Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-astra-h-l-01.jpg

Opel Astra H

Opel Astra Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Astra, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Astra H to kompaktowy samochód osobowy produkowany w latach 2004-2014, między innymi w Polsce. Jako ostatnia z taśm produkcyjnych w gliwickiej fabryce zjechała wersja sedan. Model dostępny jest w czterech typach nadwozia: jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowe kombi oraz dwudrzwiowy kabriolet. Na rynku auto zastąpiło Astrę drugiej generacji. Jego głównymi rywalami są takie modele jak Fiat Stilo, Ford Focus, Honda Civic, Kia cee'd, Peugeot 307, Renault Megane czy Volkswagen Golf piątej generacji. Samochód, będący jednym z kluczowych w ofercie Opla i słynący z bezawaryjności, do dziś jest powszechnie spotykany na polskich drogach. Uwagę kierowców decydujących się na samochód używany przyciąga bogate wyposażenie, dobry stan techniczny większości pojazdów oraz stosunkowo niska cena. Warto zaznaczyć, że nawet modele pochodzące z początkowych lat produkcji nadal pozostają w dobrej kondycji, a ewentualne usterki, dzięki dostępności części zamiennych, nie są skomplikowane i kosztowne w naprawie. Atutem Opla Astry III jest także komfort jazdy. Przedłużona płyta podłogowa w wersjach sedan oraz kombi sprawia, że jest on świetną propozycją dla rodziny, zapewniającą dużo miejsca z tyłu i kuszącą obszernym bagażnikiem, którego funkcjonalność w wielu egzemplarzach została zwiększona przez system szyn bocznych.

Bogato wyposażony, trwały samochód w dobrej cenie

Opel Astra H został po raz pierwszy zaprezentowany podczas wrześniowego Salonu Samochodowego odbywającego się we Frankfurcie nad Menem w 2003 roku. Niespełna rok później auto trafiło do sprzedaży. Początkowo Astra III dostępna była jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback oraz pięciodrzwiowy model kombi. W 2005 roku do oferty dołączyła wersja sportowa OPC z 240-konnym silnikiem o pojemności 2.0 litra. Rok później producent zaprezentował model coupé. Pod koniec 2006 roku Opel Astra H przeszedł drobny facelifting. W 2007 z taśmy produkcyjnej zakładu w Gliwicach zjechał pierwszy sedan, a w 2008 roku dodano do oferty silnik wysokoprężny CDTi EcoFlex o pojemności 1.7 litra i mocy 110 KM. Na progu nowej dekady zakończono produkcję Astry z nadwodziem coupé-cabrio. Ostatnie egzemplarze wersji sedan, hatchback oraz kombi zniknęły z salonów samochodowych w 2014 roku. Opel Astra H został zastąpiony przez model IV generacji, który zadebiutował w 2009 roku. Warto dodać, że auto szczególnie kusi bogatym wyposażeniem. Egzemplarze trafiające do salonów w standardzie posiadały ABS, wspomaganie kierownicy, cztery poduszki powietrzne, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Na rynku wtórnym bez problemu można też spotkać sprowadzony z zagranicy samochód używany z elektroniczną klimatyzacją, ESP, kurtynami powietrznymi, nawigacją satelitarną, komputerem pokładowym czy dodatkowym radiem dla pasażerów podróżujących na tylnych fotelach.

Opel Astra H - skrojony na miarę oczekiwań przyszłego właściciela

Opel Astra H jest modelem o nieskomplikowanej konstrukcji. Prosta budowa zawieszenia oraz niezawodna elektronika sprawiają, że samochód zaskakuje bezawaryjnością i bezproblemową eksploatacją. Wszystkie modele Astry H wyposażone były wyłącznie w napęd na przednie koła. Do dyspozycji kierowców producent oddał pięcio- lub sześciostopniową manualną skrzynię biegów, jak również automat z przekładnią Easytronic. W przedniej części zawieszenia zastosowano kolumny resorujące, w tylnej - belkę skrętną, co sprawia, że samochód charakteryzuje się doskonałą stabilnością i znakomitymi właściwościami jezdnymi, gwarantującymi komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Potwierdzeniem jest pięć gwiazdek uzyskanych w testach zderzeniowych Euro NCAP. Zaletą Opla Astry jest także bogata gama silników, wśród których każdy kierowca znajdzie wariant dopasowany do swoich potrzeb. Miłośnicy spokojnej jazdy mogą zdecydować się na benzynową jednostkę 1.2 lub 1.4 odznaczającą się dobrą kulturą jazdy i niskim spalaniem. Dużą popularnością cieszy się także silnik o pojemności 1.6 i mocy 90 lub 105 KM, którego atutem jest doskonała dynamika, niewielkie zużycie paliwa i cicha praca. Dla fanów mocnych wrażeń idealną opcją będzie natomiast rzadko spotykany na rynku wtórnym Opel Astra H z motorem 2.0 gwarantującym świetne osiągi. Oszczędną jazdę zapewnią także jednostki wysokoprężne. Na szczególną uwagę zasługuje skonstruowany przez Isuzu silnik Diesla o pojemności 1.7, słynący z wyjątkowej trwałości i niskiego zapotrzebowania na olej napędowy. Osiągami kusi natomiast jednostka o mocy 120 KM i pojemności 1.9 litra, rozwijająca prędkość 100 km/h przed upływem 10 sekund.