Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
porsche-carrera-gt-front

Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Porsche Carrera GT, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Dla prawie wszystkich konstruktorów samochodów, którzy chcą być widoczni w segmencie wysokowydajnych pojazdów sportowych, zaangażowanie w profesjonalny sport wyścigowy należy do nieodzownego elementu polityki przedsiębiorstwa. Prestiż związany z sukcesami na torze wyścigowym wzmacnia wizerunek marki. Często sukcesy odnoszone na torze stanowią odpowiedź na międzynarodowy regulamin dotyczący homologacji modeli i późniejszego wykorzystania zastosowanych w nich technologii do uruchomienia seryjnej produkcji danego pojazdu. Niemiecka marka tworząca sportowe auta Porsche regularnie brała udział w wyścigach, w tym w legendarnym wyścigu 24 h Le Mans, gdzie modele takie jak Porsche 959 lub Porsche 911 GT1 osiągały doskonałe wyniki. W tradycję wpisał się także spotykany na drogach, choć wyprodukowany w niskonakładowej serii 1 300 egzemplarzy w 2003 roku model Porsche Carrera GT, który do 2006 roku pozostawał najmocniejszym pojazdem typu cabrio w programie modelowym producenta ze Stuttgartu - Zuffenhausen.

Stylistyka przypominająca rakietę modelu Porsche Carrera GT

Podczas gdy Porsche Carrera GT z przodu niewiele różnił się od modelu Porsche 911 z tego samego roku, tył pojazdu stanowił nie dającą się z niczym pomylić konstrukcję i ewidentnie kwalifikował pojazd ten do właściwej klasy aut: sportowych super samochodów. Tam, gdzie w innych podobnych pojazdach z silnikiem umieszczonym po środku można było rzucić okiem na ich mechanizm napędowy przez przezroczystą szybę, w modelu Porsche Carrera GT uformowano wybrzuszenia przypominające torpedy, włożone w długą klapę pod którą pracował silnik. Wysuwany spoiler, którego kontury płynnie łączyły się z poprowadzonymi nad tylnymi światłami wypustkami, jak również idealnie wyprofilowany tył, wizualnie przypominały rakietę.

Dzięki zastosowaniu włókna węglowego Porsche Carrera GT zyskał masę wyścigową

W konstrukcji długiego na 4,61 m i wysokiego tylko na 1,17 m wozu zastosowano wynalezione specjalnie dla wyścigowych maszyn ultralekkie materiały jak włókno węglowe, z którego wykonano siedzenia, podwozie, karoserię oraz chowany w przestrzeni ładunkowej pod maską dach typu targa. Przy rozłożonym dachu przestrzeń ta oferowała 76 litrów objętości ładunkowej. Bez ładunku model ten ważył 1380 kg. Producent zrezygnował jednak z montowania elektronicznego systemu ESP. Ceramiczne tarcze hamulcowe z ABS-em oraz zaimplementowany na tylnej osi mechanizm różnicowy sprawiały, że pojazd był łatwiejszy do opanowania.

Porsche Carrera GT rozpędzał się od 0 do 100 km w czasie 3,9 s

Jako jednostkę napędową producent zaproponował dla modelu Porsche Carrera GT wolnossący silnik widlasty o pojemności skokowej wynoszącej 5,7 litra. Motor w układzie V10 był sprzężony z sześciostopniową skrzynią biegów, która była obsługiwana manualnie. Dzięki mocy 612 KM (450 kW) silnik rozpędzał samochód ten do prędkości 350 km/h. Prędkość 200 km/h osiągał w imponującym czasie 9,9 s, zaś 3,9 s potrzebował, aby rozpędzić się do pierwszej setki.