Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
peugeot-boxer-l-01.jpg

Peugeot Boxer

Peugeot Boxer Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Peugeot Boxer, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Pierwsza generacja modelu Peugeot Boxer, funkcjonującego również pod nazwą Peugeot J5, trafiła do sprzedaży w 1994 roku. Wyprodukowany we współpracy z koncernem FIAT przez PSA Peugeot Citroën, doczekał się także licznego bliźniaczo podobnego rodzeństwa w postaci modeli Alfa Romeo AR6, Citroën C25, Fiat Ducato pierwszej generacji oraz Talbot Express i Zastava Ducato. Zaledwie w rok po debiucie na targach samochodów użytkowych organizowanych w Genewie Boxer zdobył zaszczytny tytuł i nagrodę Van Of The Year. Wprowadzenie w 2006 roku na rynek drugiej generacji tego popularnego samochodu dostawczego przyniosło ze sobą ograniczenie liczby pokrewnych modeli. W konsekwencji konkurencją dla Peugeot Boxera pozostały jedynie Citroën Jumper i Fiat Ducato.

Peugeot Boxer - samochód używany do zadań specjalnych

Historia modelu Boxer marki Peugeot sięga 1994 roku, kiedy to, o czym była już mowa, świat ujrzał pierwszą jego generację. Zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro nie musiał czekać długo na uznanie, bo zaledwie rok później zyskał tytuł Najlepszego Samochodu Dostawczego Roku. Choć dziś jego wygląd, funkcjonalność i osiągi nie zachwycają, to w czasie, gdy pojawił się na rynku, zrobił sporo zamieszania. Dość powiedzieć, że udostępniono go w kilku wersjach nadwozia, między innymi jako furgon, furgon oszklony, furgon podwyższony oraz sześcio- lub dziewięcioosobowe kombi i mikrobus. Wszechstronność i funkcjonalność tego modelu budziła powszechne uznanie, jednak oszczędny, nieco siermiężny czy wręcz ascetyczny wygląd oraz ubogie wyposażenie wymagały jeszcze dopracowania. Imponował rozmiarami, ponieważ potrafił mierzyć nawet 5,62 m długości i 2 m szerokości, a jego ładowność sięgała nawet 1,9 tony. Nic zatem dziwnego, że był powszechnie używany jako auto dostawcze do zadań specjalnych. W 2002 roku Boxer pierwszej generacji doczekał się faceliftingu. Masywny przód nabrał lekkości dzięki nieco wydłużonej masce i większemu kątowi nachylenia przedniej szyby. Odtąd auto oświetlało drogi i bezdroża większymi światłami przednimi. Również do środka wprowadzono nieco modyfikacji. Unowocześniono deskę rozdzielczą a także znajdujące się na niej liczniki i zegary oraz wprowadzono szerszą gamę silników. Cztery lata później na rynku pojawił się Peugeot Boxer drugiej generacji, przynosząc ze sobą niesamowity w porównaniu do starszego brata przeskok technologiczny. Na pierwszy rzut oka najbardziej widoczne są zmiany dotyczące zewnętrzenego wyglądu auta. Zmodernizowany przód zwraca uwagę między innymi wysoko umiejscowionymi, dużymi światłami oraz dużym kątem nachylenia przedniej szyby, znajdującej się w jednej linii z maską. Dzięki takiemu aerodynamicznemu kształtowi to masywne auto prowadzi się lekko i komfortowo nawet na długich trasach. Twórcy drugiej generacji Boxera zadbali także o komfort kierowcy, wyposażając kabinę w automatyczną klimatyzację, system audio z wbudowanym zestawem głośnomówiącym oraz nawigację satelitarną.

Peugeot Boxer - niezawodny w transporcie

Od 2014 roku można podziwiać najnowszą wersję niezwykłego auta dostawczego, jakim jest Peugeot Boxer. Zachwyca nowoczesnym, drapieżnym i eleganckim wyglądem, na który składają się między innymi przednie światła wykonane w technologii LED oraz obudowana aluminiową ramką chłodnica. Choć to spore auto, dzięki nowoczesnym i dynamicznym silnikom doskonale się prowadzi. Najnowsze Boxery dostępne są w wersjach z silnikami Diesla o różnej mocy - od 110 do 180 KM. Dla porównania, auta pierwszej generacji miały pod maską od 64 do 146 koni mechanicznych, spalając od 8,7 do 12,8 litrów paliwa. Pochodzące z najnowszej serii modele wyposażone w jednostkę 110-konną posiadają dodatkowo turbosprężarkę gwarantującą ekonomiczną i dynamiczną jazdę. Dla kierowców kursujących na dalekich trasach bardziej odpowiednia jest wersja z silnikiem 180-konnym, z systemem wtrysku bezpośredniego common rail i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm. Peugeot Boxer w wersji 2,2 HDi z silnikami 130 KM i 150 KM, także jako samochód używany, dzięki optymalnym parametrom sprawdzi się w mieście i poza nim.