- Strona startowa
- Samochod
- Nissan
- Nissan Silvia
Nissan Silvia Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan Silvia, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Nissan Silvia
-
Nissan Silvia S15 Spec S Automatik *TOP aus Japan*
€ 18 899,-- 99 044 km
- 04/1999
- 121 kW (165 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-48529 Nordhorn -
Nissan Silvia 200sx Silvia varietta
€ 17 400,-- 188 000 km
- 03/2001
- 122 kW (166 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-21100 Varese -
Nissan Silvia S15 Varietta Breitbau SR20DET Cabrio JDM
€ 22 944,-- 90 000 km
- 01/2001
- 221 kW (300 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-33729 Bielefeld -
Nissan Silvia S15 Spec R
€ 32 900,-- 155 000 km
- 01/2001
- 184 kW (250 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-33100 udine -
Nissan Silvia Silvia Turbo K
€ 15 000,-- 118 000 km
- 10/1988
- 90 kW (122 KM)
- Oldtimer
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-56070 Koblenz
Nissan Silvia, zaprezentowany na targach Tokyo Motor Show w 1964 roku jako luksusowe coupé, od razu zwrócił na siebie uwagę japońskiej publiczności. Projekt Albrechta Goertza, znanego między innego ze współpracy z BMW, nawiązywał do europejskiego designu i na długo zapadał w pamięć dzięki swoim podnoszonym reflektorom. Cieszące się sławą jednego z najszybszych samochodów na ówczesnych drogach auto stało się tajną bronią japońskiej policji, która używała go do pościgów za piratami drogowymi. Elegancki i diabelnie szybki Nissan Silvia został nie tylko postrachem autostrad, ale brylował także na torach wyścigowych. Pierwsze auta tej serii stanęły do zawodów już pod koniec lat 70. i od tego czasu ich kierowcy zgarnęli niejedno trofeum na rajdach Safari, Fuji Gran Speed Race i wielu innych imprezach. Wspomnieć tu należy choćby o sukcesach niezwykle charakterystycznego Super Silhuette z silnikiem o mocy 570 KM i zmodyfikowanym nadwoziem, pochodzącym z modelu S110, czy o wyczynach Nissana 240RS z początku lat 80. Pomimo świetnego startu Nissan Silvia od początku swego istnienia musiał ostro konkurować z innymi pojawiającymi się w tym czasie samochodami sportowymi, takimi jak Datsun Fairlady, Skyline czy Honda S600. Stawiając na jakość i ręczne wykonanie, firma wyprodukowała w pierwszych latach bardzo niewiele egzemplarzy tego pojazdu. Jedynie kilka z nich opuściło Japonię i dlatego pierwsza generacja Silvii stanowi obecnie niezmierną rzadkość na rynku newtimerów. Do Europy Nissan trafił dopiero w drugiej połowie lat 80. i cieszył się popularnością do połowy lat 90. Fanatykami tego modelu stali się przede wszystkim amatorzy sportów wyścigowych. Ten samochód używany uchodzi wśród nich za prawdziwy skarb, ponieważ stanowi doskonałą bazę do wszelkiego rodzaju przeróbek i tuningu. Poza znakomitymi osiągami na torach Silvia zachwyca w Europie wysmukłą sylwetką kojarzącą się z pociskiem, surowym, ale wygodnym wnętrzem i technologicznymi nowinkami, które przywodzą na myśl oglądane w dzieciństwie filmy anime.
