Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-safrane-l-01.jpg

Renault Safrane

Renault Safrane Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Safrane, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Renault Safrane zaliczany jest do segmentu aut osobowych klasy wyższej średniej. Jego produkcja rozpoczęła się w 1992 roku, a zakończono ją w 2000, by w osiem lat później uruchomić ją ponownie. Wtedy to został zaprezentowany światu Renault Safrane drugiej generacji - nowoczesna i elegancka limuzyna, będąca zmodyfikowaną wersją Renault Latitude. Safrane pierwszej generacji cieszył się relatywnie dużą popularnością na rynku europejskim, co potwierdza między innymi fakt, że został wyróżniony trzecim miejscem w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1993. Stylowe wnętrze tego modelu wykończono materiałami wysokiej jakości. Doskonale wyprofilowane tekstylne lub skórzane siedzenia oraz deska rozdzielcza o miękkiej linii nadawały mu szlachetnego charakteru. Renault Safrane I Phase I posiadał charakterystyczną pokrywę bagażnika i światła tylne, rozmieszczone po niemal całej szerokości. Maska silnika miała wydłużony kształt, a niewielkie przednie światła doskonale oświetlały drogę. Jak na auto klasy wyższej Safrane wygląda nieco niepozornie, ale kiedy dokładnie przyjrzeć się wnętrzu, to można zauważyć, że skrywa ono komfortowe wyposażenie, wiele nowoczesnych systemów oraz innowacyjnych rozwiązań.

Renault Safrane - samochód używany, na który warto zwrócić uwagę

Renault Safrane I został stworzony z myślą o wymagających klientach, którym zależy nie tylko na eleganckim wyglądzie auta, ale także o udogodnieniach i rozwiązaniach zwiększających komfort podróżowania i przyjemność z jazdy. Ten debiutujący w 1992 roku model największą popularnością cieszył się wśród Francuzów, nie do końca jednak dorównując konkurentom pochodzącym z niemieckich koncernów motoryzacyjnych. Dlaczego tak się działo? Jednym z powodów był na pewno fakt, że Safrane dostępny był tylko w jednym typie nadwozia (pięciodrzwiowy liftback) i choć w planach było stworzenie wersji kombi, ostatecznie nic z nich nie wyszło. Nie należy jednak zapomnieć, że mowa jest o aucie klasy wyższej, po którym można wiele się spodziewać. Nawet współcześnie, wiele lat po zakończeniu produkcji, może uchodzić za nowoczesny i wart zainteresowania samochód, a fakt, że na rynku wtórnym nietrudno znaleźć doskonale zachowane egzemplarze w korzystnych cenach, jedynie przemawia na ich korzyść. W zależności od wersji Safrane może być wyposażony między innymi w podgrzewane i posiadające elektryczną regulację fotele, reflektory ksenonowe, dwustrefową klimatyzację elektroniczną, komputer pokładowy oraz system audio czy elektryczną tylną kanapę. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą liczyć na sporo miejsca. Zaletą prezentowanego modelu jest również spory bagażnik o pojemności 480 l, do którego za sprawą wysoko podnoszonej tylnej pokrywy można się łatwo dostać. Niestety Renault Safrane nie jest tani w eksploatacji, ale i na to jest rozwiązanie - warto poszukać wersji z zamontowaną instalacją gazową.

Bogata gama silników Renault Safrane musi robić wrażenie

Już od początku produkcji Safrane był dostępny w wielu wersjach silnikowych. Początkowo dominowały jednostki benzynowe, ale po przeprowadzonej 1996 roku gruntownej modyfikacji ograniczono ich gamę i wprowadzono nowe silniki. Najmniejsze spośród nich - benzynowe dwulitrowce - miały moc od 105 KM do 136 KM i rozpędzały się do 100 km/h w czasie od 10,6 s do 12,5 s. Wśród silników benzynowych wyróżniają się jednostki 3.0 V6i Quadra oraz 3.0 BiTurbo. Towarzyszą one napędowi na cztery koła, który gwarantuje bardzo dobrą przyczepność i bezpieczeństwo podczas jazdy w trudnych warunkach. Te pierwsze, o mocy 167 KM, przyspieszają od 0 do 100 km/h w czasie 9,8 s, a wyposażone w nie auta osiągają maksymalną prędkość 214 km/h. Z kolei jednostki BiTurbo to już prawdziwie sportowe i drapieżne modele. Mają moc do 269 KM i rozpędzają się do ""setki"" w 7,2 s. W ofercie nie zabrakło również wersji z silnikiem Diesla: 2.1 dT, 2.5 dT oraz 2.5 dT Aut. Safrane jako samochód używany - co podkreśla wielu kierowców - doskonale się prowadzi, a dzięki przedniemu napędowi świetnie trzyma się drogi. Lepszej rekomendacji chyba nie trzeba.