- Strona startowa
- Samochod
- Renault
- Renault Alpine A310
Renault Alpine A310 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Alpine A310, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Renault Alpine A310
-
Renault Alpine A310 S V6 GT Pack | 1.Hand | Sammler
€ 47 890,-- 86 400 km
- 09/1984
- 110 kW (150 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-41460 Neuss -
Renault Alpine A310
€ 12 886,-- 76 000 km
- 06/1982
- 110 kW (150 KM)
- Oldtimer
- 4 właśc. samochodu
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-54668 Ferschweiler -
Renault Alpine A310 A 310 S Pak GT Fleischmann Turbo
€ 38 700,-- 114 877 km
- 02/1984
- 147 kW (200 KM)
- Oldtimer
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-54668 Ferschweiler -
Renault Alpine A310 G 4 Breitversion
€ 19 780,-- 47 536 km
- 04/1977
- 110 kW (150 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-54668 Ferschweiler -
Renault Alpine A310 V6
€ 32 500,-- 56 000 km
- 09/1978
- 110 kW (150 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, ES-28922 Madrid -
Renault Alpine A310
€ 28 500,-- 96 500 km
- 08/1972
- 103 kW (140 KM)
- Używany
- 4 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-73230 Kirchheim -
Renault Alpine A310
€ 28 900,-- 75 000 km
- 09/1978
- 110 kW (150 KM)
- Używany
- 5 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-78050 Villingen -
Renault Alpine A310 V6,Breitbau,Classic Data, Gotti Alus
€ 29 950,-- 86 980 km
- 02/1981
- 129 kW (175 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-55494 Rheinböllen -
Renault Alpine A310 A310 S Breitversion Pak GT Gr.4
€ 34 780,-- 41 678 km
- 10/1984
- 110 kW (150 KM)
- Oldtimer
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-54668 Ferschweiler
Renault Alpine A310 był następcą kultowego modelu A110, który był niezwykle popularny w latach 60. XX wieku. A310 zadebiutował w 1971 roku i od razu zwrócił uwagę motoryzacyjnego świata bardzo nowoczesną i dynamiczną stylistyką. Mimo to pierwszy wariant modelu sprzedawał się dość przeciętnie. Jednak wprowadzona kilka lat po debiucie wersja V6 miała znacznie lepsze osiągi i okazała się dużym rynkowym hitem. Dziś Renault Alpine A310 uznaje się za rzadki, choć bardzo pożądany samochód używany.
Szybki, ale przystępny
Pierwszy wariant auta, który został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1971 roku miał bardzo charakterystyczne, ostre linie oraz sześć przednich reflektorów za szybkami. Pod tą nowoczesną stylistyką znajdowała się jednak konstrukcja znana z Alpine A110 - z centralną ramą rurową oraz nadwoziem z włókien szklanych. Krytykowany był jednak silnik 1.6 o mocy 125 KM. Specjaliści i kierowcy uznawali, że jest on zbyt powolny jak na sportowe auto. Dlatego w 1977 wprowadzono nowy, dynamiczniejszy motor. Wraz z nim nieco zmieniono auto pod względem stylistycznym - zrezygnowano między innymi z sześciu reflektorów na przedzie, a zamiast nich zdecydowano się na dwa, ale większe. Z tyłu natomiast zamiast niewielkiej pionowej szyby z żaluzjami, zastosowano dużą, szklaną klapę ze spojlerem. Ten model sprzedawał się już bardzo dobrze, a w rekordowym 1979 roku rozeszło się niemal 1400 egzemplarzy Renault Alpine A310. Łącznie sprzedano ponad 11 tysięcy sztuk wszystkich wersji tego auta. Samochód pozostał w sprzedaży do 1984 roku - wtedy zastąpił go Renault Alpine GTA.
Renault Alpine A310 od strony technicznej
Pierwszy wariant Renault Alpine A310 osiągał prędkość maksymalną 215 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 8.7 sekundy. Choć były to przyzwoite osiągi jak na tamte lata, to jednak okazały się niewystarczające dla fanów sportowych samochodów. Dlatego wersja, która weszła do sprzedaży w 1977, była znacznie szybsza. Silnik V6 o pojemności 2,7 litra generował moc 150 KM. Mógł się rozpędzić do prędkości 225 km/h, zaś do "setki" przyspieszał w 7.6 sekundy. W roku 1983, czyli już pod koniec produkcji, wprowadzono specjalny pakiet Pack GT, który charakteryzował się większymi felgami oraz dodatkowymi spojlerami z tyłu oraz z przodu. 27 sztuk z końcowych partii otrzymało dodatkowy pakiet Kit Boulogne. Te modele miały dodatkowo zmodyfikowany silnik do pojemności 2,9 litra o mocy 193 KM. Ten wariant jest do dziś bardzo ceniony jako samochód używany, jednak jest na rynku wtórym bardzo dużym rarytasem. Model Renault Alpine A310, zwłaszcza w swojej drugiej wersji, zyskał bardzo dużą popularność i pozwolił zbudować prestiż marki Alpine. Samochód był uznawany jako ciekawa, francuska alternatywa dla znanych sportowych aut, takich jak chociażby Porsche 911 czy Lotus Esprit. Samochód miał też swoje rajdowe wersje i odniósł też niemało sportowych sukcesów. Największym z nich był wygrany w 1977 przez Guya Frequelina raj French Rally, który siedział właśnie za kierownicą Renault Alpine A310. Dzisiaj Alpine A310 jest uznawany za jeden z najciekawszych youngtimerów ze swojego okresu - szybki, dość niezawodny oraz dający dużo satysfakcji z jazdy.