Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
nissan-gtr-l-01.jpg

Nissan GT-R

Nissan GT-R Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan GT-R, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Nissan GT-R to japońskie auto, które zadebiutowało na rynku w 2008 roku, choć publiczność miała okazję pierwszy raz zobaczyć je już rok wcześniej podczas Tokyo Motor Show. Ten dwudrzwiowy pojazd z nadwoziem coupé jest uznawany za następcę sportowego Nissana Skyline GT-R, który sprzedawano od 1998 do 2002 roku. Mimo to auto stanowiło całkiem niezależny projekt i nie było kontynuacją serii Skyline. Nissan GT-R był produkowany w wielu wersjach, a także edycjach specjalnych, które dzięki swoim osiągom brały udział w licznych wyścigach samochodowych.

Imponująca technologia...

Podobnie jak poprzednik, Nissan GT-R dysponował napędem na cztery koła, jednak tym razem wykorzystano nowocześniejszą, opatentowaną technologię. Dzięki skrzyni biegów zintegrowanej z mechanizmem różnicowym inżynierom udało się uzyskać rozkład masy, który w efekcie zapewniał lepszy komfort prowadzenia oraz możliwość szybkiego pokonywania zakrętów przy zachowaniu doskonałej przyczepności. Na początku 2009 roku Nissan wprowadził do sprzedaży wariant SpecV, który był dostępny jedynie w Japonii. Na rynek europejski producent przewidział tylko 40 egzemplarzy tej edycji. Nie trzeba więc dodawać, że ta wersja Nissana GT-R jako samochód używany to prawdziwy biały kruk. Pojazd był o około 80 kg lżejszy od standardowego wariantu, jednak jego bogate wyposażenie do dziś może robić wrażenie. Wystarczy wspomnieć choćby o ceramicznych hamulcach, lekkich kołach, tytanowej rurze wydechowej czy potężnym napędzie. Ponadto z auta wymontowano dwa fotele. W 2010 roku Nissan GT-R przeszedł facelifting. Samochód po modyfikacjach trafił do sprzedaży w kolejnym roczniku. Pojazd zyskał nowe światła w technologii LED oraz wyrazisty dyfuzor w tylnej części. Karoserię dodatkowo wzmocniono, dzięki czemu stabilność auta na zakrętach dodatkowo się zwiększyła. W 2011 roku producent zaprezentował nową wersję specjalną modelu znaną pod nazwą Nissan GT-R Egoist. Auto zaskarbiło sobie uwagę wielbicieli szybkiej jazdy, a przez niektórych było określane mianem tańszej wersji sportowych legend takich jak Ferrari czy Lamborghini. Model stanowił zręczne połączenie wszystkiego, co najlepsze w standardzie oraz topowym wariancie SpecV. Specjaliści docenili nową wersję specjalną za tytanowy wydech i spojler z włókien węglowych.

...i zachwycające wnętrze Nissana GT-R

Również wewnątrz pojazd prezentował się bardziej ekskluzywnie za sprawą materiałów wykończeniowych wyższej jakości. Nabywcy mogli wybierać spośród wielu wersji kolorystycznych skórzanej tapicerki, ręcznie tworzonej w Niemczech. Komfort jazdy dopełniał dźwięk generowany przez system audio Bose. Jesienią 2013 roku Nissan GT-R został ponownie poddany modyfikacjom. Tym razem również zwiększono wytrzymałość nadwozia, a także obniżono środek ciężkości pojazdu. Rocznik 2014 to kolejne drobne zmiany w postaci nowych LED-owych reflektorów, które automatycznie dopasowywały się do prędkości, aby zapewnić lepsze doświetlenie zakrętów. Nadwozie i układ kierowniczy zmodyfikowano tak, by gwarantowały jeszcze lepszą stabilność i komfort podczas jazdy. Inżynierowie wyposażyli też Nissana GT-R w nowy tłumik i stabilizatory. Co więcej, zmodyfikowano układ sterujący aktywnymi amortyzatorami. W nowym roczniku producent ponownie zdecydował się obniżyć środek ciężkości auta. Zmiany było widać także w warstwie stylistycznej. W tylnej części pojazdu zamontowano nowe światła w kształcie czterech LED-owych okręgów. W tym roczniku dostępna była również wersja Nismo o podniesionych osiągach, która charakteryzowała się czarnymi felgami.

Nissan GT-R napędzany mocnymi silnikami V6

Pod maską Nissana GT-R pracował potężny silnik V6, którego moc dodatkowo podnosiła para turbosprężarek. W modelu, który jako pierwszy pojawił się na rynku w 2008 roku, inżynierowie zamontowali motor o maksymalnej mocy wynoszącej 485 koni mechanicznych. Pojazd mógł rozpędzić się nawet do 310 km/h, a do setki przyspieszał w 3,5 sekundy. Spalanie było stosunkowo duże i wynosiło 12,2 l/100 km. W roczniku 2010 osiągi zwiększono do imponującej wartości 530 koni mechanicznych. Prędkość maksymalną nieznacznie podniesiono do 315 km/h. Mocniejszy silnik zapewniał również lepsze przyspieszenie ─ tym razem by rozpędzić się od 0 do 100 km/h coupé potrzebowało jedynie 3 sekund. Nissan GT-R z 2011 roku to kolejne podniesienie poprzeczki do zawrotnej mocy 550 KM. Wprawdzie prędkość maksymalna pozostała bez zmian, jednak przyspieszenie tym razem naprawdę wbijało w fotel ─ pojazd rozpędzał się do setki jedynie w 2,7 sekundy. Od 2016 roku nabywcy mogli zdecydować się na Nissana GT-R o mocy 570 koni mechanicznych. Wprawdzie poprawa osiągów nie pociągnęła za sobą lepszego przyspieszenia czy wyższej prędkości maksymalnej, jednak auto było nieco bardziej ekonomiczne pod względem spalania paliwa. W tym wariancie pojazd zużywał 11,8 benzyny na 100 km/h. Przy takich osiągach trudno jednak spodziewać się, by sportowe auto było tańsze w eksploatacji. Można jedynie zaoszczędzić, kupując Nissana GT-R jako samochód używany, gdyż ceny najnowszej odsłony modelu w salonie przekraczały 180 000 euro.