Siedem odsłon japońskiej legendy
Produkcja Nissana Silvii odbywała się od 1964 do 2002 roku. W przeciągu tych trzydziestu ośmiu lat model doczekał się siedmiu generacji i ogromnej ilości wariantów, które stopniowo pojawiały się na międzynarodowych rynkach pod różnymi nazwami. Pierwsza generacja, Nissan Silvia/Datsun 1500 coupé z lat 1964-1968, przeznaczona była niemal wyłącznie na japoński rynek. W okresie od 1975 do 1979 roku następcą modelu został nieco zmodyfikowany Nissan Silvia S10, znany w regionie azjatyckim i północnoamerykańskim jako Datsun 200SX. Produkcja trzeciej generacji - coupé i hatchbacka S110 z lat 1979-1983 - przypadła na początek gwałtownego wzrostu popularności samochodów sportowych na świecie i przyniosła Nissanowi sprzedażowe sukcesy w USA i Meksyku. To dzięki temu kolejna odsłona, czyli fastback S12 z lat 1983-1989, nareszcie oficjalnie zawitała do Europy, otrzymując znaną dziś wszystkim nazwę Nissan Silvia, podczas gdy w Japonii i Australii model ten znany był jako Gazelle, a w Tajwanie jako Yue Loong Elite 601. Ta czwarta, boomowa generacja dała początek wielu nowym wersjom silnikowymi i dalszym technologiczym ulepszeniom. W Europie pojawiły się w tym czasie takie limitowane serie, jak ekskluzywny Nissan Grand Prix czy Silvia Champion. Renoma auta, które wyróżniało się piękną sylwetką i niespotykanymi w sportowych modelach innych firm nowinkami technicznymi, ugruntowała się w Europie w kolejnych latach. Dlatego też w 1989 roku Nissan wprowadził na Starym Kontynencie wersję S13, którą zapoczątkował "Zenki". Po liftingu w 1990 zastąpił go model "Chuki", produkowany przez trzy następne lata. W 1993 roku Japończycy zaprezentowali nową wizualnie i silnikowo wersję Nissana S14. Był on mniejszy, ale za to silniejszy od poprzedniego modelu. Po niewielkim faceliftingu produkowano go do 1999 roku jako Nissana Kouki S14 obok takich limitowanych edycji jak Z Edition, Racing, Sportline czy zaledwie pięćdziesięciu egzemplarzy luksusowego Nismo 270R. Ostatnia odsłona Nissana Silvii - dwa warianty oznaczone jako Spec oraz kabriolet Silvia Varietta - weszła na rynek w Japonii 1999 roku. W Europie samochody te pojawiały się już tylko okazyjnie, sprowadzane nieoficjalnymi kanałami. Produkcję Nissana Silvii ostatecznie zakończono w 2002 roku.
Ewolucja silnika i nowinki techniczne
Pierwsza, prototypowa generacja Silvii wyposażona była jeszcze w czterocylindrowy 1,6-litrowy silnik, ale podstawą następnych wersji samochodu stała się już jednostka napędowa o pojemności 1,8 l. W kolejnych odsłonach Nissan eksperymentował i zwiększał ofertę wersji silnikowych, co przekładało się na zwiększoną moc i przyspieszenie sportowego auta. W latach 1983-1989 na regionalnych rynkach Nissan Silvia dostępny był w dziewięciu wariantach: pięciu wolnossących, dwóch zaopatrzonych w turbosprężarkę oraz dwóch rodzajów niezmiernie solidnych, choć dość rzadko spotykanych silników FJ20, znanych również z Nissana Skyline. Silniki te miały pojemność od 1,8 do 2 l, a moc maksymalna najsilniejszego modelu z tej serii wynosiła 190 KM. W ramach serii S12 jedyny raz w historii Silvii pojawił się model z wolnossącym silnikiem z sześcioma cylindrami, który osiągami dorównywał silnikowi R4. Sprzedawano go w USA, aby uzyskać homologację WRC. Europejski Nissan Silvia to model z silnikiem o mocy 169 KM. Osiąga on 100 km/h w przeciągu 7,5 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 225 km/h, co wraz z innymi technicznymi walorami wozu, takimi jak tylny napęd i niewielka waga wynosząca 1190 kg tłumaczy, dlaczego samochód używany Nissan Silvia cieszy się tak ogromną popularnością wśród sympatyków driftu. Oprócz rewelacyjnych parametrów przydatnych szczególnie w jeździe sportowej Nissan Silvia jest też prawdziwym skarbem dla fascynatów nowinek technicznych lat 80. W modelu Gazelle - jako jednym z pierwszych japońskich modeli - zainstalowano takie elementy wyposażenia jak komputer pokładowy, system rozpoznawania mowy ludzkiej czy innowacyjny sprzęt audio z funkcją redukcji szumu. Wśród technicznych ciekawostek wersji europejskiej wymienić należy geomagnetyczny system nawigacji, wielopunktowy system regulacji foteli oraz wycieraczki podnoszonych reflektorów.