- Strona startowa
- Samochod
- Opel
- Opel Speedster
Opel Speedster Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Speedster, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Opel Speedster
-
Opel Speedster 2.2 16v VX 220
€ 27 900,-- 105 000 km
- 06/2001
- 108 kW (147 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
8,5 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, ES-46006 VALENCIA -
Opel Speedster 2.2 147
€ 23 990,-- 44 800 km
- 06/2001
- 110 kW (150 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, FR-59223 RONCQ -
Opel Speedster 2.2 16v VX 220 VX220
€ 13 000,-- 80 000 km
- 07/2002
- 108 kW (147 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
-
8,5 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, ES-38600 Granadilla de abona -
Opel Speedster 2.2i SE 16v Limited+Edition
€ 19 900,-- 53 980 km
- 06/2001
- 109 kW (148 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
8,5 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, BE-6530 Thuin -
Opel Speedster Speedster/VX220 - 2.0 Turbo
€ 33 900,-- 45 000 km
- 02/2003
- 147 kW (200 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
-
8,5 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, IT-10155 Torino -
Opel Speedster Speedster+2.2
€ 19 000,-- 62 237 km
- 04/2003
- 108 kW (147 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
8,5 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, BE-2590 Berlaar -
Opel Speedster Speedster+2.2
€ 18 000,-- 85 000 km
- 07/2021
- 108 kW (147 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
8,5 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, DE-86697 Oberhausen -
Opel Speedster 2.2 16v VX 220
€ 34 900,-- 27 000 km
- 06/2003
- 108 kW (147 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
8,5 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, ES-7500 Manacor -
Opel Speedster 2.0 Turbo
€ 42 500,-- 38 000 km
- 04/2004
- 147 kW (200 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
8,5 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
202 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Osoba prywatna, DE-74629 pfedelbach
Opel Speedster to samochód sportowy należący do segmentu G. Był produkowany w latach 2000-2005 przez koncern General Motors pod niemiecką marką Opel. Auto wyróżniające się nadwoziem typu roadster posiadało wyłącznie dwa miejsca. Kubełkowe fotele oraz niewielka sportowa kierownica sprawiały, że zarówno stylistyką, jak i osiągami dorównywało pojazdom wyścigowym. Na wyspach brytyjskich samochód był dostępny pod nazwą Vauxhall VX220. Opel Speedster wyróżniał się wyjątkowo kompaktową budową - niespełna 3,8 metra długości i jedynie 1,7 metra szerokości. Jego niewątpliwym atutem, spoglądając przez pryzmat aut sportowych, była niewielka masa własna nieprzekraczająca 870 kilogramów w wersji standardowej i 930 kilogramów w wariancie turbo. Należy zaznaczyć, że w 2003 roku Opel Speedster zwyciężył w plebiscycie magazynu "Car" na najlepszy samochód sportowy. Uwagę prawdziwych koneserów motoryzacji do dziś przykuwają nie tylko świetne osiągi pojazdu, ale także jego oryginalna karoseria. Dynamiczne, kanciaste linie dodają mu drapieżności i podkreślają sportowe zacięcie. Niezwykły design akcentują duże klosze głównych reflektorów i lamp zespolonych, pod którymi ukrywają się niewielkie światła. Muskularny zarys tworzą z kolei rzucające się w oczy błotniki przednie i charakterystyczne poszerzenia karoserii w jej przedniej i tylnej części. Rury wydechowe umieszczone są na środku samochodu w pozycji jedna nad drugą. Warto zaznaczyć, że osoby podróżujące Oplem Speedsterem mogą zarówno schować się w kabinie, jak i cieszyć pędem powietrza, jadąc z odsłoniętym dachem.
