Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
porsche-911-turbo-s-l-01.jpg

Porsche 911 Turbo S

Porsche null Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Porsche null, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:139.552,- €*
Używane od:15.464,- €*
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Dla większości kierowców Porsche 911 to szczyt marzeń, jednak dla prawdziwych koneserów marki firma miała Turbo. Jednak byli i tacy, którym i ten wariant nie wystarczał - i to właśnie dla nich firma ze Stuttgartu przygotowała specjalną odmianę Turbo S. Pierwszy model wszedł na rynek w 1992 roku jako limitowana seria 86 aut. Dopiero od 2004 roku Turbo S stale zagościł w ofercie jako po prostu stała wersja kultowej 911, a z czasem stał się topową odmianą w całej gamie. Po modernizacji w 2015 roku Turbo S było najszybszą i najbardziej wyczynową wersją w całej serii 911, pozycjonowaną wyżej niż sportowe i pozbawione luksusów warianty GT3. Wraz z kolejnymi zmianami Turbo S był postrzegany jako samochód coraz mniej wyczynowy, a coraz bardziej luksusowy. Po 2010 roku ta wersja 911 była też dostępna jako kabriolet. Wielu ekspertów zwraca uwagę, że Turbo S przypominał o prawdziwie sportowym charakterze Porsche w czasach, gdy marka coraz bardziej skupiała się na rozwoju swoich SUV-ów.

Od limitowanej wyścigówki do auta dla koneserów

Prekursorem Porsche 911 Turbo S było Turbo S2. Firma stworzyła go głównie po to, by uzyskać homologację, niezbędną do uczestniczenia w rajdach w USA. W 1992 roku powstało zaledwie 20 sztuk auta. W tym samym roku firma zaprezentowała w Genewie drogową wersję Turbo S na bazie Porsche 911 z generacji 964. Ten wariant był o 180 kilogramów lżejszy od zwykłego Turbo. Zmodyfikowano też kilka detali, na przykład wałek rozrządu, ponadto zmodernizowano też kanały dolotowe silnika. Efektem były doskonałe jak na tamte lata osiągi - 381 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 4,6 sekundy oraz prędkość maksymalna 290 km/h. Wyprodukowano tylko 86 sztuk auta, przy czym cena wynosiła niemal 300 tysięcy marek niemieckich. Ale popyt był spory, więc wyprodukowano jeszcze 76 sztuk zmodernizowanej wersji. Te modele Porsche 911 Turbo S niezwykle trudno dostać jako samochód używany, jeśli trafiają na sprzedaż, to głównie na specjalistyczne aukcje. W 1997 roku pojawiła się wersja Turbo S generacji 993. Auto zachwycało jeszcze bardziej swoimi osiągami. Moc wynosiła 450 KM, podczas gdy standardowe Turbo dysponowało ""jedynymi"" 408 końmi mechanicznymi. Ten wariant Porsche 911 Turbo S przyspieszał do 100 km/h w 4,1 sekundy, prędkość maksymalna wynosiła ponad 300 km/h. Powstawało 345 sztuk modelu. Przełom w historii auta nastąpił w 2004 roku - wtedy zadebiutowała wersja Turbo S generacji 996. To stosunkowo późno, bo model w podstawowej wersji wszedł na rynek w 1998 roku, a wersja Turbo - rok później. Podobnie jak poprzednik, ten typ miał moc 450 KM i podobne przyspieszenie. Nowa wersja była jednak nowocześniejsza i wygodniejsza. Można było ją kupić za 140 tys. euro, co magazyn AutoBild nazwał okazją, wskazując na moc i doskonałe parametry auta. To już nie była limitowana wersja dla ograniczonego grona, a po prostu jedna z topowych wersji modelu 911. Tak też już zresztą zostało - nowa wersja Porsche 911 Turbo S, bazująca na generacji 997, weszła na rynek już kilka miesięcy po debiucie zwykłego Turbo, w 2010 roku. Moc wynosiła 530 KM, samochód przyspieszał do 100 km/h w 3,3 sekundy. W 2013 roku wszedł nowy model Turbo S, bazujący na generacji 991. Na kolejne zmiany trzeba było poczekać do 2015 roku, gdy odświeżano całą gamę 911.

Techniczny majstersztyk z turbodoładowaniem

Model Porsche 911 Turbo S przechodził taką samą ewolucję, jak standardowe wersje 911. Do 1997 roku był chłodzony powietrzem, późniejsze wersje były chłodzone wodą. Pierwsze wersje auta były raczej rasowymi wyścigówkami, ubranymi w szaty cywilnego samochodu. Później Turbo S było po prostu częścią oferty Porsche - dla największych koneserów firmy lub po prostu dla osób, które chciały się jeszcze bardziej wyróżnić z tłumu i dysponowały odpowiednią gotówką. Od 2010 roku do modelu trafiały innowacje z tańszych wersji 911 - chociażby skrzynia biegów PDK. W przeciągu lat inżynierowie Porsche zwracali coraz większą uwagę na ekonomię. Każdy kolejny model był coraz lżejszy i spalał coraz mniej paliwa. Oferowane na polskim rynku Porsche 911 Turbo S w wersji z 2016 roku kosztowało ponad milion złotych, kabriolet był droższy o około 60 tysięcy. Porsche 911 Turbo S jest uznawane za kompromis pomiędzy sportowymi samochodami a superautami takimi jak Lamborghini Aventador. Porsche 911 Turbo S jako samochód używany jest dziś uznawane za rarytas. Dotyczy to zwłaszcza pierwszych wersji, których nie ma zbyt wiele na rynku. Starsze auta ciągle charakteryzują się doskonałymi osiągami i niezawodnością.