Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
porsche-928-front

Porsche 928

Porsche 928 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Porsche 928, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Przez wiele lat pochodzący ze Stuttgartu konstruktor samochodów sportowych Porsche był wierny swojemu klasykowi Porsche 911, który zaprezentowano w 1963 jako następcę pierwszego roadstera i coupé serii Porsche 356. Zgodnie z tradycją 911 można było określić mianem spartańskiego. Auto posiadało cechy, za które wielbiciele Porsche cenią do dziś. W latach 70. XX wieku zarząd Porsche chciał jednak wytyczyć nowy kierunek przedsiębiorstwa, w myśl którego przewidywano poszerzenie palety modeli. W 1976 roku do sprzedaży trafił nowy model początkowy Porsche 924; rok później, w 1977, jako Porsche 928 na rynek trafił całkiem nowy, zmodernizowany model.

Porsche 928 jako coupé i w tradycji Gran Turismo

Przed włączonym do programu w 2009 roku Porsche Panamera, Porsche 928 stanowił pierwsze Gran Turismo producenta. W modelu coupé zastosowano wypróbowaną w Porsche 924 technologię chłodzenia wodą silników zamontowanych z przodu, co w odniesieniu do dominujących dotychczas w projektach producenta – chłodzonych powietrzem jednostek umieszczanych z tyłu – stanowiło istny krok milowy. Komfortowi jazdy sprzyjała nowa konstrukcja napędu. Dwusiedzeniowe auto prowadziło się tak łatwo, że fani Porsche 911 uznali je za nudne. Zdaniem purystów Porsche miało w sobie za dużo luksusu i dysponowało zbyt niskimi osiągami. Silnik V8 i zamykane reflektory w Porsche 928 W pierwszym okresie produkcji Porsche 928 zjeżdżało z taśmy z silnikiem V8 o pojemności skokowej 4,5 l, który dysponował mocą 240 KM (176 kW). Wersja coupé osiągała prędkość maksymalną 230 km/h. Porsche 928 rozpędzało się do setki w 6,8 s. Pod względem stylistyki znakiem szczególnym auta były ustawiane reflektory, które po złożeniu chowały się w karoserii. W zaokrąglonej tylnej części pojazdu dominowała duża przeszklona klapa. Pierwsze Porsche 928 produkowano do 1982 roku. W 1980 roku program uzupełnia sportowe Porsche 928 S W 1980 roku program uzupełniło Porsche 928 S. Sportowy charakter drugiego modelu zaakcentowano przednim i tylnym spojlerem. Wersja S sportowego coupé dysponowała przede wszystkim większym silnikiem o pojemności skokowej 4,7 l i mocy 300 KM (221 kW), który pozwalał Porsche 928 przyspieszyć do 250 km/h. Od zera do setki auto rozpędzało się w 6,6 s. Modernizacja przeprowadzona w 1984 roku oprócz podniesienia komfortu we wnętrzu auta, przyniosła osiągi zwiększone do 310 KM (228 kW). Model rozpędzał się maksymalnie do 255 km/h i miał wyraźnie lepsze przyspieszenie. Porsche 928 S osiągało setkę w jedynie 6,2 s. Nowe generacje silników Porsche 928 S4 dostępne od 1986 roku W 1986 roku producent ze Stuttgartu przedstawił Porsche 928 S4 z nowymi silnikami, które dysponowały katalizatorem i pojemnością skokową 5,0 l. Osiągi Porsche 928 sprzedawanego z montowanym seryjnie ABS wzrosły do 320 KM (235 kW). Nowa prędkość maksymalna plasowała się na poziomie 270 km/h, a coupé rozpędzał się od zera do setki w 5,9 s. Jeszcze szybsza była sprzedawana wcześniej lżejsza wersja Porsche 928 S4 Clubsport, która poprawiła wynik od zera do setki o 0,2 s. Porsche 928 GTS to ostatni model z serii Porsche 928 w wersji o ponownie poprawionej dynamice zaprezentowano w 1989 roku jako model GT, który pozostał w programie do 1991 roku i dysponował osiągami 330 KM (243 kW), które pozwalały autu rozpędzić się do 275 km/h. Jako ostatni model producent zaprezentował Porsche 928 GTS, który od 1991 do 1995 roku był ponownie produkowany jako niezależna wersja. Model coupé z charakterystyczną nową listwą oświetleniową umieszczoną na całej tylnej części pojazdu zyskał napęd o mocy 350 KM (257 kW). Pojazd rozpędzał się maksymalnie do 275 km/h, a na przyspieszenie od zera do setki potrzebował 5,7 s. W 1995 roku zakończono produkcję Porsche 928.