Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-master-l-01.jpg

Renault Master

Renault Master Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Master, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Renault Master to lekki samochód ciężarowy produkowany przez francuski koncern już od przeszło trzydziestu lat. Model ten zastąpił linię samochodów Saviem SG3. Master znacznie odróżnia się od swojego poprzednika. Od początku swojego istnienia ma współczesną, nowoczesną linię karoserii. W jego nadwoziu kabina i paka stanowią integralną całość. Renault Master przez wiele lat swojego istnienia dostępny był w rozmaitych wersjach. Tego typu auta możemy więc zobaczyć na drodze jako kampery, pick-upy oraz busy. Renault wyprodukował także wariację tego pojazdu na potrzeby policji. Oparty na tej samej konstrukcji Opel B60 z kolei to transportowy samochód terenowy. Najbardziej popularnym wariantem Mastera jest jednak wersja dostawcza. W dalszym ciągu interesują się nim właściciele firm i sklepów. Uwagę przyciąga nie tylko najnowsza, funkcjonująca od roku 2010, generacja, ale też starsze odsłony modelu. Renault montuje w swoich autach części najwyższej jakości, stąd też Renault Master nawet jako samochód używany to dobry zakup. Z całą pewnością pozwoli początkującej firmie zaoszczędzić tak potrzebne do dalszego rozwoju pieniądze.

Szeroki wybór aut dostawczych

Renault Master pojawił się na rynku w tym samym roku co popularny model Trafic - w roku 1981. Projektanci nadali mu charakterystyczny wygląd, który dzisiaj jest nieomal synonimem auta dostawczego. Także inżynierowie postawili na innowacyjność. Pojazd posiada napęd na przednią oś. Silnik zamontowany jest wzdłużnie, co wymusza dużą wysokość kabiny. W pierwszej generacji modelu w podłodze zamontowane zostały pokrywy, które umożliwiały dostęp do motoru także z wewnątrz. Od początku Renault Master był dostępny w trzech różnych rozmiarach. Długość poszczególnych wariantów mogła się różnić o ponad metr. Fakt ten umożliwia optymalne dobranie auta do zadań, które ma ono wykonywać. W roku 1994 auto przeszło delikatny facelifting, a już w roku 1998 pojawiła się jego druga generacja. Podczas tworzenia pierwszej odsłony samochodu Renault współpracowało z Fiatem - od włoskiego koncernu pochodziła część oferowanych silników. Masters II to z kolei bliźniak dla produkowanego przez Opla modelu Movano. Obydwa były montowane w tej samej fabryce w Batilly i posiadały te same ramy konstrukcyjne i napędy. Zgodnie ze swoją nazwą, Master od momentu swojej premiery w roku 1997 święcił triumfy. Otrzymał między innymi prestiżową nagrodę Samochód Dostawczy Roku. To wyróżnienie przyznawane jest przez jury, w skład którego wchodzą dziennikarze motoryzacyjni z dwudziestu czterech państw europejskich, w tym Polski. Model ten był produkowany jako furgon, van oraz mikrobus. W roku 2010 powstała najnowsza, obowiązująca do dnia dzisiejszego wersja auta. Tym razem koncern zaproponował napęd na przednią bądź tylną oś (w pojazdach z tą drugą opcją zastosowano wzmocnioną ramę). Projektanci zdecydowanie unowocześnili krój maski oraz wygląd pojazdu. Wizualne zmiany są najbardziej widoczne w kształcie grilla i reflektorów.

Technologie zainstalowane w Renault Master

Renault Master to pojedynczy model auta jedynie w teorii. W praktyce bowiem jest to niezwykle szeroki zbiór samochodów. Klienci mają do wyboru ponad 350 aut funkcjonujących pod tą samą nazwą. Obecnie na rynku dostępne są furgony, wywrotki, a także samochody brygadowe. Klienci mogą zdecydować się na trzy długości i cztery wysokości. Także moc i wydajność pojazdu można z dużą dokładnością wybrać i określić. Przez lata w kolejnych generacjach montowano szereg różnych silników. Mastery były więc dostępne z jednostkami Fiata, Opla, a także Iveco. Najnowsze wersje mają zmontowane 2,3-litrowe silniki dCi o mocy od 110 do 163 koni mechanicznych. Niektóre z nich posiadają także technologię Twin Turbo - tego typu sprężarki powiększają moc silnika, nie zmniejszając jednak jego wydajności. Nawet samochód używany z silnikiem tego typu można uznać za nowoczesny. Najnowsze generacje wyróżniają się natomiast szeregiem udogodnień znacznie ułatwiających podróż autem. Renault Master to wóz o znacznych gabarytach, dlatego twórcy wyposażyli go w technologię znacznie usprawniającą ruszanie pod górę. O bezpieczeństwo pomagają też zadbać system stabilizacji toru jazdy oraz Extended Grip, który zwiększa przyczepność. Z kolei ruchome wewnętrzne lusterko pozwala wyeliminować tak zwany "martwy punkt".