Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
pontiac-trans-am-l-01.jpg

Pontiac Trans Am

Pontiac Trans Am Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Pontiac Trans Am, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Stosunkowo przystępne cenowo sportowe auta oparte na platformach modeli osobowych wyposażone w silniki o raczej skromnych osiągach. Zgodnie z taką koncepcją amerykańscy producenci samochodów wprowadzali na rynek w latach 60. XX wieku coupé i kabriolety, które miały trafiać do wstępnie określonej grupy nabywców i jak najwcześniej przywiązywać ich do marki. Amerykański koncern General Motors (GM) prowadził w klasie Muscle Car podwójną strategię. W 1966 roku wraz z Chevroletem Camaro zaprezentował pierwsze samochody z dwoma siedzeniami utrzymane w sportowym stylu, które zjeżdżały z taśmy z dwoma rodzajami nadwozia. Na początku 1967 roku GM podniósł poprzeczkę w klasie Muscle Car i wprowadził na rynek pierwsze modele Pontiaca Firebird, na którym oparto przystosowanego do jazdy sportowej Pontiaca Trans Am.

Pontiac Trans Am to wersja Pontiaca Firebird o lepszych osiągach

Ponieważ modele Pontiac Firebird w wersji podstawowej produkowane były z silnikami sześciocylindrowymi o osiągach niewiele powyżej 100 KM, pole do popisu przy rozbudowie programu silników było duże. Tak więc w 1969 roku GM wprowadził na rynek wersję Firebird o potężnej mocy, która po amerykańskim wyścigu Pony Car weszła do sprzedaży pod nazwą Pontiac Trans Am. Samochód z przerwami produkowany był jako coupé i kabriolet do 2002 roku. Cecha szczególna Trans Am: w porównaniu do modeli sześciocylindrowych sportowe coupé i kabriolety wyposażone w silniki V8 różniły się wizualnie takimi szczegółami jak pokrywą komory silnika z osłonami, szczelinami odpowietrzającymi czy dużym tylnym spoilerem. Poza tym były pojazdy produkowane w czterech generacjach, jednak w każdej z nich jedynie w niewielkiej liczbie egzemplarzy.

Kabriolety serii Trans Am

Kabriolety serii Trans Am weszły na rynek po raz pierwszy w 1969 roku i były w wówczas wyposażone w zespół napędowy V8 o pojemności skokowej 6,6 l. Pozwalał on kabrioletom Pontiac Trans Am na osiągnięcie mocy do 370 KM (272 kW). Druga generacja kabrioletów Pontiac Trans Am była sprzedawana od 1987 do 1989 roku oraz dysponowała silnikiem V8 o pojemności skokowej 5,0 l i mocy do 228 KM (168 kW). W latach 90. GM wyposażał otwarte wersje samochodów Trans Am w silniki ośmiocylindrowe o pojemności 5,7 l, które w ostatnich latach produkcji do 2002 roku uzyskiwały moc do 313 KM (230 kW).

Coupé serii Trans Am

Pontiac Trans Am trafiał do klientów od 1969 do 2002 roku jako dwudrzwiowy samochód o klasycznej formie coupé typowej dla amerykańskich modeli Muscle Cars. W latach 70. XX wieku producent wyposażył topowe modele serii Firebird w silniki V8 o pojemności skokowej 7,5 l, których moc w trakcie kryzysu naftowego została ograniczona w procesie downsizingu do maksymalnie 204 KM (150 kW). W latach 80. pierwsze modele Pontiac Trans Am Coupé zjeżdżały z taśmy z obniżonymi przednimi reflektorami. W tym przypadku zastosowano wersję silnika ośmiocylindrowego 5,0 l o mocy 228 KM (168 kW). W ostatniej fazie produkcji w 1993 roku coupé Trans Am otrzymały zespół napędowy V8 o mocy zwiększonej do 313 KM (230 kW).