Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
peugeot-508-sw-l-01.jpg

Peugeot 508 Sw

Peugeot 508 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Peugeot 508, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Wraz z zakończeniem produkcji limuzyn Peugeot 607 w 2010 roku francuski koncern PSA przeorganizował swoją paletę modeli w klasie średniej. Zamiast tak jak wcześniej w przypadku Peugeot 407 produkować równocześnie dwa podobne auta, konstruktor ujednolicił program modelowy, tworząc nową serię Peugeot 508. Oprócz klasycznych limuzyn z nadwoziem sedan objęła ona także wersje kombi, które wiosną 2001 roku pojawiły się na ulicach pod nazwą Peugeot 508 SW (ang. Station Wagon ). Równocześnie Peugeot 508 SW stanowił podstawę dla pierwszego modelu hybrydowego z napędem na cztery koła, który w 2012 roku pojawił się na rynku jako Peugeot 508 RXH.

Panoramiczny szklany dach w ramach wyposażenia opcjonalnego Peugeota 508 SW z nadwoziem kombi

Rozstaw osi wynoszący ponad 2,82 m świadczył o tym, że podczas projektowania podwozia 508 SW konstruktorzy nawiązali do obecnego już w programie topowego modelu Peugeot 607. Na podwoziu zainstalowano karoserię o zupełnie nowej stylistyce z krótkim przednim nawisem, zaś sam samochód o długości 4,81 m i szerokości 1,85 m odpowiadał typowym wymiarom cechującym segment kombi. Szczególny element wyposażenia modelu Peugeot 508 SW: tak jak pojazd kombi z kompaktowej serii francuskiego producenta, również Peugeot 508 SW otrzymał panoramiczny szklany dach , którego powierzchnia wynosiła ponad 1,6 m2, począwszy od przedniej szyby, aż po część nad tylnymi siedzeniami.

Niemal 2000 litrów przestrzeni załadunkowej w modelu Peugeot 508 SW w wersji kombi

W części załadunkowej 508 SW kierowca miał do dyspozycji dodatkowe schowki ulokowane pod główną przestrzenią ładunkową, zapewniające 560 l przestrzeni do przewożenia bagażu. Złożenie oparć ustawionych asymetrycznie tylnych siedzeń sprawiało, że pojemość załadunkowa wzrastała o 1600 litrów.

Silniki Peugeot 508 SW w wersji kombi

W podstawowej wersji Peugeot 508 SW wykorzystano silnik Diesla o pojemności 1,6 l, który zapewniał kombi moc rzędu 112 KM (82 kW). W kolejnych rocznikach motor o pojemności 1,6 l był dostępny w wersji zoptymalizowanej pod kątem zużycia paliwa dzięki wykorzystaniu technologii start-stop. W tej wersji napędu kombi 508 SW spalanie spadło ze średnio 4,8 l do 4,5 l (wartość ta odpowiadała emisji dwutlenku węgla na poziomie 116 g/km). W mocniejszych modelach pracował Diesel o pojemności skokowej 2 l lub 2,2 l i mocy do 204 KM (150 kW). Silnik benzynowy dysponował natomiast mocą od 120 KM (88 kW) do 156 KM (115 kW).