- Strona startowa
- Samochod
- Pontiac
- Pontiac GTO
Pontiac GTO Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Pontiac GTO, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Pontiac GTO
-
Pontiac GTO - Judge Clone - Entièrement Restaurée
€ 56 000,-- 85 300 km
- 01/1969
- 288 kW (392 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
-
0 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, FR-74500 PUBLIER -
Pontiac GTO Tempest Le Mans, 1967
€ 36 900,-- 67 580 km
- 07/1967
- 184 kW (250 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-21509 Glinde -
Pontiac GTO
€ 27 500,-- 87 000 km
- 10/2005
- 298 kW (405 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-97688 Bad Kissingen -
Pontiac GTO
€ 43 000,-- 158 771 km
- 01/1969
- 257 kW (349 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-51100 Pistoia
Nazwa Pontiac od lat 40. określała sportowe modele aut produkowane pod szyldem koncernu samochodowego General Motors, jeszcze zanim przedsiębiorstwo w ramach restrukturyzacji zapowiedziało rezygnację z tej marki. W Europie Pontiac zyskał popularność w latach 60., gdy General Motors wprowadziło na rynek pierwsze dwa sportowe pojazdy. Do tej wąskiej grupy zaliczał się Pontiac Firebird, który po rfcoaz pierwszy został zaprezentowany w 1967 roku jako kabriolet oraz coupé, a także debiutujący w 1964 roku Pontiac GTO, który także dostępny był w dwóch rodzajach nadwozia: jako coupé oraz otwarta wersja z materiałowym lub sztywnym dachem. Pierwsza generacja Pontiaca GTO zaliczała się do protoplastów ery amerykańskich Muscle Cars.
W 2004 roku Pontiac GTO zadebiutował w nowym wydaniu
Chociaż jak na amerykańskie warunki coupé i kabriolety o mocnych silnikach nie były drogie, zwłaszcza, że uważano je za rasowe sportowe samochody rywalizujące z kosztowną europejską konkurencją, w wyniku kryzysu naftowego w latach 70. sprzcoredaż znacznie się spadła. Po wyprodukowaniu trzech generacji jako ostatni w 1975 roku z taśmy zjechał Pontiac GTO. Nowa odsłona tego modelu w ofercie była przez krótki czas od 2004 do 2006 roku, gdy australijska spółka-córka General Motors Holden, wprowadziła na rynek coupé będące następcą Pontiaca GTO, które miało być importowane do Europy.
Silniki Pontiaca GTO
Historyczne generacje Pontiaca GTO montowane od 1964 do 1975 roku wyróżniały się potężnymi ośmiocylindrowymi silnikami. W wersjach podstawowych coupé i kabrioletów z pierwszych lat produkcji silniki rozwijały moc 329 KM (242 kW). W kolejnych latach osiągi wzrosły do 340 KM (259 kW). Pojazdy drugiej generacji zjeżdżały z taśmy od 1967 do 1973 roku wyposażone w najmocniejsze silniki z doładowaniem Ram Air, które osiągały moc 381 KM (280 kW). W trzeciej generacji produkowanej od 1974 roku Pontiac GTO nie był już oferowany jako kabriolet, a jego silnik V8 generował niższą moc wynoszącą jedynie 204 KM (150 kW). Początkowy model auta był obecny w programie obok Pontiaca Grand Am. Dostępna w USA od 2004 roku nowa generacja Pontiaca GTO była produkowana przez australijską spółkę-córkę koncernu General Motors, przedsiębiorstwo Holden. W pojeździe zamontowano napęd V8, który był stosowany także w Corvettach. Do wyboru były dwa silniki o pojemności skokowej 5,7 l lub 6 litrów. Mniejszy motor dysponował mocą 353 KM (260 kW), większy natomiast zapewniał coupé osiągi do 408 KM (300 kW).