Garść historii
Niezwykłą popularność Opel Speedster zyskał już w chwili zaprezentowania modelu prototypowego w 1999 roku. Pojazd powstał we współpracy koncernu General Motors z Lotus Cars. Druga firma była zmuszona wprowadzić zmiany konstrukcyjne w swoim flagowym Lotus Elise powodowane zmianą prawa europejskiego w 2000 roku. Modernizacja wymagała jednak sporego nakładu finansowego. Firma General Motors zaproponowała więc pokrycie większości kosztów projektu w zamian za możliwość umieszczenia pod maską jej własnych jednostek napędowych oraz zgodę na sprzedawanie modelu pod marką Opel lub Vauxhall. W ofercie niemieckiego koncernu Opel Speedster wypełnił lukę po wariancie Calibra. Nie można jednak zapominać, że był to pierwszy w historii marki samochód o tak sportowym charakterze. Oficjalnie model został zaprezentowany w 2000 roku i kilka miesięcy później trafił do salonów. Dwa lata po debiucie na rynku pojawił się model specjalny Eco Speedster wyposażony w silnik Diesla o pojemności 1,3 litra i całkowicie zamknięte nadwozie. Rozwijał prędkość maksymalną dochodzącą do 250 km/h, czym przyczynił się do pobicia przez niemiecką firmę kilku rekordów i zdobycia prestiżowych nagród oraz wyróżnień. Ostatni Opel Speedster zjechał z taśmy produkcyjnej w 2005 roku. I chociaż w ciągu pięciu lat zaskarbił sobie aprobatę kierowców, dziś samochód używany jest stosunkowo trudno dostępny. Następcą modelu dwa lata później okrzyknięto Opla GT.
Lekki, lżejszy, Opel Speedster
Konstruktorzy pracujący nad Oplem Speedsterem postawili sobie za cel maksymalne obniżenie jego masy. Niewielki ciężar pojazdu udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Nadwozie auta zostało wykonane z włókna szklanego oraz aluminium, co przyczyniło się nie tylko do zmniejszenia masy całkowitej, ale także do uzyskania rewelacyjnych właściwości jezdnych i znakomitych osiągów. Pojazd został ponadto wyposażony w ultralekką, ważącą jedynie 71 kilogramów klatkę bezpieczeństwa, podobną do tej, która jest stosowana w bolidach Formuły 1. Warto wspomnieć, że Opel Speedster dysponuje dość ubogim wyposażeniem - wszystko po to, aby był jeszcze lżejszy i bardziej zwrotny. W standardzie znalazła się jedynie poduszka powietrzna dla kierowcy. Znakomity komfort jazdy i łatwe prowadzenie gwarantuje z kolei perfekcyjnie zestrojone zawieszenie. Z przodu oraz z tyłu zastosowano podwójne wahacze poprzeczne, amortyzatory i sprężyny śrubowe. Co ciekawe, na przedniej osi został też zamontowany stabilizator przechyłów. Za idealne hamowanie odpowiadają natomiast wyczynowe, wentylowane tarcze hamulcowe firmy AP. Sztywne zawieszenie oraz idealny stosunek masy do mocy sprawia, że Opel Speedster perfekcyjnie balansuje na zakrętach, dzięki czemu od wielu lat podbija serca miłośników mocnych wrażeń.
Silnik, w którym jest moc
Innowacyjne technologie sprawiają, że Opel Speedster do dziś przykuwa spojrzenia koneserów klasyków. Bez względu na rozwijaną prędkość, która w wersji standardowej dochodzi do 220 km/h zaś w wariancie turbo osiąga wartość 243 km/h, samochód wyróżnia się znakomitą przyczepnością do podłoża, za którą odpowiada szeroki rozstaw kół oraz odpowiednio dopasowane opony. Początkowo na rynku pojawiły się egzemplarze wyposażone w wolnossący silnik R4 o pojemności 2,2 litra i mocy 147 KM. Wysokie obroty silnika powodowały, że przyspieszenie do setki zajmowało im jedynie 5,9 sekundy. Dwa lata później producent zaprezentował Opla Speedstera, pod maską którego znalazła się 2-litrowa jednostka turbo o mocy 200 KM. Samochód używany wyposażony w ten typ silnika można poznać po dużo większym wlocie powietrza na masce. Motor turbo charakteryzuje się przy tym idealnym rozkładem mocy, co w połączeniu z bardzo niskim ciężarem własnym pozwala mu rozpędzić pojazd do 100 km/h w niecałe 4,9 sekundy. Co ciekawe, w Wielkiej Brytanii Vauxhalla VX220 wyposażano w regulowane, sportowe zawieszenie Ohlins. Warto też zaznaczyć, że silniki Opla Speedstera wyróżniają się dość prostą konstrukcją, dzięki czemu nie nastręczają trudności w eksploatacji. Nie zmienia to jednak faktu, że samochód ten jest wyjątkowo rzadko spotykany na europejskich drogach. Tymczasem jego wierni fani twierdzą, że wystarczy pokonać nim zaledwie jeden zakręt, aby przekonać się, że jest to niezwykłe auto, dostarczające wyjątkowej satysfakcji z podróży.