Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-latitude-l-01.jpg

Renault Latitude

Renault Latitude Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Latitude, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Nawet tak duży i cieszący się międzynarodowym uznaniem koncern samochodowy jak Renault doświadczył na własnej skórze ze swoją limuzyną Vel Satis, jak trudno jest odnieść komercyjny sukces designerskimi eksperymentami we wrażliwym na zachcianki klientów segmencie wyższej klasy średniej. Konstruktor pożegnał się z nietypowo zbudowanym modelem w 2009 roku i tym samym również, przynajmniej na jakiś czas, z wyższą klasą średnią. Aby tam powrócić mocno związany z Nissanem producent postawił na strategię współpracy azjatycko-europejskiej. Partnerami w tej kooperacji były Renault i Nissan oraz należący od 2000 roku do grupy Renault południowokoreański wspólnik Samsung. W 1998 Koreańczycy rozwinęli na bazie Nissana Maximy swoją linię modeli Samsung SM5, która z początku przewidziana była tylko na rynek południowokoreański, później jednak sprzedawano ją w kilku innych miejscach na świecie. Rozwiązania techniczne, komfort i design tego modelu, który w 2010 roku zaprezentował swoją trzecią generację, wydały się Renault tak atrakcyjne, że Francuzi zdecydowali się wprowadzić dzieło Nissana i Samsunga także i na cieszący się opinią trudnego rynek europejski. Limuzyna została tam wprowadzona w 2011 pod znakiem rombu jako Renault Latitude, stanowiąc tym samym powrót francuskiego producenta do wyższej klasy średniej.

Format limuzyny dla Renault Latitude

Formatem limuzyny o długości niemal 4,9 m i rozstawie osi wynoszącym około 2,76 m Renault Latitude rozszerzył ofertę producenta powyżej poziomu Renault Laguny. Renault Latitude bazował technicznie na zaprezentowanej w 2008 roku siódmej generacji Nissana Maximy, jednocześnie przejął jednak elementy techniczne, jakie zastosowane zostały w należącym do klasy średniej Renault Lagunie. Renault Latitude powstał wyłącznie w formie klasycznej, pięciodrzwiowej limuzyny o nadwoziu typu liftback. Znakiem szczególnym tyłu była uniesiona rufa, która zwiększała w ten sposób powierzchnię ładowną bagażnika do prawie 480 litrów.

We flagowym modelu Renault Latitude pracuje dieslowski silnik V6

Renault demonstrował co prawda dynamicznie ścięty przód z grillem o chromowanych poprzecznych żebrach i przypominającą coupé linię dachu, ale najwidoczniej Francuzi nie planowali uczynić z niego rasowej sportowej limuzyny. Na większości europejskich rynków producent ograniczył się do sprzedaży Renault Latitude z dwulitrowym silnikiem benzynowym, który osiągał maksymalną moc 140 KM (103 kW). Najlepszy silnik V6 należał do Diesla. Z tą wysokoprężną wersją o pojemności 3 litrów Renault Latitude mógł wykazać się mocą 241 KM (177 kW). Nieco później w programie Renault Latitude znalazła się limuzyna z mniejszym, dwulitrowym dieslowskim napędem, który dawał Renault Latitude do dyspozycji 173 KM (127 kW). Produkcja Renault Latitude trwała do 2015 roku, po czym zastąpił ją Renault Talisman.