Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-trafic-l-01.jpg

Renault Trafic

Renault Trafic Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Trafic, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Renault Trafic jest z nami już od ponad trzydziestu lat. To auto zostało stworzone przez francuski koncern w 1980 roku i od początku swojego istnienia było dostępne w dwóch podstawowych wariantach. Produkowane w latach osiemdziesiątych Trafici można było nabyć w wersji dostawczej lub osobowej. Pierwsza posiadała trzy siedzenia dla pasażerów, troje drzwi oraz wyraźnie oddzieloną część bagażową. Model osobowy był wyposażony w pięć drzwi i mógł pomieścić aż do dziewięciu osób. Przez lata Trafic ewoluował nie tylko pod względem parametrów. Pierwotna wersja, którą w dalszym ciągu można zobaczyć na drogach wielu regionów Europy, to furgonetka starego typu, której forma odznacza się prostymi, geometrycznymi liniami. Wraz z kolejnymi metamorfozami modelu jego nadwozie stawało się coraz bardziej nowoczesne (i zarazem opływowe). Warto nadmienić, że nie każdy samochód, który wygląda jak Renault Trafic, musi nim być. Za sprawą współpracy z General Motors na rynek angielski i niemiecki wprowadzony został Opel Vauxhall. Posiada on identyczne nadwozie i parametry co Trafic pierwszej generacji. W wielu regionach Azji zobaczyć możemy model Winger produkowany przez Tata Motors. On również jest bliźniakiem popularnego Renault.

Ewolucja samochodu Renault Trafic

Trafic powstał jako swojego rodzaju następca samochodu Renault Master. Auta różniły się od siebie jedynie kosmetycznymi detalami nadwozia. Renault Trafic pierwszej generacji pierwotnie produkowany był we francuskiej fabryce Batilly. Później zaczęto montować go także w Chinach i Argentynie. Auto opuszczało linie produkcyjne w latach 1980-2000 i cieszyło się dużym zainteresowaniem wielu rozmaitych grup odbiorców. Kierowane było przede wszystkim do dostawców oraz na potrzeby dużych rodzin. Ponieważ produkowano je również jako campervan, zyskało uznanie wielu zapalonych turystów. W 2001 roku na rynkach europejskich pojawiła się druga generacja Renault Trafic. Najbardziej zauważalną zmianą było tutaj unowocześnienie nadwozia. Karoseria drugiej odsłony samochodu posiada opływowe kształty, a przednie reflektory wyraźnie przypominają oczy. Auto w dalszym ciągu kierowane było do tych samych grup docelowych. Dostawcy mogli zdecydować się na trzydrzwiową, niezwykle pakowną wersję. Z kolei na pokaźne rodziny czekało pięciodrzwiowe auto z dziewięcioma miejscami siedzącymi. Renault również w wypadku tego modelu nawiązał współpracę z innymi markami. Równolegle z Traficiem produkowany był Opel Vivaro oraz Nissan Primastar. Wszystkie trzy auta posiadały identyczne parametry. W roku 2014 pojawiła się trzecia generacja samochodu, która bardzo mocno różni się od swoich poprzedników. Projektanci zmienili rozstaw osi oraz zaproponowali kilka różnych wariantów nadwozia.

Jakie parametry posiada Renault Trafic?

Ranault Trafic pierwszej generacji to auto, które w swoim czasie święciło triumfy i cieszyło się znacznym zainteresowaniem kierowców. Pamiętać należy jednak, że tego typu pojazdy obecnie liczą sobie od kilkunastu do trzydziestu kilku lat. Dlatego właśnie samochód tego typu zwróci uwagę jedynie pasjonatów i kolekcjonerów. Serwisy z używanymi autami w dalszym ciągu oferują ten model z pięcioma różnymi rodzajami silników - trzema benzynowymi oraz dwoma Diesla. Moc najmniej wydajnego z nich wynosi 48 koni mechanicznych. Druga generacja dostępna była z jednym silnikiem benzynowym oraz aż pięcioma różnymi Dieslami. Ich moc wynosiła od 82 do 120 koni mechanicznych. W zależności od jednostki napędowej Trafic tej generacji może rozpędzić się od zera do setki w czasie od 14 do 21 sekund. Z kolei spalanie może wynosić od 8 do 10 litrów na sto kilometrów. Trzecia generacja tego samochodu dostępna jest z czterema różnymi rodzajami silników. Dwa z tych motorów to jednostki benzynowe, pozostałe zostały zbudowane według patentu Diesla. Renault Trafic tej generacji to prawdziwie nowoczesne auto. Francuski producent oferuje kilka różnych wersji wyposażeniowych. Country to pakiet, który posiada akcesoria ułatwiające przemieszczanie się w terenie. Uwagę zwraca tutaj montowany hak oraz wzmocniony próg tylnych drzwi. Security oferuje alarm oraz akcesoria do jego montażu. Z kolei pakiet Styling to opcja dla wszystkich, którzy stawiają na wygląd. Posiada on chromowane lusterka oraz progi.