Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
peugeot-106-side

Peugeot 106

Peugeot 106 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Peugeot 106, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Peugeot 106 to samochód osobowy zaliczany do segmentu A produkowany przez francuski koncern PSA od 1991 do 2003 roku. W chwili swojej premiery stanowił znakomitą alternatywę dla obecnego od kilkudziesięciu lat na rynku Peugeota 205, który nie tylko startował w rajdzie Paryż-Dakar, ale także zdobył wiele nagród i wyróżnień w międzynarodowych plebiscytach. Model 107 uważany był też za następcę Peugeota 104. Samochód był najmniejszym autem wśród propozycji marki. Zyskał jednak ogromną popularność i do dziś stanowi jeden z najbardziej spektakularnych jej sukcesów. Przez dwanaście lat z taśmy produkcyjnej zjechało ponad 2,8 milionów egzemplarzy, które podbiły nie tylko rodzimy rynek motoryzacyjny, ale zyskały także popularność w innych krajach Europy. Z tego względu nie jest dziś trudno znaleźć zadbany samochód używany w dobrym stanie technicznym i zaskakujący bogatym wyposażeniem. Nowoczesna stylistyka, zadowalające osiągi i trwałość podzespołów to jego największe atuty. Na uwagę zasługuje także zwrotność, tak niezbędna w przypadku modeli przeznaczonych do jazdy miejskiej, niskie spalanie i zadowalająca dynamika. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Citroëna AX, przez co uważne jest za bliźniaczy model Citroëna Saxo, z którym dzieli wiele rozwiązań konstrukcyjnych. Wyposażone było w manualną lub automatyczną skrzynię biegów. Największymi rywalami Peugeota 106 są Toyota Aygo, Ford Ka i Volkswagen Lupo.

Mały, zwrotny, oszczędny

Peugeot 106 zadebiutował w 1991 roku. Początkowo dostępny był jedynie jako trzydrzwiowy hatchback, który w ogólnym rozrachunku stanowił 67% produkcji modelu na przestrzeni dwunastu lat. Rok później do oferty dołączyła wersja pięciodrzwiowa. W 1993 pojawiła się opcja z trzybiegową automatyczną przekładnią. Trzy lata później Peugeot 106 przeszedł gruntowną modernizację. Wielu specjalistów z branży motoryzacyjnej zalicza egzemplarze pojawiające się w salonach po 1996 za drugą generację modelu, chociaż oficjalnie producent mówił o faceliftingu. Wszystkie silniki benzynowe zostały wyposażone wówczas we wtrysk paliwa. Wprowadzono także szereg zmian konstrukcyjnych, które podniosły poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Zmianom uległa również stylistyka pojazdu. Bagażnik zyskał nowy, wygodniejszy uchwyt, ujednolicono kolor tylnych reflektorów. Zmodyfikowano zderzaki oraz atrapę chłodnicy, która otrzymała bardziej wyraziste linie i większe logo. Przednie reflektory nabrały bardziej drapieżnych kształtów. We wnętrzu pojawiły się materiały wykończeniowe lepszej jakości oraz nowe koło kierownicy. W 2003 roku zakończono produkcję modelu. Jego następcą był Peugeot 107, który jednak do sprzedaży trafił dopiero w 2005 roku. Warto zaznaczyć, że od 1995 do 2003 roku Peugeota 106 produkowano również w wersji elektrycznej, która trafiła gównie do Francji, Niemiec, Belgii oraz Wielkiej Brytanii. Łącznie z taśmy produkcyjnej zjechało blisko 6,5 tysiąca egzemplarzy.

Peugeot 106 - samochód skutecznie opierający się upływowi lat

Peugeot 106 to samochód o prostej konstrukcji. Jego zdecydowaną zaletą jest fakt, że niezależnie od rocznika można liczyć na bezproblemową dostępność części zamiennych i niewielkie koszty ewentualnych napraw. Przednie zawieszenie zbudowane jest w oparciu o wahacz poprzeczny i amortyzator teleskopowy. W wariancie po liftingu znajdują się natomiast kolumny MacPhersona. Z tyłu zamontowano wahacz wzdłużny i drążek skrętny. Miękko zestrojone zawieszenie skutecznie tłumi wstrząsy i stawia opór nierównej nawierzchni, a przy tym wykazuje doskonałą przyczepność i zwrotność. Na uwagę zasługują także jednostki napędowe, które zaskarbiły sobie miano trwałych i bezawaryjnych. Wśród motorów benzynowych dużą popularnością cieszy się silnik 1.1 o mocy 60 KM, zużywający w ruchu miejskim około 7 litrów paliwa na 100 km i przyspieszający do "setki" w niespełna 14 sekund. Od jesieni 1994 roku pod maską Peugeota 106 można było znaleźć także 68-konny motor benzynowy o pojemności 1,3 litra. Na rynku wtórnym nietrudno znaleźć także samochód używany z 91-konnym silnikiem 1.6 XSI, wyróżniający się świetną kulturą jazdy, cichą pracą i doskonałą dynamiką. Miłośnicy jednostek wysokoprężnych powinni rozważyć wybór motorów o pojemności 1,4 lub 1,5 litra, osiągających odpowiednio moc 50 lub 58 KM i zużywających w cyklu mieszanym nie więcej niż 6 litrów oleju napędowego na 100 km.