Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-mascott-l-01.jpg

Renault Mascott

Renault Mascott Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Mascott, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Produkowany w latach 1999-2010 Renault Mascott zaspokaja wiele potrzeb – może służyć jako minibus, samochód straży pożarnej albo furgon. Lekki samochód ciężarowy może przewozić ładunek do 2800 kg. Dostępne są wersje o DMC 3,5-6,5 t. Pod koniec roku 2010 z taśmy montażowej zjechał ostatni egzemplarz, który zastąpiony został przez Renault Mastera III.

Renault Mascott z ramą Iveco Daily III

Pojazd składa się z wytrzymałej ramy zbudowanej z profili ceowych, pochodzącej z Iveco Daily III oraz kabiny modelu Renault Masters. W roku 1999 Mascott zastąpił Renault Messengera. Solidny ciężarowy samochód dzięki dużej pojemności świetnie sprawdza się w usługach kurierskich, transporcie towarów lub sektorze budowlanym. Wyposażony jest w silnik zamontowany wzdłużnie z napędem na obie lub tylną oś. Pod maską pierwszych modeli Renault Mascott pracował czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,8 l. Od roku 2004 był już dostępny silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l i mocy 115 lub 156 KM. Od 2007 jednostki napędowe generowały moc 130 lub 150 KM. Do wyboru były modele z DMC 3,5, 5, 5,5 oraz 6,5 w wersji furgon lub z otwartą skrzynią. Wersja z otwartą skrzynią mogła być wyposażona w kabinę pojedynczą lub podwójną. Pojemność przestrzeni ładunkowej furgonu wynosi 12 m³. Wybierać można też spośród różnych rozstawów kół od 3130 do 4630 mm.

Zwrotny i praktyczny Renault Mascott jako lekkie auto ciężarowe

Wnętrze Renault Mascott przypomina "Mastera". Wejście ułatwia antypoślizgowy stopień, w środku jest dobrze widoczny komputer pokładowy i wiele miejsca na drobiazgi, co ułatwia codzienne użytkowanie. Duże lusterko zewnętrzne zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo. Samochód zbudowany jest z lekkiego aluminium i paneli, a winda załadowcza o udźwigu 500 kg wyposażona jest w hydraulicznie wysuwane teleskopowe podpory, które bardzo ułatwiają załadunek i wyładunek pojazdu, stabilizując tył na podłożu, co zapobiega ewentualnemu przewróceniu. Renault Mascott w wersji lekkiej ciężarowej o rozpiętości zabudowy 2295 mm jest względnie wąski i zwrotny. Jazda wąskimi uliczkami nie stanowi dla niego problemu.

Głośny, ale z komfortowym zawieszeniem

Załadowany Mascott dzięki solidnemu sztywnemu zawieszeniu podczas jazdy zachowuje się stabilnie. Z przodu wyposażono go w pojedyncze, a z tyłu w podwójne resory paraboliczne, które łączą odpowiednią sztywność z komfortem jazdy. Mascott nie jest jak Iveco Daily wyposażony w zawieszenie pneumatyczne. Używając szóstego biegu ”dostawczakiem” można mknąć po drogach krajowych i autostradach, osiągając średnio 85 km/h. Przy dociśniętym pedale gazu auto staje się dość głośne, generując71 dB.

Renault Mascott jako alternatywa dla samochodu 7,5 t

Renault Mascott często stanowi alternatywę dla pojazdu 7,5-tonoweg ze względu na swoją sześciometrową skrzynię, zwłaszcza kiedy ma tę samą ładowność. W przypadku usług kurierskich szczególnie dobrze spełnia swoje zadanie zamknięta skrzynia - kontener, na jej prostych ścianach można oprzeć dużą ilość paczek. Tył furgonu Renault Mascott łatwiej się ładuje niż wersję ciężarową.