Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-sintra-l-01.jpg

Opel Sintra

Opel Sintra Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Sintra, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Sintra to auto zaklasyfikowane do segementu K jako van. Samochód po raz pierwszy zjechał z taśmy w 1996 roku, a czas jego produkcji wynosił jedynie 3 lata. Co więcej, jako amerykański samochód model ten nie był w ogóle dostępny w Polsce. Importerzy zrezygnowali z włączenia go do swojej oferty ze względu na wysokie cło. Pojazd był natomiast pozytywnie oceniany przez nabywców z Niemiec i krajów Beneluksu, gdzie zdobył dużą popularność. Bez wątpienia Opel Sintra to obecnie biały kruk na rynku wtórnym, więc może stanowić ciekawą propozycję jako samochód używany. Konstrukcja modelu została oparta na projekcie macierzystego koncernu General Motors. Pod względem budowy auto miało wiele wspólnego z modelami takimi jak Chevrolet Venture, Oldsmobile Silhouette, Pontiac Trans Sport, Buick GL8 czy Vauxhall Sintra. Pojazd zapewniał miejsce dla siedmiu osób. Tylny trzeci rząd siedzeń umożliwiał jednak podróż także ósmej osobie.

Aluminium i magnez, czyli nowoczesna konstrukcja lekkiego vana

Opel Sintra był produkowany w Stanach Zjednoczonych, jednak za jego montaż odpowiadała firma IBC Vehicles Ltd. mająca siedzibę w brytyjskim Luton. W ostatnim roku produkcji pojazdy również zjeżdżały z taśmy tego zakładu, jednak wówczas działał on już pod zmienioną nazwą, która w nowej wersji brzmiała GM Manufacturing Luton Ltd. W Europie równolegle sprzedawano bliźniaczy model Sintry znany za oceanem jako Pontiac Trans Sport. Pozostawał on w ofercie do 2004 roku i był sprzedawany za pośrednictwem dealerów Opla jako Chevrolet Trans Sport. Od Sintry model ten różnił się nieznacznie - zmiany obejmowały przede wszystkim charakterystyczny grill i logo. W 1999 roku producent zdecydował o zakończeniu produkcji Opla Sintry. Niedługo później jego miejsce zajął Opel Zafira, którego konstrukcję oparto na Sintrze. Ciekawostkę stanowi fakt, iż producenci zastosowali nietypowe jak na tamte czasy rozwiązanie zmierzające do obniżenia masy pojazdu. Konstruktorzy do produkcji maski wykorzystali wyłącznie aluminium, co pozwoliło obniżyć wagę o ponad 6 kg w stosunku do tradycyjnej stalowej blachy. Kolejne oszczędności wagowe zapewniały aluminiowe koła montowane seryjnie, które odejmowały autu dodatkowe 9 kg, a także przednia oś wykonana z aluminiowych komponentów, które pozwalały obniżyć masę o dodatkowe 4 kg. Następną ciekawostkę stanowi fakt, iż konstrukcję oparcia pojedynczych foteli, piastę kierownicy oraz pedały wykonano ze stopu magnezu. Wykorzystanie tego pierwiastka podnosi twardość miękkiego z natury aluminium, bez negatywnego wpływu na masę. Konstruktorzy zadbali o każdy szczegół, by dodatkowo obniżyć wagę pojazdu. W tym celu opracowano takie elementy jak sprężyny czy zębatkę kierownicy wykonaną z innego rodzaju stali, która była równie wytrzymała jak w tradycyjnej wersji, jednak jej waga była mniejsza. Również w kwestii wydechu Opel Sintra wyróżnia się nowymi rozwiązaniami. Nie sposób pominąć zastosowanego po raz pierwszy systemu wtłaczania powietrza wtórnego między silnikiem a katalizatorem.

Opel Sintra z silnikami benzynowymi i Diesla

Na początku produkcji, jesienią 1996 roku, Opel Sintra oferowany był z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru: o mocy od 141 KM do 201 KM. Mocniejszy z nich pozwalał autu rozpędzić się do setki w niespełna 10 s i osiągnąć maksymalną prędkość 203 km/h. Słabsza jednostka benzynowa współpracowała z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, natomiast mocniejsza z czterostopniowym automatem. Latem 1998 roku do palety silnikowej dołączyła także jednostka wysokoprężna. Pod maską Sintry pracował Diesel z bezpośrednim wtryskiem, który dysponował mocą 115 KM. Osiągi auta z tym napędem były znacznie słabsze niż w przypadku benzynowca. Pojazd przyspieszał powoli, osiągając setkę w 14,5 s. Sintra z wysokoprężnym silnikiem osiągała prędkość maksymalną do 175 km/h. Wersja z jednostką Diesla współpracowała z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. W zależności od typu silnika poziom spalania plasował się zakresie od 7,2 do 9,8 l na 100 km, więc jest to rozsądna propozycja także jako samochód używany dla osób ceniących ekonomiczną jazdę.