Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Nissan 350Z

Nissan 350Z Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan 350Z, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Nissan 350Z to samochód sportowy dostępny w wersji coupé oraz roadster. Po raz pierwszy auto pojawiło się na rynku w 2002 roku. Samochód zajmuje ważne miejsce w historii japońskiej motoryzacji, gdyż stanowi piątą generację sportowych modeli Nissana serii Z, którą zapoczątkowano w 1969 roku. Ponadto model został wyróżniony przez czasopismo "Car and Driver", które umieściło go na liście dziesięciu najlepszych samochodów 2003 roku. Z pewnością jest to kolejny argument przemawiający za tym, by kupić Nissana 350Z jako samochód używany. Pojazd wkroczył na rynek jako następca modelu Nissan 300ZX. Swoją nazwę zawdzięcza również pojemności skokowej silnika. W 2009 roku zakończono produkcję, a jego miejsce ostatecznie zajął Nissan 370Z. Co się zaś tyczy modelów specjalnych. Z okazji 35. rocznicy sportowej linii Nissan wyprodukował 100 egzemplarzy modelu specjalnego. W 2007 roku na rynek trafiła limitowana edycja Racing Edition. Model ten jest szczególnie poszukiwany przez koneserów motoryzacji, jednak trudno kupić go jako samochód używany. Powód jest prosty - z taśmy zjechało jedynie 50 sztuk.

Coupé i roadster z wyposażeniem na miarę profesjonalnych rajdowców

Nissan 350Z początkowo dostępny był jedynie w wersji coupé. Auto cechowały charakterystyczne sportowe proporcje. Silnik zamontowano z przodu, a pojazd wyposażono w napęd na tylną oś. Wyposażenie wnętrza nie pozostawia wątpliwości, że Nissan 350Z to auto sportowe. W samochodzie zamontowano sportowe siedzenie kierowcy z wysokimi bocznymi ściankami oraz dodatkowym podwyższeniem w przedniej części siedziska umożliwiającym odpowiednie ułożenie nóg. Dodatkowo producent tak wyprofilował fotel, by zapewnić maksymalną swobodę ruchów podczas trzymania kierownicy. Taki efekt udało się uzyskać dzięki zwężeniu fotela tuż pod linią ramion. Siedzenie pasażera jest natomiast komfortowe i szersze, bez podwyższenia na wysokości ud. Za trójramienną kierownicą umieszczono deskę rozdzielczą podzieloną na zegary prędkościomierza, obrotomierza, wskaźnik ilości paliwa w zbiorniku oraz wskaźnik płynu chłodniczego. W latach 2003-2009 z taśm japońskiego koncernu zjeżdżał Nissan 350Z w wersji roadster. Auto po raz pierwszy trafiło na ulice USA, a następnie Japonii. W 2005 roku samochód pojawił się na niemieckim rynku, więc kupując ten model Nissana na rynku wtórnym można spodziewać się aut od tego rocznika wzwyż. Choć producent nie zmienił wyposażenia wewnętrznego ani napędu, można zauważyć kilka znaczących zmian. Auto jest potężniejsze i dysponuje błyskawicznie uchylanym dachem. W 2005 roku producent poddał Nissana 350Z nieznacznym modyfikacjom pod względem technicznym i estetycznym. W ofercie pojawiły się LED-owe światła z tyłu oraz biksenonowe reflektory, a także 18-calowe felgi z lekkiego metalu. W przedniej części wyraźną zmianą jest nowa wersja osłony chłodnicy. W wyposażeniu wnętrza na pierwszy rzut oka zwraca uwagę wykorzystanie aluminiowego wykończenia. Opcjonalnie w ofercie był model z systemem nawigacji Birdview z siedmiocalowym kolorowym wyświetlaczem. W 2007 roku Nissana 350Z ponownie poddano faceliftingowi.

Imponujące osiągi Nissana 350Z

Nissan 350Z w wersji coupé dostępny był standardowo z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów, lecz na niektórych rynkach oferowano także pięciobiegową wersję automatyczną. Model coupé wyposażono w sześciocylindrowy silnik benzynowy typu V wykonany z aluminium. Każdy cylinder posiadał po cztery zawory na cylinder. Ten potężny silnik o pojemności skokowej 3,5 l dysponował mocą 280 KM, która pozwalała przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Te imponujące osiągi gwarantowały Nissanowi 350Z możliwość rozpędzenia się maksymalnie do 250 km/h. Jednostka zużywała 11,4 litry benzyny na 100 km. W wersji roadster parametry silnika i skrzyni biegów nie uległy zmianie. Po liftingu w 2005 roku producent nieco zmodyfikował silnik, podnosząc jego moc do 301 KM. Kolejne modyfikacje w 2007 roku przyniosły zmianę w postaci ponownego podwyższenia mocy jednostki do 313 KM. Dzięki tak imponującym osiągom przyspieszenie od zera do setki wyniosło 5,7 s.