Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
saab-9-3-l-01.jpg

Saab 9-3

Saab 9-3 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Saab 9-3, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Saab 900 to skandynawska klasyka. Model ten sprzedawany od lat 80. XX wieku ceniono za sportowe silniki turbo, wysokie standardy bezpieczeństwa i wyrazistą stylistykę nadwozia, dzięki czemu Saab szybko zdobył rynki poza Skandynawią. Szczególnie ważnym dla sukcesu marki okazał się rynek północnoamerykański. Pod koniec lat 80. Szwedzi rozpoczęli współpracę z General Motors. Amerykański koncern wniósł know-how oraz kapitał, który zainwestowano w drugą generację Saaba 900. Samochód zaprezentowano w 1993 roku. Współpraca koncernów trwała nadal i zaowocowała w roku 1998 wprowadzeniem na rynek jego następcy, modelu klasy średniej, pod nową nazwą Saab 9-3.

Saab 9-3 był produkowany w wersji limuzyna, kombi i kabriolet

Tak jak w poprzednich modelach Saab 9-3 produkowany był jako limuzyna, coupé i kabriolet. W dość nietypowy sposób producent zmienił oznaczenie modelu, który początkowo był niemal kopią Saaba 900. Dopiero limuzyny i kabriolety drugiej generacji, które pojawiły się na rynku w 2002 roku, otrzymały bardziej nowoczesną stylistykę. Najważniejsza nowość to model kombi. W roku 2008 pojawiły się wersje kombi i limuzyna z napędem na cztery koła. W 2009 roku poszerzono ofertę o crossover z napędem na cztery koła, który łączył elementy SUV-a (Sport Utility Vehicle) i kombi.

Pierwszy Saab 9-3 z silnikiem Diesla pojawił się w roku 1999

Na rynkach europejskich od roku 1998 Saab 9-3 sprzedawany jest w czterech wersjach silnikowych z napędem benzynowym. Pierwszy model dysponuje silnikiem o pojemności dwóch litrów i w wersji bez turbodoładowania osiąga moc 96 kW (131 KM). Ten sam napęd w wersji z turbodoładowaniem osiąga moc maksymalną 151 kW (205 KM). Najwyższą moc 169 kW (230 KM) osiąga silnik o pojemności 2,3 litra. Silnik Diesla o mocy do 169 kW (230 KM) produkowany dla GM przez firmę Opel jest dostępny od 1998 roku.

Silniki w samochodach Saab 9-3 drugiej generacji od roku 2002

Od roku 2002 w autach Saab 9-3 drugiej generacji producent stawia na silniki z turbodoładowaniem, oprócz wersji o pojemności 1,8 litra i mocy 90 kW (122 KM). Model o najwyższych osiągach posiada jednostkę napędową V6 o mocy do 206 kW (280 KM). W klasie o pojemności 1,9 litra silniki Diesla oferowane są w dwóch wersjach 88 kW (120 KM) i 110 kW (150 KM). Topowa wersja Saab 9-3 posiada podwójnie doładowany silnik biturbo o mocy 132 kW (180KM).