji, to świetny pomysł na zaopatrzenie się w kultowe i klasyczne auto, które nieustannie robi niesamowite wrażenie. Z kolei ostatnie modele to fajne sportowe cacka, które podobnie jak poprzednicy sprzed lat dają frajdę i moc.

Mitsubishi Galant ósmej generacji - agresja w parze z luksusem

Mitsubishi Galant w ósmym wcieleniu był produkowany w latach 1996-2006, stanowiąc ostatni z tej serii modelowej, który trafił na rynki europejskie. Dziewiątka była sprzedawana głownie w Azji i Australii. Galant numer osiem to powiew inności w Europie, gdzie dominują codzienne samochody rodzimych producentów, stworzone tak, aby były sobie dość podobne. Z Galantem jest inaczej - to wojownik, krążownik szos, auto ciekawe pod wieloma względami, z którym trudno się nudzić. Ostatni samuraj - bo po ósemce w linii modelowej Galant nie będzie już nic nowego na Starym Kontynencie. Wnętrze tego auta zostało wykonane w oparciu o solidne materiały, stosowane także w innych projektach koncernu Mitsubishi. Elementy plastikowe są odporne na zabrudzenia oraz upływ czasu. Schowki, rozkład zegarów i układ kontroli centralnej - dogłębnie przemyślane i intuicyjne. W wyposażeniu podstawowym kierowca otrzymywał poduszki powietrzne przednie, klimatyzację, szyby oraz lusterka sterowane elektrycznie, umieszczony w przedniej szybkie czujnik deszczu oraz czujnik zmierzchu, a także podgrzewane siedzenia, co w naszej strefie klimatycznej stanowiło duże udogodnienie. Galant ósmej generacji jako samochód używany będzie dobrym wyborem dla miłośnika motoryzacji hołdującego japońskiej tradycji.

Mitsubishi Galant w ósmym wydaniu - dane techniczne i spalanie

Producenci zaproponowali siedem silników benzynowych oraz jednego Diesla. Jeśli chodzi o tę pierwszą grupę, odbiorcy mieli do wyboru dwie jednostki o pojemności skokowej 2 litrów oraz mocach 136 KM i 145 KM, dwie jednostki o pojemnościach 2,4 litra, dysponujące mocami 145 KM i 150 KM, a także dwa silniki z pojemnościami 2,5 litra o mocach 163 KM i imponujących 280 KM (w przypadku motoru twin turbo V6) oraz jeden 3-litrowy motor oferujący moc 197 KM. Zdecydowanie najpopularniejsze były mniejsze silniki, czyli te dwulitrowe. W ich przypadku zużycie paliwa na 100 km w cyklu mieszanym wynosiło między 8 a 12 litrów benzyny. Diesel na przebycie tego samego dystansu potrzebował przeciętnie 8-9 litrów oleju napędowego. Warto dodać, że w modelu Galant ósmej generacji montowano zarówno manualne, jak i automatyczne skrzynie biegów.