Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
nissan-pulsar-l-01.jpg

Nissan Pulsar

Nissan Pulsar Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan Pulsar, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W szerokim segmencie samochodów kompaktowych projektanci przez lata nie rozpieszczali klientów nowatorską stylistyką. Każda generacja tej najbardziej popularnej klasy pojazdów osobowych miała za zadanie trafić w gusta jak największej liczby klientów. Takie zachowawcze podejście do kompaktów okazało się na dłuższą metę niewystarczające. Limuzyny typu hatchback, różne wersje sedanów oraz kombi wyglądały dość podobnie. W stylistyce kompaktów wiało nudą, stąd coraz częściej zadaniem projektantów było wykazanie się większą kreatywnością. Zaczęto więc wprowadzać więcej elementów kojarzonych do tej pory z autami sportowymi. Pojawiły się kontury, garby, przetłoczenia na masce i bokach, wyraziste ustawienie reflektorów i inne tego typu nowości stylistyczne, które miały podkreślić bardziej dynamiczny charakter. Kompakty zyskiwały coraz bardziej sportową optykę. Trend ten wykorzystał japoński producent Nissan, który w roku 2014 dokonał przełomu w projektowaniu kompaktów i wprowadził na rynek model Pulsar. Mimo wielu innowacyjnych rozwiązań nie zrywa on z wieloletnią tradycją. Auta kompaktowe pod tą nazwą Japończycy produkowali już od roku 1974, jednak na europejskim rynku model pod nazwą Pulsar pojawia się dopiero w roku 2014.

Wcześniejsze modele Pulsar sprzedawane są w Europie jako Nissan Sunny

Pierwsza generacja Pulsara produkowana jest już od końca lat siedemdziesiątych w różnych wersjach nadwozia. Od roku 1978 pierwsze modele Nissana w Europie sprzedawano jako sedan, coupé i kombi. Japończycy eksportowali je pod nazwą wprowadzoną przez Datsuna. Modele Sunny zachowały swoją nazwę także w kolejnych generacjach Pulsara. W latach osiemdziesiątych na rynek europejski wchodzą pierwsze pięciodrzwiowe hatchbacki i trzydrzwiowe limuzyny. Ofertę dopełniają kombi i coupé, które można było kupić także w mocniejszej wersji GTi. W latach dziewięćdziesiątych Japończycy wprowadzają bardziej usportowione wersje klasycznych modeli kompaktowych z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym.

Do roku 2006 część egzemplarzy Nissana Pulsar sprzedawano jako Nissan Almera

Od połowy lat dziewięćdziesiątych producent zmienia nazwę kompaktów wprowadzanych na rynek europejski na Almera. Na tym etapie z taśm produkcyjnych w Japonii zjeżdżają trzy- i pięciodrzwiowe limuzyny w wersji sedan oraz kombi. Hatchbacki oferowano w wersji sportowej GTi, z silnikiem o mocy do 143 KM (105 kW). Ta generacja Almery dostępna była w dwóch wersjach z mniejszymi jednostkami benzynowymi i jednej z silnikiem Diesla. W większości krajów europejskich wersje z silnikiem wysokoprężnym sprzedawały się na tyle dobrze, że Japończycy postawili głównie na ich produkcję. Modele Almera-Pulsar produkowane w ostatniej fazie, czyli w latach 2002-2006, to głównie wersje z silnikiem Diesla. Od roku 2002, po wprowadzeniu systemu bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail, produkowane są dwa modele o mocy do 136 KM (100 kW).

Pulsar z roku 2014 to następca sportowych modeli Nissana z lat dziewięćdziesiątych

W latach 90. modelami Pulsar GTi i GTi-R japoński producent podjął próbę nadania nudnym do tej pory kompaktom nieco sportowego charakteru. Dotyczyło to nie tylko wersji topowych, ale też tych z nieco słabszymi silnikami, produkowanymi w wielkich seriach. W tym czasie w Pulsarze wprowadzanych jest wiele technologicznych innowacji, co sprawia, że Nissan zaznacza swoją obecność w profesjonalnych wyścigach samochodowych. Nazwa Pulsar staje się rozpoznawalna w Europie. Do tych sportowych tradycji Nissan chce nawiązać, kiedy w roku 2014 wprowadza na rynek klasyczną limuzynę hatchback w nowej odsłonie, zastępując obecny na rynku model Tiida. Sportowy Pulsar miał zdobyć utracone rynki europejskie i zapoczątkować nowy rozdział w historii dużych kompaktów Nissana.

Nissan Pulsar – generacja 2014 w sportowej odsłonie

Opływowe kształty, zaznaczone przetłoczeniami kontury, skośne reflektory przednie w technologii LED, sportowa kratka chłodnicy, aerodynamiczna linia z wyprofilowanymi nadkolami. Takim sportowym charakterem Pulsar roku 2014 znacznie różnił się od wcześniejszych generacji. Tył kompaktowego Pulsara także miał sportowe zacięcie. Tylny spojler wieńczący linię dachu, lampy w kształcie bumeranga czy zderzak z włókna węglowego stanowią o jego oryginalności. Wiele detali, takich jak światła przeciwmgielne , okna, obudowa lusterka, otrzymało chromowane wykończenie, podkreślające wyjątkowość tego modelu.

Prawie 1400 l pojemności bagażowej czyni model Nissan Pulsar wyjątkowo przestronnym

Konstruktorzy nie zapomnieli, że samochód musi być praktyczny: bagażnik, który można powiększyć do 1400 litrów czyni z Pulsara mistrza pakowności pośród wszystkich kompaktów. Przy rozłożonych siedzeniach daje się wprawdzie uzyskać 400 litrów miejsca na bagaż, co jednak nie sprawia, by odstawał on w tym względzie od innych marek tej klasy. Natomiast w wersji pięciodrzwiowej pasażerowie siedzący z tyłu mają nadzwyczaj dużo miejsca na nogi, bo aż 70 centymetrów.

Nowoczesne systemy wspomagające dają poczucie komfortu i bezpieczeństwa

W zależności od opcji producent wyposażył Pulsara w różnorodne systemy wspomagające uruchamiane poprzez ekran dotykowy, takie jak system ostrzegania o pojeździe w martwym polu, system ostrzegania o poruszających się obiektach, system automatycznego hamowania awaryjnego oraz układ stabilizacji toru jazdy . W wersji Tekna wszystkie systemy były na wyposażeniu w standardzie. W wersjach Acenta i Visio klienci mogli zamówić systemy wspomagające za dopłatą.

Kiedy Nissan Pulsar wchodzi na rynek, jest dostępny z dwoma różnymi jednostkami napędowymi

W wersji podstawowej pięciodrzwiowy Nissan Pulsar posiada silnik benzynowy o pojemności 1.2 l i mocy do 115 KM (85 kW). Poza tym w roku 2014 dostępna jest wersja z silnikiem Diesla o pojemności 1.5 l i mocy maksymalnej 110 KM (81 kW).