Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
rover-200-l-01.jpg

Rover 200

Rover 200 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Rover 200, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W połowie lat 90. angielski producent samochodów British Leyland przy pracy nad klasycznym sedanem, który miał dopełnić jego ofertę modeli klasy średniej, postawił na współpracę z japońskim konstruktorem Hondą, który oddał do dyspozycji platformę dla pierwszej generacji zaprezentowanego w roku 1984 Rovera 200. Klasyczny czterodrzwiowy sedan był oferowany aż do roku 1989 z silnikiem benzynowym o dwóch zakresach mocy. W modelu bazowym pracował motor o pojemności 1,3 litra i mocy 71 KM (52 kW), który miał do towarzystwa silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 103 KM (76 kW). Druga generacja Rovera 200 zjeżdżała z taśmy produkcyjnej w latach 1989 do 1995 i w rożnych wersjach – jako hatchback i kombi, a w małych seriach także jako coupé oraz kabriolet. Od roku 1995 producent ograniczył się do dwóch wersji z nadwoziem typu hatchback: trzy- i pięciodrzwiowej. Później seria modeli Rover 200 w roku 2000 została przemianowana i kontynuowana przez kolejne pięć lat pod nazwą Rover 25.

Rover 200 jako kompaktowy hatchback w wersji trzy- i pięciodrzwiowej

Podczas gdy Brytyjczycy przy tworzeniu pierwszych dwóch generacji Rovera 200 sięgali do japońskiej techniki, to ich kompaktowy model Rovera 200 z lat 1995-1999 stanowił pod względem wyglądu, konstrukcji i techniki model własnego autorstwa. Kompaktowy Rover 200 był produkowany w dwóch wersjach: trzy- i pięciodrzwiowej, a swoim rozstawem kół wynoszącym dobre 2,5 metra oraz długością czterech metrów wpisywał się w kanon wymiarów modeli kompaktowych. W ofercie znalazł się Rover 200 z silnikiem benzynowym oraz Diesla o zakresach mocy od 60 KM (44 kW) do 145 KM (107 kW). Silniki były łączone albo z manualną pięciodrzwiową skrzynią biegów, albo w przypadku mocniejszych wersji silnika z czterobiegową przekładnią automatyczną.