Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-cascada-side

Opel Cascada

Opel Cascada Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Cascada, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Podczas gdy Astra H miała jeszcze otwarty wariant TwinTop ze składanym dachem, Astra J z otwieranym dachem stanowiła już niezależny model. Było to spowodowane między innymi tym, że znaczące części karoserii oraz technika zostały zapożyczone z Opla Insigni. Jedynie podwozie pochodziło od Astry. W rezultacie Cascada stanowiła model pośredni między Astrą J, a Insignią. Wprawdzie ten dwudrzwiowy kabriolet był oficjalnie uznawany za następcę Astry TwinTop, jednak w tym modelu, podobnie jak w Astrze G, zastosowano dach materiałowy, który przy prędkości do 50 km/h otwierał się w ciągu 17 sekund. TwinTop w odróżnieniu od pozostałych modeli posiadał składany dach stalowy. Cascada była dostępna na rynku niemieckim od kwietnia 2013 roku, po tym jak została po raz pierwszy zaprezentowana na genewskim salonie samochodowym. Produkcja odbywała się w polskiej fabryce w Gliwicach.

Moc Opla Cascady

Cascada była dostępna z trzema różnymi silnikami Otto oraz dwoma napędami Diesla do wyboru. Najwyższe miejsce wśród silników benzynowych zajmowała jednostka SIDI Turbo EcoFLEX 1.6, czyli nowy rzędowy czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem o mocy 170 KM (125 kW). Jako jedyny motor benzynowy był on dostępny także z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów, pozostałe silniki z oferty były bowiem wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną. Ponadto obydwa silniki 1.4 Turbo oraz 1.4 Turbo ecoFLEX dysponowały wielopunktowym wtryskiem paliwa Multipoint, przy czym ten drugi dodatkowo cieszył kierowców systemem start-stop. Moc silników wynosiła 120 KM (88 kW) oraz 140 KM (103 kW). Według współczesnych kryteriów w kwestii emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa ani silniki benzynowe ani Diesla nie mogły się zbytnio popisać: silniki z zapłonem iskrowym zużywały między 6,3 a 6,5 litra na 100 kilometrów i emitowały od 148 do 153 g substancji szkodliwych na kilometr. Oba silniki Diesla reprezentowane przez motor 2.0 CDTI ecoFLEX o mocy 165 KM (121 kW) oraz 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 195 KM (143 kW) zużywały natomiast średnio 5,2 litrów paliwa na 100 kilometrów i emitowały 138 g dwutlenku węgla na kilometr. Obydwie wersje były dostępne z systemem start-stop oraz ręczną sześciobiegową przekładnią. Silnik 2.0 CDTI był także opcjonalnie sprzedawany z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Design Opla Cascady

W porównaniu do wcześniejszego modelu TwinTop Cascada nieznacznie zwiększyła swoje wymiary, a za sprawą długości wynoszącej 4,70 metra oraz szerokości 1,84 metra nie zaliczała się już do klasy samochodów kompaktowych, tylko do klasy średniej. Wygląd auta odznaczał się maską o jeszcze potężniejszej formie z płasko wznoszącą się przednią szybą. Boki oraz światła tylne o ostrych rysach nadawały Oplowi Cabrio dynamiki. Z przodu Cascada była wyposażona w LED-owe światła do jazdy dziennej. Również z tyłu w pojeździe zamontowano reflektory w tej technologii. Uwagę przykuwała chromowana listwa z logo Opla na pokrywie bagażnika, która rozciągała się aż do tylnych świateł.

Wyposażenie oraz komfort Opla Cascady

Specjalne wyposażenie Opla Cascady było oferowane w różnych zestawach. W pakiecie wspomagania bezpieczeństwa jazdy znajdował się asystent parkowania, układ monitorowania martwego pola, kamera przednia z czujnikiem określenia odległości, system rozpoznawania znaków drogowych, czujnik kolizji czołowej oraz asystent toru jazdy. Pakiety takie jak „Komfort”, „Park and Go”, „Widoczność” i „Sport” zawierały poza typowymi elementami wyposażenia dodatki w postaci ogrzewania kierownicy i siedzeń, kamery wsteczne, sterowanie światłami mijania, czujnik deszczu, aktywne doświetlanie zakrętów, reflektor doświetlający podczas skrętu oraz zabezpieczenie przed kradzieżą.