Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-espace-l-01.jpg

Renault Espace

Renault Espace Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Espace, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W rosnącej przez lata gamie modeli, oferujących więcej przestrzeni niż ma to miejsce w standardowych autach osobowych, a także więcej światła i więcej wygody, między innymi dzięki osobnym fotelom dla każdego pasażera, Renault Espace jako samochód używany wyróżniać się będzie zawsze napędami o dużej mocy i francuską finezją. Historia modelu Renault Espace sięga, jeśli chodzi o fazę projektów, drugiej połowy lat 70., co czyni go jednym z najbardziej długowiecznych projektów w historii motoryzacji. Gdy w 1984 roku rozpoczęła się jego masowa produkcja, był on pierwszym na rynku europejskim minivanem, czyli autem o formie i rozmiarach niewiele odbiegających od zwykłego coupé, jednak zdolnym przewieźć w komfortowych warunkach co najmniej 5 osób. Prace nad tego rodzaju samochodem podjęła w latach 70. firma Matra, której projekty zainspirowały koncern Renault. W roku 1982 nawiązano zatem współpracę, której celem było rozwinięcie opracowanego już przez Matrę konceptu P23. I tak się stało – na pierwszą generację Espace złożyły się forma i wnętrze, a także podwozie przejęte od Matry oraz podzespoły Renault. Matra zajęła się również produkcją auta. Choć nietypowy kształt samochodu nie od razu zjednał sobie serca klientów, zarówno w Renault, jak i w Matrze wierzono, że rozwinięcie nowego rynku przestronnych samochodów dla wymagających to jedynie kwestia czasu.

Razem i osobno

Pierwszą nowością w ofercie Espace od czasu premiery była wersja Quadra z 1988 roku, z napędem na 2 osie. Kolejna generacja Renault Espace, tworzona wciąż we współpracy z Matrą, jednak bliższa stylistyką innym modelom ze stajni Renault, pojawiła się w 1991 roku. Obok zagłówków we wszystkich fotelach, pojawiły się tu nowe wersje silnika – benzynowy napęd V6 o pojemności 2,85 l i mocy aż 153 KM, a także silnik wysokoprężny oraz automatyczna skrzynia biegów. Renault Espace II doczekał się również... wersji wyścigowej, czyli F1 Espace, wyprodukowanego jedynie w 2 egzemplarzach. Trzecia generacja, wypuszczona na rynek w 1996 roku, zainaugurowała nową, opływową stylistykę. W 1997 pojawiła się po raz pierwszy wersja Grand – dla 7 osób, niewiele później nastąpiły dwie modernizacje modelu. To za czasów trzeciej generacji minivan Renault osiągnął najwyższą, jak dotąd, popularność – koncern wypuścił wówczas na rynek przeszło 365 tysięcy egzemplarzy. Renault Espace IV, sprzedawany od 2002 roku aż po rok 2014, to z kolei pierwsza edycja produkowana wyłącznie przez koncern Renault, na platformie pochodzącej z Laguny i Vel Satisa, z nowocześniejszych, ekologicznych materiałów zapewniających większe bezpieczeństwo (model zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP). Espace wzbogaca się w tym czasie sukcesywnie o nowe elektroniczne systemy wyposażenia. Po modernizacji w 2006 roku pojawił się system nawigacji Carminat z 7-calowym wyświetlaczem oraz nowe napędy Diesla o mocy 150 oraz 170 KM, zaś w roku 2012 między innymi kamera cofania, a także centrum rozrywki z ekranami zamontowanymi w zagłówkach. Mimo wielu nowości auta czwartej generacji uchodzą niestety za nieco mniej niezawodne od wersji numer trzy i zdarzało im się nieraz wracać do warsztatu. Samochód używany z tego okresu kupiony po niewygórowanej cenie może się jednak okazać bardzo satysfakcjonującym zakupem.

Inteligentny crossover

Renault Espace od początku było propozycją z dość wysokiej półki – wyposażoną w wyjątkowo komfortowe fotele i łatwo dającą się zaaranżować do konkretnych potrzeb. Już w pierwszej generacji poszczególne siedzenia można było obracać, składać i wyjmować, co więcej, materiały promocyjne przedstawiały przestronne i jasne wnętrze Espace przekształcone w funkcjonalne mobilne biuro. Nie oszczędzano również na parametrach technicznych – auto już w pierwszej edycji zostało wyposażone w solidne silniki o pojemności 2,0-2,2 litra i mocy od 88 do 108 KM. Każda kolejna odsłona niosła ze sobą mocniejsze napędy, a także coraz więcej opcji adaptacji wnętrza i praktycznych udogodnień. W 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu koncern Renault postanowił zaskoczyć publiczność całkiem nową propozycją. Renault Espace generacji piątej przeszło wyraźną zmianę stylistyki i reklamowane jest jako crossover – minivan skrzyżowany z SUV-em. Wyraźnym przeobrażeniom uległa także bryła pojazdu. Udogodnienia związane z jazdą terenową sprowadzają się w zasadzie do inteligentnych systemów kontroli parametrów jazdy, zwiększających przyczepność i moc wspomagania układu kierowniczego. Espace to przy tym auto o mocnym silniku (do wyboru Diesle 130 KM oraz 160 KM, a także benzynowy 200 KM) i najwyższym poziomie komfortu dla każdego pasażera – kierowca może skorzystać nawet z funkcji masażu pleców. W prowadzeniu pomagają między innymi systemy automatycznego parkowania, a także kontroli prędkości i odstępu od poprzedzających pojazdów, ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa, czy inteligentnego wspomagania nagłego hamowania. Podobnie też jak i w poprzednich wcieleniach, z Renault Espace można łatwo korzystać na wiele sposobów – i to za pomocą jednego przycisku.